BigK

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

BigK's trofeeën

  1. Bedankt ! Dat ziet er zeker al interessant uit. Als nu nog iemand een makelaar in bedrijven weet ik kan beginnen zoeken ;D
  2. Ik ben het hier in België (om persoonlijke redenen) stilletjes aan beu. Ik heb mijn zaak verkocht en ik zou willen verhuizen naar Spanje/Tenerife. Ik zou daar graag een zaak openen/overnemen. Kan iemand mij wat tips geven over hoe ik dat best aanpak ? Bestaan er bepaalde makelaars die aan te raden zijn ? Zijn er instanties die mij hierover advies kunnen geven ? [titel aangepast - mod]
  3. Aangezien hier alles samenkomt ga ik geen nieuwe topic openen ;D Ik heb een aantal zeer eenvoudige vraagjes ... Ik begin weldra met een nieuwe zaak. Ik moet hiervoor een onroerend goed aankopen + een machine park. Heb ik er voordeel bij om een Ltd op te richten of vestig ik mij beter als gewonen zelfstandige (in België) ? Het wegvallen van de oprichtersaansprakelijkheid en de kapitaalvolstortingseis vind ik niet belangrijk (ik moet sowieso een aanzienlijke investering doen). * Wordt een Ltd gewoon belast zoals een BVBA ? * Welke jaarlijkse kosten heb ik om deze constructie in stand te houden (ik heb gezien +-1000euro voor de oprichting en 250euro jaarlijkse kost) ? * Heb ik voor de boekhouding van deze Ltd een speciale accountant nodig ? * Heb ik er in mijn geval baat bij om een Ltd op te richten ? Of doe ik dat eventueel beter achteraf ?
  4. Kan iemand mij vertellen of je bepaald diploma's nodig hebt om een fitnesscentrum te openen ?
  5. BigK

    Invoer uit USA

    Hallo ... ik wil (als bedrijf) een machine invoeren uit de USA. Moet ik hier nog extra BTW en/of invoertaxen op betalen ? Maakt het een verschil uit als het bedrijf in kwestie jou een officiële verdeler maakt ? Ciao
  6. Ja dat zou wel kunnen ... Maar ik zie dat systeem ook als een manier om klanten te overtuigen.
  7. Ik zit met een idee in mijn hoofd voor een zaak op te starten. Maar om het voor bedrijven aantrekkelijk te maken (inbrengen van kosten voor belastingvermindering) zou ik op één of andere manier hun moeten kunnen faktureren. Stel ik heb een soort van vendingmachine die werkt op muntstukken. Ik wil echter bedrijven de mogelijkheid geven om te betalen met een soort van smartcard. Ik zie dan 2 mogelijkheden: 1) bedrijven betalen op voorhand voor een aantal credits en kunnen deze dan consumeren via de smartcard. Zodra het saldo naar nul gaat, wordt er (automatisch) een faktuur gestuurd naar het bedrijf voor een nieuw aantal credits aan te kopen. Zodra ze betaald hebben moeten die credits dan op de smartcard terechtkomen 2) bedrijven krijgen een smartcard, consumeren en op het einde van de maand krijgen ze een factuur toegezonden Welk scenario vinden jullie het beste ? Is dit realiseerbaar ? Hoeveel zou het kosten om dit voor elkaar te krijgen ? Iemand enig idee waar je daar moet voor zijn ? Of probeer ik het best met een bestaand soort betaalkaart (bijvoorbeeld banccontact) ? Maar dan zie ik niet direct hoe ik de bedrijven nog een faktuur kan bezorgen ?! Ciao
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.