denis

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

denis's trofeeën

  1. Maar dat is rechtdoor....het bochtenwerk...daar versla je me niet in.... :-) Tuurlijk ga ik mijn onderneming opzetten, anders zou ik ook nooit meedoen met de wedstrijd. Of je kan leven van de wedstrijden, nee dat denk ik niet, lukt je nooit! Oke 1 a 2 goede ideeen kun je wel slijten, maar dan krijg je een formulier voorgeschoteld door een aantal advocaten waar je moet tekenen dat je die zaak wel opzet, anders geen geld. En bij Liof is ook een maximum bedrag vastgesteld je aan jezelf (loon) mag uitkeren. En na twee keer winnen en niks opzetten, zal de volgende jury je ook niet serieus meer nemen. Denis
  2. Ik had over het startmotor fund van LIOF gehoord via een artikel bij mijn vader op zijn werk. Ik had toen een aanvraag ingediend, welke ik heel duidelijk en helder (bijna kinderachtig) had gehouden. Eenvoudig vermelden, wat je doet (product of dienst), waarom mensen het willen, hoe je geld gaat maken, en zeeeeer belangrijk voor een investeringsbank, hoe krijgen zij hun geld eruit met een flink surplus (oftewel exitstrategie). Ik had in de gehele wedstrijd 1 zwak punt, ik had niet de beoogde werkervaring van 4-5 jaar (alles bij elkaar kom ik op 1). Dit kon ik alleen 'te niet doen' door aan te tonen dat ik wel meekan komen op dat niveau. Je moet de investeringswedstrijd echt als een wedstrijd willen zien. Je gaat er 100% voor, ik vergelijk het altijd met Karten (voor de jongens onder ons). Als ik kart, wil ik winnen, sta voordat ik begin al 30 minuten te kijken naar de snelste kart, en de langzaamste, leer het circuit uit mijn hoofd (waar kan ik inhalen, waar afsnijden, waar gaan de mensen in de fout). Dit soort dingen moet je dus ook doen in een business game. Focus, en laat het willen winnen door de aderen stromen. Dit heb ik dus ook in de wedstrijd gedaan. Ik heb een goed plan geschreven, vaak updates gegeven. De directeur van de bank uigezocht en ook een plan gestuurd (onder het mom van 'weet wat onder de jonge ondernemers leeft', tezamen met een lekker tussendoortje, dat is namelijk ook het product). Je doet er dus alles aan om te willen winnen, en heel belangrijk een band op te bouwen met de bank. Stel dat je moet strijden om plaats 1 of twee. Welk plan heeft het voorkeur: Een mooi plan met een oudere ervaren manager, die een vrouw, kinderen, en een huis heeft (en risico-avers), die niks meer van zich heeft laten horen. Of een plan, waar een jonge eagere ondernemer achter zit, die elke week een heel pakket nieuwe feiten en onderzoeken aanbrengt, de spirit in het product als een vlam overzet op papier, en echt er werkelijk alles op alles zet om te winnen (zelfs valspelen....het informeren van de directeur over je plan, en sneaky behind alle competitors een band opbouwen met de hoogste man....) Je moet je er dus 100% voor inzetten, en willen winnen, winnen, winnen, winnen en winnen. Tip: Doe mee aan meerdere wedstrijden, waar ondernemers openlijk tegen elkaar presteren. De Erasmus (en waarschijnlijk ook andere universiteieten) doen dit ook. Door het als een spelelement op te vatten, en de tegenstanders te zien lopen, leer je echt hoever je moet gaan om te winnen. En als je derde wordt (bij mijn eerste wedstrijd). Moet je boos worden....BOOS...en je voornemen de tweede, derde, vierde wedstrijd die mensen te verpletteren...Winnen...daar gaat het om...En het is gelukt.......
  3. Yihaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK HEB DE LIOF STARTMOTOR GEWONNEN!!!!! 20.000 euro...bling bling..... Vandaag bekend geworden..... Denis
  4. Maar om die jas via het internet te bestellen, staan er wel dag in dag uit een paar miljard computers (zullen er zoveel computers bestaan? Op elke 5 inwoners van de wereld 1 pc?) op de wereld te zoemen, die zo af en toe een power black out veroorzaken in Californie. Zijn er overal weer kabels in de grond gegooid. Zijn weer tig satellieten in de ruimte geschoten. Daarnaast moet ik voor het bestellen van die jas mijn prive gegevens geven (die weer voor marketing doeleinden worden gebruikt). Word ik op de website nog eens geconfronteerd met de reclame of ik een verzekering, een spelletje, of iets anders wil aanschaffen). Rijdt er ook nog eens een vrachtwagen, uit het centrum van het land naar de Veluwe, die de jas komt afleveren op een moment dat jij niet thuis bent, en moet je dus nog naar het postkantoor, waar je de betaling via een pintransactie betaald. Waar ik dus gewoon de laatste tijd last van heb ik is dat het allemaal te veel wordt. Parkeren moet je met een 0900-nummer doen, mijn lunch kan ik alleen met een chipknip kopen, bankieren kan alleen nog maar via internet en sommige investeringsfondsen accepteren alleen nog maar per e-mail ingezonden stukken (waar moet ik dan mijn voedselproduct laten, hoe weet ik dan of de grappige cover wel in kleur wordt uigeprint, komt er een rode kaft om het verslag heen (valt ie wat meer op tussen de concurrentie), wat als ik een afwijkend papierformaat wil gebruiken...etc...veel beinvloedingstactieken raak ik zo kwijt) Deze denkwijze is trouwens bij mij ontstaan toen ik afgelopen jaar in Australie zat. Ja, daarvoor was ik echt een 'believer', maar ik verzeker je, dat is nu wel een beetje omgekeerd. De grootste schok kwam bij mij, toen ik me besefte dat ik problemen niet op een normale manier (eenvoudigere) kon oplossen. Zeg maar, ik ben zo'n jongen opgegroeid in de stad die niet meer wist hoe een koe eruit zag (beetje extreem). Wat mij gebeurde is dat ik niet wist hoe ik naar huis kon bellen zonder een mobiele telefoon, en dat het wel 5 minuten duurde voordat ik het door had dat ik ook via een publieke telefoon kan bellen. Daar kon je nog muntjes erin gooien, hier moet je eerst naar het postkantoor voor een belkaart.... Tot slot: Tot slot nog een stukje uit het tijdschrift MAN, waar een trendwatcher wordt gevraagd wat de nieuwe trends zullen zijn. Hier zegt hij (heel grappig). De technologie wordt teveel voor de mens, en wat teveel wordt daar keren mensen zich tegen (trend). Daarnaast gaat het slechter met de economie waaardoor terug wil naar romatische tijden. Hierdoor voorspelt hij een toename in handgeschreven brieven, die zo mooi mogelij worden gemaakt. En eigenlijk heeft hij gelijk. Kijk ik doe nu mee aan LIOF startmotor, en aanvullingen op mijn plan stuur ik niet per e-mail (zo van hallo, hier heb je de laatste cijfers). Nee, ik koop een rode map, maak een mooi document waar alles instaat, schrijf een leuke introductie brief, en voeg daarnaast vaak nog een leuk item toe (is het zware stof -> Iets van ee mars voor de nodige energie) is het saai, een leuk speel dingetje om de gedachte af en toe de rust te geven. Ik probeer dus de persoon die per e-mail eem update geeft voor te zijn. Want zeg nou zelf, is het leuker om een pakketje te ontvangen, waarvan uitstraalt dat iemand echt ergens omgeeft, of pling, pling, een e-mail. Samengevat: De techniek, technologie (consumenten goederen en diensten) heeft voor veel goede dingen gezorgd, maar het wordt me nu teveel. Groetjes, Denis Ps. Mijn onderneming voert twee producten. Als eerste lollymarketing. Hierbij wordt de lolly als een promotie-item gebruikt voor de drankenindustrie. Wij passen de smaak en verpakking van de lolly aan, aan het drankje. Eerste opdracht is voor Grolsch. Ik ga hier echter niet mee door, en focus me op het tweede product. Een gezond en voedzaam tussendoortje voor de consument met weinig tijd. Helaas zit ik aan een vertrouwelijkheidsverklaring met het LIOF vast, anders zou ik het wel uitgebrieder willen toelichten.
  5. Oke, oke, ik snap dat de stelling (te) kort door de bocht was. Is ook een beetje uit opwelling geschreven. De rede achter de stelling is, dat ik langzaam me ga ergeren aan technische producten. Niet alle, sommige producten zijn echt perfect (walkman of discman, top), maar aan technische producten die het heft in eigen handen nemen. Hiermee bedoel ik mee, producten die voor zichzelf gaan denken. Een voorbeeldje, ken je die menustructuur van Windows, waar ze zelf de icoontje wegklappen, als je ze niet (vaak) gebruikt. Ik wordt er elke keer gek van, voor mij is elke keer het menu anders, en dus moet ik elke keer weer twee keer kijken. Een product moet (in mijn ogen) redelijk een blackbox zijn. Je stopt A erin en B komt eruit. De creativiteit van het product moet afhangen van de gebruiker. Dus stopt de gebruiker er A in, dan weet hij dat hij B eruit krijgt. Stopt de gebruiker A+ erin dan komt er B+ uit. Er moet dus een vast patroon (voorspelbaarheid) aan het product zitten. Zodoende kan je met het product werken en met je eigen creativiteit inzetten om een bepaald resultaat te halen. Als je zogenaamd een 'slim' product hebt, gaat dat tegen je werken (ergeren) (waarbij in weer refereer naar het windows icoontje). ICT in het bedrijfsleven. Ja, grappige is dat ik daar verschillende verhalen over hoor. 2 voorbeelden: Mijn vader heeft een verpakkingsbedrijf (bubblewrap). Ooit was er een discussie om een ERP pakket aan te schaffen. Dit hebben ze niet gedaan, omdat er in het bedrijf teveel mensenlijke fouten worden gemaakt. Door de handmatige controle door meerdere mensen worden die eruit gefilterd. Door het rechtstreek invoeren in een ERP systeem, werken deze fouten door. Dus het plaatsen van een verkeerde inkooporder, zal resulteren een gehele verkeerder kostprijs (en dus offerte) omdat al die systemen aan elkaar gekoppeld worden. Op de vraag waarom de inkoper (in distrifood) van Ahold het CRM systeem niet gebruiken, is het antwoord: Waarom heb ik een computer nodig om te voorspellen dat een consument over twee weken weer toiletpapier koopt? Groetjes, Denis
  6. Hoi, via via, kwam ik op deze site. Ik zal iets meer over mezelf vertellen. Ik ben bezig met opzetten van een onderneming en doe aan verschillende funds mee om kapitaal binnen te krijgen. Daarnaast heb ik al een aantal mentors gevonden om te coachen, maar wat ik me afvraag!!! Waarom willen jullie allemaal iets in de technologie beginnen? Waarom? Kijk zelf heb ik genoeg ervaring met computers (heb de verschillende websites in elkaar geklutst, database gestuurd en al die troep), maar echt, sorry hoor, het enige wat ik heb geleerd is dat (vooral ICT) alles maar slechter heeft gemaakt. Kijk, het verdienen van geld, doe je door middel van een product. Het basisprincipe is om een product in elkaar te zetten, en er meer geld voor te vragen dat het jouw kost om te maken. Als je dan nog eens een product maakt naar is waar vraag naar is, dan is de sky de limit. Oke, nu de ICT en internet. Wat hebben zij gebracht? Het enige waarom ik internet gebruik is communicatie. Email, en contactadressen zoeken. Verder niks, noppes, nada...oja, muziek, ook erg handig die uitvinding. Maar als je verder kijkt zijn dit allemaal negatieve effecten. Voordat internet bestond kon je als ondernemer geld verdienen uit de 'onevenredigheid' van informatie. Internet heeft deze verhoudingen aan informatie teniet gedaan. Nu weet je overal waar je je producent in China kan vinden. Vroeger moest je bellen, zoeken, reizen, en dan als je hem gevonden had was je de koning....je kon de goedkoopste sokken in Nederland leveren...he...dat zijn er toch wel een paar miljoen stuks per maand... Een internet gelover noemt het een efficientere werking van economie. Ik noem het verkwisting van geld. Door de efficientere marktwerking, is wel geld weggelekt waar vroeger mensen geld mee verdienden, brood op de plank lag, en waar jij mee kon studeren. Dat geld is nu weg. Zoals je ziet ben ik erg sceptisch over alle ontwikkelingen en zie vooral met lede ogen de ontwikkelingen in de technologie sector. Waarom willen jullie in godsnaam maar als een trein op volle vaart doorknallen, totdat we niet meer weten hoe een boek eruit ziet, je als mens half uit een computer bestaat, en niet meer weet hoe de buitenlucht ruikt, want buiten komen we toch niet meer. Ons virtueel kantoor betreden we wel uit ons bed. Waarom? O, ja, als je nog wilt weten waar ik mij op richt in mijn nieuwe onderneming. Dat is voedsel. Een tastbaar product, geur, smaak, verpakkingen, grondstoffen, je eet het en het geeft je energie (om te werken en naar buiten te gaan). Al wat rest is energie en dat hoopje in het toilet. Een perfect product dat geconsumeerd wordt, elke dag, elk uur....bedenk maar eens hoeveel botherhammen elke ochtend gegeten worden....en zet dat eens af tegenover een digitale zoekagent die voor jouw persoonlijk profiel de beste kleding uitkiest (ik noem maar wat), voor 15 euro per maand. Ach schiet toch op....je moet die jas maken, die niet robot. Denis
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.