De sales-man van de Zaak heeft je in feite niets meer dan de waarheid verteld. Zoals je zelf al aangaf zei hij dat het aantal doorclicks wat resulteert in een verkoop tussen de 0,5 en 8,0 % ligt. Uit jouw cijfer begrijp ik dat het in jouw geval 3,10% is.
Het getal wat achter blijft bij de verwachting is het aantal mensen wat op de eerste plaats klikt op de advertentie (0,9%). Ik heb de nieuwsbrief gekeken en gezien de hoeveelheid (commerciële) informatie verbaast me dit doorklik percentage. Is positieve zin welteverstaan! Ik zou ingeschat hebben dat minder mensen geklikt zouden hebben omdat hun aandacht naar zoveel andere zaken in de nieuwsbrief wordt getrokken.
Ik zou je willen adviseren om eens te kijken naar het systeem wat Google gebruikt (https://adwords.google.com/select/?hl=nl). Je betaalt dan slechts per klik (CPC-systeem). Het voert te ver om hier helemaal op in te gaan, maar het staat vrij duidelijk uitgelegd op de site van Google.
Verder zou ik de advertentie tekst een stuk inkorten. Veel mensen bekijken zo'n nieuwsbrief zeer vluchtig en je moet hun aandacht dus in een fractie van een seconde weten te vangen. Een korte, heldere tekst doet hierbij wonderen...