Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar dan bij de ABN-amro.
In hun laatste schrijven werd vermeld dat ik voor 25 November contact met hun incassobureau op moest nemen, de laatste mogelijkheid om een regeling te treffen voordat het krediet daadwerkelijk uit handen zou worden gegeven. Op 18 November belde ik op, maar mijn contactpersoon was niet aanwezig en ik moest over een week maar eens terugbellen. Op de 24e opnieuw gebeld, en toen bleek ineens mijn gehele krediet uit handen gegeven te zijn aan solveon. Volgens solveon was de uiterlijke datum die vermeld werd in de brief een vergissing, maar ze wouden de maatregel niet terugdraaien. Tevens heb ik volgens solveon nooit naar hun gebeld op de 18e, terwijl ik wel schriftelijk bewijs heb van mijn telefonieaanbieder....
Hun zeer agressieve aanpak en bedreigingen zijn zeer onethisch. Mijn contactpersoon bij solveon is tevens erg agressief en irritant aan de telefoon, je verhaal willen ze niet aanhoren.
Ze kunnen wel binnen 30 minuten een krediet van 15.000 euro aan een 18-jarige toekennen, maar zodra je eenmaal in de moeilijkheden zit valt er niets te regelen en eisen ze alles in één keer op.
Ik weet niet of andere banken ook zo zijn, maar van de ABN Amro en hun inhouse incassobureau solveon is bekend dat ze vaak onethisch te werk gaan, en soms complete levens ruineren doordat ze niet in discussie willen gaan.
Het plaatje in het bericht hierboven illustreert mijn ervaring goed :D