-
Bedrag uit incasso zaak lager dan hoofdsom
Het bedrag wat in vordering is gebracht en wat ook ontvangen is, min het bedrag wat de gerechtsdeurwaarder in rekening heeft gebracht geeft een eindsom. Deze eindsom is op een klein bedrag na het gevorderde factuurbedrag. Wij kregen als uitleg dat uiteindelijk de BTW teruggave over dit bedrag het geheel weer sluitend moet maken. Het was dus niet de rente op de vordering, maar de BTW die nog verrekend moet gaan worden. Dit geeft op de eindafrekening van de gerechtsdeurwaarder een vertekend beeld.
- Bedrag uit incasso zaak lager dan hoofdsom
-
Bedrag uit incasso zaak lager dan hoofdsom
In 't kort; Doordat een klant na de betalingstermijn niet had betaald werden er aanmaningen verzonden. Nog geen reactie, ook telefonisch contact bracht geen oplossing. Daarna werd een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld. De klant liet het tot een rechtszaak komen, waarbij hij niet kwam opdagen. Dus vordering bij verstek toegewezen. Nu komen we langzaam op mijn vraag. Op de afrekening van de gerechtsdeurwaarder staan alle bedragen genoemd welke gemoeid zijn met deze zaak, echter het bedrag wat ik ontvang na aftrek van alle kosten haalt het niet bij het bedrag wat uiteindelijk mijn factuurbedrag is. Is het niet zo dat als ik een incasso opdracht geef, ik toch minimaal mijn eigen factuurbedrag plus rente over deze periode terug mag ontvangen? Tot nu toe hebben we gelukkig nog nooit van een gerechtsdeurwaarder gebruik hoeven maken, vandaar ook deze vraag, zodat we toekomstige zaken met een beter resultaat af kunnen sluiten. Iemand ook zoiets ooit meegemaakt?
- Vanuit huis of een kantoor: idioot of ideaal?
-
Vanuit huis of een kantoor: idioot of ideaal?
Ook wij zaten in zo'n situatie! Steeds dat dubben over wel of niet een kantoorruimte huren. Onze klanten vinden het niet echt noodzakelijk, zelf vind ik dat het toch wat professioneler overkomt. Daarbij komt dat de scheiding tussen werk en privé, wel eens vervaagd. Op zondagmorgen vlug nog wat afmaken, 's avonds net wat te laat doorwerken, wie kent dat niet ;). Toch hebben we besloten om voorlopig nog vanuit de ruimte in huis te blijven werken. Ons besluit is genomen doordat de werkzaamheden die wij verrichten het zonder meer toelaten en omdat we veel met (dezelfde) freelancers werken. We ontwerpen webapplicaties, websites, we verzorgen een rankingservice en we verzorgen de domeinnaam en webhosting. Doordat we tot nu toe niet zo'n grote overhead hebben, is de mogelijkheid daar om verder te investeren in naamsbekendheid en benodigde hard- en software. Dit geld was anders opgegaan aan een mooie kantoorruimte! Wij zijn er voorlopig uit wat deze stelling betreft.