JVM

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

JVM's trofeeën

  1. Bij het schrijven van mijn Businessplan, voornamelijk middels ondersteuning van deze site ;D en de universiteit (TU/e), kom ik erachter dat er grotendeels 2 manieren zijn om een businessplan te schrijven. De conventionele manier en de 'anatomische' manier. Bij deze laatste wordt er mijninziens meer uitgegaan van de gap tussen de huidige situatie en de gewenste situatie en wordt deze door duidelijke ambities (de kern van het BP) en omschrijving hiervan, geanalyseerd. Zijn er mensen die meer ervaring hebben met het anatomisch opstellen van een businessplan? Ik merk bij het uitwerken van mijn BP veel overeenkomsten (SWOT analyse, USP, enz) maar wat zijn de voordelen van het anatonisch opstellen van een BP boven de conventionele methode en wat zijn mogelijke nadelen van de anatomische methode
  2. Ruim 6 maanden geleden ben ik met 2 vrienden een eigen bedrijf begonnen. Doel ervan: het uitbrengen van een gratis magazine voor studenten. Er zijn ruim 400.000 HBO en WO-studenten in Nederland, waarvan 70% geinteresseerd in ons onderwerp, dit komt neer op 280.000 studenten. Insteek van het magazine is dat het geheel gefinancieerd wordt door de advertentieverkoop. Nadat de eerste editie uit is gekomen in Eindhoven, Nijmegen en Maastricht met een totale oplage van 18.000 stuks, willen we binnenkort gaan uitbreiden naar Amsterdam en Rotterdam. Medewerking vanuit deze steden is reeds toegezegd. Het volgende probleem doet zich echter voor: de acquisitie, die we tot nu toe zelf hebben gevoerd, valt tegen in zowel financieel opzicht als in de hoeveelheid werk. Daar wij alle 3 nog studeren, kunnen we niet altijd werken tijdens kantoortijden. (Een eigen bedrijf vergt natuurlijk 100% inzet, maar een afgeronde studie is ook veel waard ;) ) We staan nu voor de keuze een professioneel acquisitiebureau in te schakelen of het gehele concept te verkopen aan een uitgever. Enkele voor- en nadelen waar we tot nu toe rekening mee houden zijn. Voor- en nadelen acquisitiebureau - het acquisitiebureau kan meer werk verzetten en komt professioneler over dan 3 studenten. - op een "no cure no pay" basis hoeft het inschakelen van een acquisitiebureau ons niets te kosten (of zijn er kosten verbonden aan hun vooronderzoeken e.d.?) - door het inschakelen van een acquisitiebureau geven we de zekerheid uit handen. Je bent afhankelen van hun prestaties of je met een nieuwe editie uit kan komen. Voor- en nadelen nieuwe uitgever - het concept verkopen aan een uitgever biedt zekerheid voor de toekomst, de nieuwe uitgever is nl. ook gebaat bij het uitbrengen van nieuwe edities. - met een verkoop geef je de totale controle uit handen, of is het gebruikelijk inspraak te blijven "eisen" in het bedrijf. En hoe staat het bedrijfsleven in een dergelijk geval tegenover 3 studenten? Enkele algemene vragen zijn: - Is het reeël om een gratis magazine op de markt te brengen zonder een financiële investering? - Waar kan ik aan bruikbare bench market gegevens komen ten aanzien van gratis magazines? Zoals jullie merken zit ik vol met vragen. Nadat ik dit forum een beetje doorgenomen heb, heb ik al gemerkt dat hier veel kennis achter schuilt. Hopelijk kunnen jullie me dan ook helpen met bovenstaande vragen. Ieder advies is welkom :) Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.