montero

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

montero's trofeeën

  1. Eerste deel van de tekst moet zo lopen: ++++++++++++++++++++ Helemaal eens met Coach. Dat is de reden dat we zelf sinds kort een webbased pakket hebben ontwikkeld waarbij project en aanwezigheidsuren door onze eigen mensen en externen kunnen worden bijgehouden, en daarmee bij goed invullen van de projectgegevens de projectstatus/voortgang beter kan worden gevolgd. Dit maakt het werken al efficienter en geeft realtime aan hoe we er per project voor staan.
  2. Helemaal eens met Coach. Dat is de reden dat we zelf sinds kort een webbased pakket hebben ontwikkeld waarbij project en aanwezig project/aanwezigheidsuren door onze eigen mensen en externen kunnen worden bijgehouden, en daarmee bij goed invullen van de projectgegevens de projectstatus/voortgang beter kan worden gevolgd. Dit maakt het werken al efficienter en geeft realtime aan hoe we er per project voor staan. Om dat nog beter te regelen is mijn wens daarom ook om een goede projectleider/coordinator erbij te nemen, die het menselijke overview overneemt en de projectorganisatie naar een hoger niveau kan tillen. Momenteel hebben we geen middenkader die dit op kan pakken, en doe ik het er een beetje bij. Leuke ervan is dat we sinds enkele maanden Kaizen toepassen om fouten zoveel mogelijk te elimineren en steeds beter te presteren. En dat laat ook zien dat er op het gebied van projectorganisatie inderdaad nog veel te doen is.
  3. @Wout, Jouw tip is heel erg bruikbaar en lost een deel van de problemen op. Ik zou daar graag ook meer over willen weten. Kun je me daar meer info over geven? Momenteel besteden we een groot deel uit omdat we zelf met capaciteittekort zitten, echter zijn die tarieven vanzelfsprekend ook weer zo hoog dat we er niet altijd beter van worden. We doen dit dan toch omdat we onze vaste klanten willen blijven bedienen. @Henk, Je hebt gelijk dat het beter is rustig met personen uit te breiden. Echter is de situatie eigenlijk zo dat een extra verkoper meteen de productie onder druk zet, en die druk komt eigenlijk omdat het projectmanagement/projectbegeleiding bij ons niet optimaal is. Tot een bepaald punt heb ik de projectbegeleiding kunnen mannen, maar dat punt is eigenlijk al een tijd geleden gepasseerd. Beste is iemand te vinden die op meerdere plekken kan worden ingezet. Nadeel is dan weer dat we het "ritsma" effect krijgen, dus goede alrounder, maar te weinig specialist.
  4. De tips op debiteurenbewakinggebied zijn heel erg welkom, maar we hebben momenteel al een goede partij die dit doet (TKB) en onze bezigheden zijn ook alleen maar binnen die 30 dagen wat wij wel zelf doen. We voeden ze wel op en de contact acties bij te late betaling zijn ook standaardwerk. Het was 1 van de redenen waarom we extra financiering zoeken, maar hoofdreden is toch uitbreiding van personeel. Voor die uitbreiding hebben we sowieso extra financiele ruimte nodig. Mijn vraag was dan ook bij welk soort partijen zou ik het moeten zoeken.
  5. Bedankt voor de reactie Hoewel we met niks zijn begonnen hebben we verleden jaar op basis van de eerste omzetten wel een bancair krediet gekregen van totaal 35k. Ons probleem is dat onze liquiditeit veel te wensen over laat aangezien steeds meer klanten na 30-60 betalen. Daar gaat momenteel de kredietruimte aan op. Momenteel zijn we teveel tijd met debiteurenbwaking bezig dan nodig is. Dat gaat (als klein bedrijf) weer ten koste van projecten de tijd te geven om goed op te leveren, wat dus weer nadelig werkt op de liquiditeit (we factureren 40/30/30% - bij opdracht/aanvang werkzaamheden/oplevering). Investering zou nodig zijn voor inderdaad een extra verkoper, aangezien we meer aanvragen krijgen dan we kunnen afhandelen. Maar ook een goede projectcoordinator en extra productiecapaciteit. In mijn planning reken is op 3 FTE erbij. Het is lastig te merken dat je krap zit, terwijl alle tekenen erop wijzen dat het beter gaat. Momenteel wordt daardoor de aandacht teveel op financiele (planning) zaken gericht, terwijl wij zo goed zijn in verkoop (via vast en stabiel relatienetwerk van bureaus) en realisatie van projecten. Vandaar dus het zoeken naar extra financiele ruimte buiten het bancaire krediet (is volgens mij ook het maximum wat momenteel haalbaar is). Financiele behoefte voor onze plannen liggen op ca. 50-100k.
  6. Wie kan me een beetje in de juiste richting helpen. Ik ben 2 jaar geleden met nul en niks (dus ook geen krediet) begonnen met een ICT bedrijf. We houden ons bezig met CMS ontwikkeling, webdesign, hosting en netwerksupport. Langzaam maar zeker groeien we, alleen heb ik het gevoel dat we nu door een kritische massa heen moeten, willen we verder groeien. Qua omzet zijn we volgens mij niet echt interessant (150k in 2004 en 300k in 2005). Aantal FTE 4,5. Doelstelling is dit jaar weer te groeien, echter hebben we financiele ruimte nodig om te investeren in o.a. personeel. Kan iemand mij, bij voorkeur uit eigen ervaring, aangeven in welke hoek ik het moet zoeken? Business Angels, Informal investors of andere partijen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.