uitgeverhenk

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Postbus 106, Doetinchem, 7000AC, Nederland
  • Voornaam
    Henk
  • Achternaam
    Klein Gunnewiek
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Vezor
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Doetinchem
  • Telefoonnummer
    0314344143
  • Branche
    Huisvesting & vastgoed
  • Websiteadres

uitgeverhenk's trofeeën

  1. Beste Edward, Dan vraag ik me af of een holding nog wel zin heeft. Stel dat ik 2 vakbladen kan overnemen, dan lijkt het me handig om daarvoor 2 bv's op te richten. Het benodigde kapitaal (d.w.z. voor volstorting en aankoop van de vakbladen) wordt dan door de stamrecht-bv geleend aan de werk-bv's. Of vergeet ik dan iets?
  2. Beste Camelot, De door jou onder 2 genoemde mogelijkheid impliceert dan dat de bedrijfsactiviteiten ook in de stamrecht-bv plaatsvinden ? Ik ga nl. geen onderneming kopen, maar neem activiteiten en een orderportefeuille over. Of moet ik dan toch denken aan 3, n.l. dat de stamrecht-bv geld leent aan de werk-bv om de activiteiten te kunnen kopen?
  3. Beste HL'ers Ik kijk nu een weekje mee en ben positief verrast over de vele onderwerpen en de kennis van zaken die ik voorbij zie komen. Heb al een heleboel geleerd. Ben sinds een week met mijn werkgever (uitgeverij) in overleg over afscheid, op hun verzoek. Ik was het toch al beu, dus dat kwam me goed uit. Ik stel me zakelijk op en heb aangegeven dat ik graag 1 of meer vakbladen wil "meenemen"; er zijn een aantal titels die voor de multinational te klein zijn (geworden), maar voor mij een goede inkomstenbron kunnen vormen. Daarvoor wordt dan een formele koopsom vastgesteld en wellicht komt er ook een redacteur mee. Anderzijds wordt er onderhandeld over een afkoopsom die ik meekrijg. Ik ben er al achter dat ik een stamrecht-bv nodig heb voor mijn afkoopsom. Voor de bladen die ik over kan nemen wil ik aparte werk-bv's oprichten, die de koopsom dan lenen van de stamrecht-bv. Eventuele medewerkers die ik overneem komen dan in dienst van de werk-bv. Verder wil ik veel met freelancers gaan werken. Ikzelf werk dan voor de stamrecht-bv, tevens holding, en breng een management-fee in rekening aan de werk-bv's. Alles is nog in een hele premature fase, dus ik heb nog geen accountant gezocht/gevonden, vandaar dat ik hier mijn vragen stel: 1. Is dit een beetje logische constructie? 2. Ik weet dat de afkoopsom direct naar de stamrecht-bv overgemaakt moet worden. Ik heb 18.000 euro spaargeld om die eerste bv op te richten; moet dit geld in de bv blijven of mag ik dat daarna gewoon weer naar mijn spaarrekening terugstorten? 3.En hoe zit dat met de werk-bv's? Kan ik dat met op dezelfde manier doen? 4. Weet iemand wat de gangbare waardebepaling voor een vakblad met abonnementen- en advertentie-omzet is? Ben heel benieuwd naar jullie antwoorden, adviezen en goede raad. O ja, ik heb al wel een jurist in de arm genomen (een goede buur...).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.