Zamok

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Zamok's trofeeën

  1. NB ter verduidelijking: Ik ga ook alleen maar uit van de locale situatie en niet van de Nederlandse. De hele constructie valt buiten het Nederlandse recht en fiscus. Het was ook niet de bedoeling van mijn post hier om in antwoord te krijgen op de locale problemen. Ik zit er al een tijdje dus ik weet dat je dat soort zaken locaal moet oplossen/zoeken. Maar een aanbiedingsregel is typisch zoiets waar men locaal weer minder van afweet / ervaring heeft. Maar ik ben al een heel eind op weg met mijn documentje...
  2. Het is een Roemeense srl. (=bv) naar Roemeens recht; Ik heb het al wel gevraagd en er zouden geen fiscale problemen zijn met het overhevelen van aandelen.
  3. Bedankt voor je reactie. << Heb je ook nog gedacht aan andere vormen van binding dan het geven van aandelen? >> Jawel, maar mijn wedervraag is dan ook tegelijkertijd; wat bedoel je? Wat zijn je suggesties? We hebben redelijke salarissen (ben ik nu ook weer aan het doorlichten mbt markconfirmiteit), een bonus regeling op basis van presentatie, evt een 13e maand. We doen niet moeilijk over een dagje te laat komen, een dagje eerder weg, het betalen van een studie, studie vrije dagen etc. Proberen als het even kan een internationaal project bezoek aan een klant te supporten enz. Anderzijds als het moet, moet er ook (over)gewerkt worden, zonder zeuren. ...En dat gebeurd dan ook. Ik wil niet suggereren dat het allemaal perfect is, het kan altijd beter dus suggesties zijn welkom. Dus dan merkt je wel wie je meer moet geven en wie je niet meer wilt houden, als er een salaris eis op tafel komt te liggen. Het idee om een deel van de tent weg te geven komt niet uit de lucht vallen en komt op een moment dat je denkt: zonder deze persoon(en) wil ik niet meer verder, opnieuw opstaan (na vallen) enz.
  4. Ter info: Ik ben op basis van de woorden uit het voorbeeld participatieovereenkomst van deze site, nog verder gaan zoeken. Deze link : http://en.wikipedia.org/wiki/Shareholders'_agreement en de aanverwante links, geven veel extra informatie om een en ander verder uit te werken. Ik sluit dit draadje. mvg. Zamok
  5. Bedankt. Het was wel even zoeken, maar via google kwam ik terug op deze site. Vanzelfsprekend staan er regels in de BV statuten, maar ik ben nog enig aandeelhouder en ik heb daar weinig aandacht aanbesteed bij de oprichting; het is een gewoon standaard oprichtingsacte (in een taal die ik niet machtig ben). Met een potentiele partner wil ik dit goed geregeld hebben; vandaar... Nogmaals bedankt, het is een goede aanzet en structuur om een en ander op papier te krijgen.
  6. Zamok

    Groeien of niet?

    Mooie website! Ik zou heel voorzichtig zijn en als je je investering toch al hebt terugverdient, eerst zelf verder investeren in een aantal mogelijkheden die je zelf kan dragen en kijken hoe dat gaat. 2 jaar is helemaal niets voor een onderneming (problemen ontstaan meestal na 3 jaar en daarna weer bij een jaar of 13). Ik heb veel bedrijfjes kapot zien gaan met geleend werkkapitaal dat in marketing en sales is gestopt; De verwachte return of investment bleef uit, maar je hebt dan wel schulden (bank) of verplichtingen (investeerders), dat zou ik dus niet doen. kijk eerst of je meer % van je omzet structureel vrij kan maken om verder te investeren.
  7. Ik ben eigenaar van een MKB onderneming in het buitenland, en geef een % van de aandelen weg aan een trouwe werknemer. Echter ik wil wel een duidelijke aanbiedings clausule opnemen in het contract, want de reden om een deel weg te geven is dat de persoon in kwestie betrokken blijft en niet het pakket zondermeer doorverkoopt aan een andere partij. Ik ben op zoek naar wat "algemene" aanbiedingsregels/gegevens (checklist bijv.) over aanbiedingsregels enz. maar kan weinig vinden via Google. Wellicht dat iemand mij hier op weg kan helpen? NB: in het land waar de BV huist geldt er geen belastingregel waarvoor de medewerker aangeslagen kan worden voor een verkapt loon enz. Dat heb ik al uitgezocht. Het gaat mij hier alleen om een goede constructie tussen de 2 partners.
  8. Het is niet duidelijk wat je wilt; als je (1) zelf een webshop wilt beginnen kun je outsourcen wat je wilt. Maar volgens mij vraag je of er een mogelijkheid is om (2) een MKBer (of meerdere) te assisteren met de zogn. backoffice functies van de web-shop, de fullfilment te waarborgen, dan moet je denk ik een keuze maken in welke van die functies jij wilt vervullen. Als een specialist, het hele pallet verzorgen zou inderdaad kunnen en dan plaats je jezelf als intermediar tussen de webshop en het bedrijf zelf. Waarom zou een bedrijf dat doen? Het lijkt mij dan een MKBer die functie zelf wil doen en zelf per functie bepaald of die in het bestaande process kan worden toegevoegd of dat er een speciale leverancier moet worden benadert. Quote: Hierbij denk ik vooral aan het outsourcen van een of meer van de volgende activiteiten: - administratieve orderverwerking >> kan alleen als die partij die de functie overneemt ook inzage heeft in de voorraad en levertijden, dat is niet altijd even gemakkelijk als je op afstand zit. - verzending bestellingen >> gebeurd al door bijv. UPS (bijv. Dell) en andere post bedrijven. Een MKBer die normaal in de regio opereert en door de website landelijk moet opereren moet ook pakketjes verzenden. Kan de secretarrese of voorraadbeheer doen. - voorraadbeheer >> is een logistieke functie; heeft de MKBer al. en kan ook direct de producten vanaf zijn leverancier laten verzenden. - ontwikkeling/onderhoud/beheer internetwinkel >> de meeste IT bedrijven, met name eenmanszaken doen dit. - klantenservice >> Call senter services - debiteurenbeheer >>administratie kantoren. Mijn conclusie: dit is geen business. Je zou je nog kunnen opwerpen als MKB web consultant, om de processen te begeleiden en in te richten; Daar moet die MKB dan ook wat voor over hebben (fees). Mijn advies, ga er niet zelf tussen zitten....
  9. Bekijk ook myfactory op myglobalfactory.nl Die jongens zijn net begonnen in Nederland w.o. met het opstarten van een resellers kanaal in Nederland. Het product wordt al verkocht in Duitsland, Oostenrijk en zwitserland en andere landen internationaal. Ze zijn ook vertegenwoordigd op de Cebit en op de Systems (Munchen). Als je een MKB product zoekt met CRM, ERP, enz enz kijk daar dan ook even naar. Prijzen op ASP basis/maand of voor de hele licentie; Je kunt als ontwikkelaar ook zelf aanpassingen doen (dus als met open source), als je de rechten hebt. Of als sales kun je wijzigingen voorstellen aan de klant en deze door Myfactory laten doorvoeren. Dit is echt een goede oplossing voor MKBers. (maar ook grote bedrijven maken er gebruik van). Als je als ontwikkelaar of commerciele kracht/free lancer in een netwerk wilt deelnemen is dat ook nog een optie.
  10. Als het nog van toepassing is. Probeer Myfactory; is een nieuw standaard applicatie uit Duitsland. De nederlandse vertegenwoordiging wordt gedaan door www.myglobalfactory.nl Dit pakket is op .NET gebaseerd en het kan aangepast worden aan de wensen en eisen van de klant. Ze werken op hosting -ASP (application server provider) basis of je koopt de hele licentie (=duurder). Omdat je een specifieke wens hebt zou ik ze bellen en vragen wat ze voor je kunnen doen. Succes ermee
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.