StefanL

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male

StefanL's trofeeën

  1. Nog steeds druk bezig... probeer alles in een website te verwerken, maar de klok lijkt tegen me te zijn. Òf ik ben te laat begonnen...laten we het maar op het laatste houden. Ik probeer wat knaps van de prosumer van vroeger (max. 30 jaar terug) te maken, en blijf ook een beetje steken bij de prosumer van de toekomst. Een onderwerp met weinig informatie, lastig, maar daarom juist zo interessant.
  2. Wat is volgens jullie de belangrijkste pro-actieve rol van een consument bij verzekeringen? De rol van de prosumer binnen de verzekeringswereld kan gesplitst worden naar het ervaren van de dienst en het gebruik van het resultaat van de dienst. Ervaren van de dienst Het ervaren van de dienst bij verzekeren is minimaal. Verzekeringen zijn een bijkomstigheid bij zaken als het bezit en beveiligen van de waarde van een auto, een huis of bij een reis of tegen kosten van ziekte. De ervaring wordt opgedaan tijdens de uitleg van een verzekeringsadviseur omtrent een bepaalde verzekering. Het ontastbare van een dienst wordt door de uitleg gedeeltelijk tastbaar gemaakt door bijvoorbeeld polissen en contracten. Dit is het ervaren van de dienst. Pro-actief handelen is bijvoorbeeld vóór een gesprek met de adviseur de verschillende verzekeringen op internet te bekijken om ze te vergelijken. Hierdoor heeft de consument meer kijk op de verzekeringen en de plus- en minpunten hiervan. Gebruik van het resultaat van de dienst Het gebruik van het resultaat bij verzekeringen, de zekerheid hebben met betrekking tot bijvoorbeeld het verlies van goederen dat gecompenseerd wordt is fijn om te hebben. Toch blijft het iets waar ogenschijnlijk niemand echt op zit te wachten. Immers niemand wil dat er iets wordt gestolen of kapotgaat, toch is het in de huidige maatschappij noodzaak om verzekerd te zijn. Het moment waarop iets dan toch wordt gestolen of kapotgaat is het moment waarop het meeste contact is tussen verzekeraar en verzekerde. Pro-actief wordt hier bijvoorbeeld onderhandeld met betrekking tot vergoedingen. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
  3. Ik probeer dmv de verschillende onderdelen die ik heb genoemd: De rol van de prosumer binnen de verzekeringswereld De prosumer vroeger (binnen de verzekeringswereld) De prosumer nu (binnen de verzekeringswereld) De prosumer in de toekomst..? (binnen de verzekeringswereld) Hoe dienen dienstverleners met prosumers om te gaan? een antwoord te kunnen geven op mijn centrale vraag die luidt: Hoe heeft de prosumer zich binnen de verzekeringswereld ontwikkeld? Ik ben van mening dat ik het servuctieproces niet links kan laten liggen als ik over de prosumer schrijf omdat dit (gedeeltelijk) samenvalt. Daarnaast hoop ik door de vraagstelling die ik (nu wel) in mijn blog heb gezet dat het één en ander een stuk duidelijker is. Want als de mensen op het forum het niet snappen zal mijn professor de link ook wel niet kunnen vinden. :D En lol, ik hoop dat de thread niet misselijk wordt van t heen en weer geslinger door het forum. Commercie-Marketing -> School& Studie -> Commercie-Marketing 8)
  4. Ik ben momenteel bezig een web-log te maken m.b.t. prosumers. De eerste artikelen heb ik reeds geplaatst. http://prosumer.web-log.nl Mochten er reacties zijn verneem ik die graag, op dit forum, dan wel op het web-log. 8) Ik ben van plan om de volgende onderdelen op het web-log te zetten, wanneer er tijd voor is: De rol van de prosumer binnen de verzekeringswereld De prosumer vroeger (binnen de verzekeringswereld) De prosumer nu (binnen de verzekeringswereld) De prosumer in de toekomst..? (binnen de verzekeringswereld) Hoe dienen dienstverleners met prosumers om te gaan? Alvast bedankt, Stefan
  5. ;D klopt De link met commercie en marketing is er vond ik ook wel...
  6. Ik probeer voor mijn scriptie omtrent prosumers binnen de verzekeringsbranche nieuwe ideeën en andere kijk op zaken op te doen via forums. 8) Ik ben van mening dat mensen op forums veelal verschillende meningen hebben, waardoor ik voor mijn onderzoek de verschillende kanten goed kan bekijken en analyseren. Tevens worden op forums vaak ervaringen gedeeld, waar ik misschien ook iets aan kan hebben bij mijn onderzoek.
  7. Dit lijkt net zo simpel als dat outsourcen ook niet van deze tijd is, maar al jaren bestaat....alleen dat het in een nieuw hoesje is gestoken. Vraag die nu bij mij opkomt is, hoe kunnen service-biedende bedrijven er voor zorgen dat deze prosumers tevreden worden gehouden? Hoe kunnen bijvoorbeeld financiële instellingen (verzekeraars) in springen bij de 'weder-opkomst' van prosumers? Interesting... :D Weet iemand interessante websites mbt dit onderwerp?
  8. Laat ik prosumer iets verduidelijken. De interactieve consumptie betekent dus niet alleen een betrokkenheid van de consument bij de totstandkoming van het product of de dienst, maar ook dat de consument zicht heeft op het daarbij behorende dienstverleningsproces. In dit kader wordt de klant gezien als een prosumer, hetgeen een samentrekking is van de woorden producer en consumer of pro-active consumer. De klant is dus naast consument ook een beetje producent van de dienst. Het is dus van belang dat de klant weet welke rol hij/zij wordt geacht te spelen in het dienstverleningsproces. De bediening in een selfservice-restaurant laat namelijk zeer lang op zich wachten. Maar nogmaals mijn vraag of discussiepunt is echter, is de Prosumer uit de lucht komen vallen of bestond hij al langere tijd en is nu pas op de voorgrond getreden? En daarop toegevoegd, wat zijn ervaringen met deze prosumers (binnen de verzekeringswereld)?
  9. alles draait dus om de pro-actieve consument. Werden er voorheen producten gemaakt of diensten geschapen die door de marketingtactieken aan de man gebracht werden, tegenwoordig heeft de consument een actieve(re) rol gekregen. Het internet, waaronder forums, biedt de klant de mogelijkheid om vooraf exact te bepalen wat hij wil, en dankzij de brede beschikbaarheid van informatie is hij een steeds actievere rol gaan innemen. Hiermee is het voor aanbieders ook lastiger geworden een klant voor langere tijd te binden. Mijn vraag of discussiepunt is echter, is de Prosumer uit de lucht komen vallen of bestond hij al langere tijd en is nu pas op de voorgrond getreden? Als ik een voorbeeld uit de verzekeringswereld mag gebruiken. De consument was mijns inziens vroeger al pro-actief met zijn tussenpersoon echter nu is dezelfde consument pro-actief met het vergelijken op o.a. internet. Hoe zien jullie dit en.. wat is de prosumer in de toekomst? ::)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.