Jump to content

heru

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Hallo, Ik vroeg me het volgende af: ik was aan het kijken naar de mogelijkheden om electronica te importeren uit china en dit via ebay te verkopen. Niet om nou echt serieus een broodwinning van te maken maar meer als experiment. Ik kwam er achter dat er veel b2b sites zijn waardoor je gemakkelijk in contact kunt komen met chinese bedrijven. je krijgt ook gemakkelijk prijsinformatie als je aangeeft over hoeveel stuks het gaat. Als voorbeeld had ik een bepaald sporthorloge en uitgaande van een aantal van 50 stuks zou dit 140 dollar per stuk gaan kosten, echter via ebay wordt dit artikel verkocht voor een prijs die zelfs iets lager ligt dan die prijs, dus ik vraag me af wat er aan de hand is: - is er nog zoveel onderhandelingsruimte? - kopen die ebay shops zo groot in? - hebben ze andere kanalen? - maken ze verlies? ben benieuwd naar de meningen van de experts op dit mooie forum
  2. Er zijn tegenwoordig meerdere zeer uitgebreide opensource ERP systemen met complete boekhoudmodules, denk bijv. aan compiere. Wat ik mij afvraag is of deze systemen ook gebruikt kunnen worden voor het voeren van nederlandse administraties. Naar ik vermoed zijn deze veelal gebaseerd op amerikaanse adminstraties en regels en ik kan niet inschatten waar de verschillen. Heeft iemand hier ervaring mee / kijk op? ben zeer benieuwd
  3. dus in het laatste voorbeeld: de twee aandeelhouders met 25procent vallen hier wel onder? of moeten ze samen ook een minderheidsbelang hebben?
  4. Wat ik me al een poos afvraag: stel je neemt een aandeel in een bedrijf. Onder welke omstandigheden val je dan nog steeds onder het sociaal verzekeringsrecht en heb je in principe de zelfde rechten als een 'normale' medewerker voor wat betreft bijvoorbeeld een arbeidsongeschikheidsverzekering. Wat ik overal lees is het volgende: - Bij 100% aandelenbezit maakt slechts één (1) DGA de dienst uit in de BV - Bij 51% DGA en 49% DA kan laatstgenoemde wél onder het sociaal verzekeringsrecht vallen, de DGA niet en nooit (tenzij onder ándere titel, bijv. mét een wao-uitkering). - Bij 3 x 33.3% DA's geldt dat geen van allen onder het sociaal verzekeringsrecht vallen, idem bij 4 x 25% DA - Bij 50 om 25 om 25% kunnen ze allemaal weel wél onder het sociaal verzekeringsrecht vallen. die laatste regel snap ik niet. is het echt zo dat degene met 50% dan ook onder het sociaal verzekeringsrecht valt?
  5. Hallo, Ik zit met het volgende: Via een sollicitatie ben ik in contact gekomen met een leuk IT bedrijfje. Wederzijds was er een klik maar omdat het bedrijf kleiner was dan ik dacht kunnen/durven ze niet aan mijn salariseisen voldoen. omdat het ondernemersschap mij toch altijd heeft getrokken zie ik nog een andere mogelijkheid: genoegen nemen met minder salaris en in plaats hiervan zelf wat opbouwen. De vraag is echter hoe: grofweg zie ik drie mogelijkheden: 1. een parttime dienstverband aangaan en geheel op eigen rekening een onderneming erbij starten 2. een parttime dienstverband aangaan en hiernaast samen met mijn nieuwe werkgever een soort joint venture beginnen in een verwante business 3. een volledig dienstverband aangaan, genoegen nemen met minder salaris en in ruil hiervoor een aandeel opbouwen in het bedrijf. Ik kan niet goed overzien wat de haken en ogen zijn van de drie mogelijkheden en of er wellicht nog andere mogelijkheden zijn. Zijn hier soms mensen die ervaring hebben met dit soort zaken? alle input is welkom!
  6. Volgens mij ligt dit in de complexiteit van de informatiestromen. Hoe haal je uit al die informatiestromen de juiste verbanden. Veel bedrijven zullen dat eenvoudigweg niet meer kunnen bevatten. ik pretendeer niet om een pakket te leveren wat alle informatiestromen tot in de finesses kan reguleren. Eigenlijk is het gewoon een grote digitale kaartenbak waarbij alles aan alles gerelateerd kan worden en kunnen er zeer eenvoudige workflows aangemaakt worden. Stel ik zie een klantenkaart van bedrijf X, waar iets aan moet gebeuren, dan kan ik daar een taak voor maken en aan iemand toewijzen. Verder wil ik niet gaan, want dan wordt het inderdaad te complex. het zelfde geldt dan bijvoorbeeld voor een personeelskaart, een webpagina enz. Ik zoek naar de grootste gemene deler en hoop hiermee de leemtes in te vullen in de informatisering. Een goede verbinding met bestaande systemen is hierbij essentieel
  7. connectie met bestaande systemen is niet alleen een probleem van opensource hoor. sterker nog, ik denk dat het verbinden met andere systemen nog lastiger is voor 'closed source' oplossingen omdat die vaker geen gebruik maken van open standaarden. Mijn oplossing is wel in staat om gegevens uit verschillende databases te halen, al moet er wel een mogelijkheid zijn om die via php aan te spreken.
  8. Software ;D Waarom wil je er eigenlijk zo'n (buzz) label aanhangen en is de vraag welk label belangrijk? Daarnaast vraag ik me af of je uberhaupt zoveel hooi tegelijk op je vork wilt nemen. nou, in principe is het niet zo belangrijk, maar je moet het beestje toch een naam geven, en liefst een die de lading dekt.
  9. het is zo logisch om een framework te maken wat zich niet beperkt tot slechts 1 aspect van een bedrijf dat ik niet kan geloven dat dit nou zo uniek is. Ik heb jaren gewerkt met Lotus Notes applicaties en hier zag je het fenomeen dat alle stukjes informatie die niet in een van de andere systemen pastten hierin werden opgeslagen, een soort multi purpose systeem eigenlijk. Het nadeel van Lotus Notes was alleen dat de databases niet relationeel zijn.
  10. Een poos geleden melde ik al dat ik bezig was met de ontwikkeling van een opensource crm systeem. Ik hoef me echter niet te beperken tot het registreren van relatie-gerelateerde aspecten. Het framework biedt ook mogelijkheden tot het registreren van processen, workflows, het vastleggen van personeelsgegevens, de content van de website, opslag van documenten enz. enz.. de vraag is: wat ben ik nu eigenlijk aan het bouwen? zo je dit een bpm (business process management) systeem moeten noemen? of een ecm (enterprise content management), eim (enterprise information management)? een combinatie van bovenstaande? wellicht zijn er nog meer definities... ik ben de weg een beetje kwijt.
  11. Dan zijn we weer terug bij een eerdere opmerking, en dat is eigenlijk een derde mogelijkheid: zoek een niche en customize het pakket zodanig dat het zo goed mogelijk bij de gewenste functionaliteit aansluit. maar, waar vind je die niche? Zijn er nog specifieke doelgroepen waar geen specifieke software voor geschreven is maar wel vraag naar is? sta open voor suggesties ;)
  12. Bedankt voor de reacties. Ik twijfel wat nu de beste postionering van het produkt is. In principe is het een applicatieframework waarop een CRM gebouwd is en hier moet ook de kracht zitten. Zeer gemakkelijk uit te breiden en aan te passen. De typische dingen die bij een 'CRM pur sang' gewaardeerd worden zoals intergratie met Office en Outlook is voorlopig nog niet realiseerbaar. Dus of ik positioneer het produkt als een applicatie framework met een CRM module met als nadeel dat niet iedereen weet wat een een applicatie framework is of ik positioneer het als een CRM produkt wat bij iedereen wel bekend is maar krijg dan problemen met missende functionaliteit. Wat is wijsheid? Zijn er overigens nog leden hier die als beta tester willen fungeren?
  13. met alle respect hoor, maar het verwijzen naar de zoek-functie als er een vraag gesteld wordt vind ik niet echt iets bijdragen. Dit had ik natuurlijk ook al gedaan maar hoop met dit topic van gedachten te kunnen wisselen over specifieke onderwerpen zoals bijvoorbeeld de meerwaarde die het framework kan bieden en eventuele ervaringen van ondernemers hier met het commercieel inzetten van opensource.
  14. Beste ondernemers, Momenteel ben ik bezig met de ontwikkeling van een opensource CRM systeem. Qua functionaliteit zal het in eerste instantie wat lijken op het bekende sugarcrm (geen fork!) met 1 groot verschil: het maakt gebruik van een door mij ontworpen framework waardoor het zeer gemakkelijk aan te passen en uit te breiden is. Naar mijn mening is dit belangrijk omdat geen enkel "standaard" pakket past bij een specifieke bedrijfssituatie. Technisch heb ik het al aardig op de rit, maar ik ben voornemens om ook een commercieel model op te zetten. Te denken valt aan betaalde support, hosted services, network appliances enz. Wat denken jullie, heeft dit kans van slagen? Wat zijn de valkuilen? Zijn er eventueel nog mensen die interesse in het project hebben en commercieel gezien toegevoegde waarde kunnen bieden? Alle reacties zijn welkom Groeten, Remco
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept