Andi79

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Andi79's trofeeën

  1. Hallo, Weet iemand wat een reclamebureau gemiddeld als vergoeding vraagt voor het inkopen van media? Toelichting: stel ik biedt een bedrijf aan om voor de spaanse markt een reclameplan te maken en advertentieruimte in te kopen voor tv, krant, internet etc. Groeten Andreas
  2. Beste :) Ik ga een auto aanschaffen voor mijn bedrijf. Ik ben starter dus ik begin niet met een Mercedes, maar met een leuke Peugeot 206 uit 99. Nu kom ik op allerlei marktplaatsen deze auto's tegen van particulieren en dealers. Allereerst vraag ik mij af of de prijzen van dealers inclusief of excusief BTW zijn, staat er namelijk nooit bij. En stel ik koop een auto van een particulier, geeft dat verder dan nog problemen qua administratie? Ik wil de auto op de zaak zetten. Ik schat dat ik 12000 kilomter per jaar zakelijk rijd en 3000 kilomter prive. Dan kan ik hem toch het beste op zakelijk zetten? Ja ik weet het, het zijn weer meerdere vragen in een stuk tekst. Altijd leuk voor de lezer :D Hopelijk kunt u mij helpen?
  3. Hey Bedankt! Dit is zeker nuttige info. Misschien inderdaad een goed idee om eerst eens per 100 stuk de mailing te versturen. Ik had trouwens van de week contact met TPG post, om eens te vragen wat het kost. Ik kreeg de volgende info: 800 adressen doelgroep totaal pakket 800 enveloppen “ 800 postzegels “ 800 vel papier + inkt “ 800 glanzend 180 g A-4 kleur enkelz. “ Totaal € 1100,- (TPG post) Ze regelen dan alles je hoeft het alleen aan te leveren, qou logo etc. De vraag is of dat ook per 100 kan. Is dat een goede manier of kan het nog veel goedkoper? Ik zit ook nog te overwegen om in plaats hiervan 800 e-mailadressen aan te schaffen, weet iemand of die ergens te verkrijgen zijn? Het gaat wel om e-mail adressen van marketing managers of ondernemers uit een bepaalde doelgroep met een minimaal aantal werknemers. Ik weet dat de KvK alleen postadressen verstrekt. Groeten, Andreas
  4. Hallo, Alweer mijn tweede vraag voor vandaag :-X Ik ben bezig met een businessplan en ga het komende jaar 3300 bedrijven proactief benaderen. Eerst wil ik bedrijven een direct mail sturen en vervolgens bellen. Weet u toevallig met wat voor kosten ik dan rekening moet houden? De mail bestaat uit A-4 formaat met een kleurprint en een gewone brief, binnen de regio. De mail per post zit ik te denken aan kosten van ongeveer 1 euro per brief en bellen vind ik al een stuk lastiger om te schatten. 3 minuten gemiddeld per telefoontje? Groeten, Andreas
  5. Geachte, Ik ben gespecialiseerd in zoekmachine marketing en kom vaak bij klanten die een webwinkel willen of een ICT oplossing. Tot op heden heb ik hierop ingespeeld door het uit te besteden aan een freelancers. Nu wil ik eigenlijk deze klanten als lead door gaan verkopen aan meer professionele spelers. Mijn vraag aan u is, of u infromatie of ervaring heeft over hoe ik dan tot een redelijk provisiepercentage voor leads kan komen? Ik heb wel eens gehoord van 10% van de eerste jaaromzet of 30% van de eerste factuur. Hoe hoog moet je inzetten en wat is reeel? Groeten, Andreas
  6. Ik las ergens op dit forum dat een bedrijf verkocht kan worden voor 2 keer de omzet. Bovenstaande optie komt daar natuurlijk lang niet bij in de buurt. De omzet gebasseerd op abonnementen is 50%. De netto winst daarvan is natuurlijk nog lager. Dus daarvoor zou ik mijn klanten inclusief het CMs niet voor weg doen, dan kan ik nog beter mijn bedrijf ene paaj laten doorgaan zonder er iest voor te doen en verdien ik meer. Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren. Ik wil aan het einde van mijn studie het bedirjf voor minimaal 25 000 euro (2 keer de huidge omzet) weg doen, wat moet ik dan doen, gezien mijn huidge situatie.
  7. Ik heb op de link gekeken, ook al een keer eerder. Op deze link staat slechts weinig info, over de vragen die ik heb. Ik heb al meerdere keren folders aangevraagd ook voor andere onderwerpen en afspraken bij de KvK gehad. Daar heb ik ook voor betaald, maar ik vind de info die ik daar krijg altijd vrij beperkt.
  8. Bedankt voor de reactie. Wat zijn de criteria wanneer een bedrijf verkoop baar wordt. Waar ligt de grens. Moet er een minimale omzet zijn? Of een aantal werknemers? Als ik mijn bedirjf niet kan verkopen, maar wel mijn klantenbestand, hoe bereken je dan de waarde ervan?
  9. Andi79

    Bedrijf verkopen

    Geachte, Naast mijn studie heb ik een internetbedrijf. Ik ontwikkel websites, die zijn voorzien van een gebruiksvriendelijk CMS. Nu ga ik dit jaar afstuderen en wil ik het bedrijf misschien gaan verkopen, als dat mogelijk is. Even de achtergrond: In 2003 ben ik websites gaan ontwkkelen om naast mijn studie wat bij te verdienen. Omzet: 2003 = 4000 euro 2004 = 4000 euro 2005 = 12000 euro Omdat ik 2005 stage voor mijn eigenbedrijf heb gelopen heb ik gelijk meer omzet. De netto winst is jaarlijks ongeveer 40%. Ik heb nu 14 klanten, waarvan 10 op basis van een abonnementen. Deze bepalen ongeveer 50% van de omzet. Ik heb geen schulden en geen personeel, maar wel goede freelancers in mijn netwerk aan die ik opdrachten uitbesteed. Mijn klanten werken allemaal met een door mij ontwikkeld CMS, dat goed werkt. De klanten zijn tevreden, ik ben nog geen klant kwijtgeraakt. Dit bedrijf is voor mij een leuke aanvulling op mijn opleiding, maar het genereerd nog geen jaarinkomen. Mijn vraag is, is dit bedrijf al te verkopen en zo ja wat zou het kunnen opbrengen? Hopelijk kan mij iemand verder helpen. Alvast bedankt. Groetjes Andi79
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.