peterhin

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

peterhin's trofeeën

  1. ok, bedankt voor de info. Kan je nog op een andere manier om die werkgeverslasten heen middels creatieve statuten, of betekent dit eigenlijk dat iedere dga van een personal holding dit gewoon moet betalen? Ik kan me ook voorstellen dat eventuele herrie tussen de aandeelhouders zich in die zin wel oplost, dat je altijd wel zover gekregen kan worden dat je "vrijwillig" opstapt........
  2. Ok, goed punt. Als je dit regelt heb je dus naar jezelf meteen een extra bescherming ingebouwd (die wellicht nog tot discussie kan leiden in de onderhandelingen) en de werkgeverspremies omzeild als ik het juist heb begrepen. Mag je bijvoorbeeld je bruto loon dat je jezelf gaat betalen hoger zetten, en bijvoorbeeld een bijdrage inhouden omdat je de auto van de holding bv prive gebruikt zodat het bruto loon aan de voorwaarde voldoet en je toch niet teveel geld uit je bedrijfje trekt? Hoort de 22% van de waarde van je bedrijfsauto ook echt tot het brutoloon en telt dus mee voor die € 38.500,-? Die werkgeversbijdrage geldt toch niet als ik het fictief dienstverband omzeil? Ik bedoel dit meer als reservering voor diverse kosten waaronder administratie. Bedankt voor deze nuttige reactie!!!
  3. Beste mensen, Ben op dit moment aan het overwegen om me in te kopen in een bedrijf. Dat is een bv met nu 3 personal holdingbv's als eigenaren. Ga behalve hier (en daar) rondneuzen uiteraard in zee met een adviseur en accountant/boekhouder aangezien dat een "blinde vlek" voor me is, maar in deze orientatiefase kan/wil ik nog niet met dik geld over de balk gooien. Om globaal in te kunnen schatten waar prive de schoorsteen van kan roken probeer ik een berekening te maken van wat er dadelijk op de bankrekening landt, en onderstaand is m'n eerste poging: (heb de btw even buiten beschouwing gelaten omdat dat tegen elkaar wegvalt (toch?) Vanuit de personal holding waar ik 100% eigenaar van ben (DGA) gaat er een factuur naar de bv als volgt: managementfee € 2500,- leasecontract auto € 800,- Vergoeding mobiel € 200,- kmvergoeding € 380,- (2000 km a € 0,19) Totaal € 3880,- Dit bedrag komt dan binnen in de personal holding, en een overzicht van de maandkosten ziet er dan als volgt uit: Factuur bv € 3880,- Leasecontract -€ 800,- Mobiel - € 200,- brandstof - € 200,- Div admi kosten -€300,- ?(zuiver en alleen een pers. holding bv om risico's af te dekken: alle kosten van bedrijfsvoering zitten in de bv dus heb alleen maar loonkosten /admi kosten en ditjes en datjes. toch?) Heb dan dus € 2380,- over om salaris mee uit te keren naar ondergetekende. Betaal je nu ook alle normale werkgeversbijdragen en werkgevers sociale lasten en de hele rimram? Heb gezocht maar krijg hier niet echt een eenduidig antwoord op. ZOu graag een reactie hebben over die div. admi kosten en een idee wat het bruto salaris is naar mij toe met € 2380,- als basis. Tevens beweren de drie eigenaren dat ze geen problemen met de bel.dienst hebben over het min dga salaris. Ook hier tegenstrijdige verhalen troef.... Heel erg bedankt voor wat input!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.