VibeWim

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    adviseur
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Wim
  • Achternaam
    van der Lande

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Emmen

VibeWim's trofeeën

  1. Hallo, Het lukt nog steeds niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe. Groet, Wim Postcode.doc
  2. Hallo Higherlevels en in het bijzonder de deelnemers aan het project virtueel bedrijf, Allereerst de allerbeste wensen voor 2006. Even de stand van zaken. Ik heb het leuke idee van de postcode e-mail nog eens bekeken. Ik denk dat het idee met een heleboel aanpassingen (eigenlijk is het een totaal ander idee geworden!) wel levensvatbaar kan zijn. Ik heb in 3 uur tijd een verdere uitwerking van het businesssidee gemaakt met tekst die na aanpassing eventueel op een website geplaatst kan worden. De tekst is als bijlage aan deze post toegevoegd. Graag jullie reactie! edit: het doc. bestand is twee posten verder. Inmiddels heeft zich ook een investeerder gemeld die belangstelling heeft voor ons businessplan. Om de betrokkenheid van de deelnemers wat te concretiseren stel ik voor om iedere deelnemer alvast 1 punt toe te kennen. Tevens stel ik voor om ondergetekende 3 punten (3 x 1 uur werk) toe te kennen. De verdeling van de punten gaat dan worden: Joe in clogs 1 punt Strategos 1 punt Perry 1 punt Pjoter 1 punt RVM 1 punt (heeft deelname per e-mail doorgegeven) VibeWim 4 punten Totaal 9 punten Tot zover even. Groet, Wim van der Lande P.S. de deelnemers heb ik het idee ook per e-mail verzonden.
  3. Hallo Malicra, Op deze manier boek je de goederen twee keer. Een keer in je inkoopboek en 1 keer in je memoriaal. Dat is niet juist. Dat geeft voorraadverschillen. De boeking in het memoriaal moet zijn: Crediteuren 119,- (debet) a) Prive storting vennoot 1 119,- (credit) Je moet elk afzonderlijk bedrag wat je op de crediteur hebt geboekt afboeken. Misschien moet je even een crediteurenlijst per crediteur uitdraaien. Als dit vaak gebeurt zou ik het anders gaan boeken. Heb je al memoriaalboekingen verwerkt? Dan moet je tegenboekingen maken. Dat is de foutieve journaalpost omdraaien. Debet wordt credit en credit wordt debet. Heb je nog niets verwerkt? Dan pas je de boeking gewoon aan. Als je op de knop verwerkt hebt gedrukt zijn de journaalposten niet meer te vinden in de dagboeken. De grootboekrekeningen zijn nu bijgewerkt. Als je verwerkingsverslagen niet automatisch uit de printer rollen, heb je dit niet ingesteld. In het menu moet nog een knop Verwerkingsverslagen printen o.i.d. zijn om de verwerkingsverslagen er alsnog uit te laten komen. Moet je even in HELP kijken waar dit preccies in het menu staat. Het moet er gewoon zijn. Groet, Wim van der Lande
  4. Hallo Malicra, Wat is de tegenrekening van de crediteuren geweest? Dit mag in ieder geval niet de goederenrekening zijn. Post anders de boekingen even die je gedaan hebt. Groet, Wim
  5. Hallo Dick, Het gaat er inderdaad om dat je uiteindelijk tot de juiste bedragen in je grootboek komt. Het boeken in dagboeken is een manier om eenvoudig en geautomatiseerd te boeken. Je zou ook alles handmatig kunnen doen. Dat deden ze vroeger ook. Groet, Wim van der Lande
  6. Hallo Dick, Allereerst de allerbeste wensen voor 2006. Mijn eerste advies is om altijd zelf originele documenten te houden en kopie documenten te verzenden. Dat geldt voor jou en ook voor je opdrachtgever. De eerste journaalpost van Marco komt te vervallen. Dit wordt als volgt: Bij ontvangst van de factuur van je dieselleverancier boek je: Door te belasten kosten (bedrag o.b.v. de bewaarde tankbonnen) Brandstofkosten a) Crediteuren Ik laat bewust de BTW buiten beschouwing. Wat is de reden dat je voor de verkoopfactuur BTW 0% gebruikt?
  7. Hallo Peter, Ik weet het wel zeker. Kun je aangeven wat jou inbreng zou kunnen zijn? Groet en prettige jaarwisseling, Wim
  8. Hallo Higherlevels, Ondertussen komen er enkele ideeën binnen. De bedenker heeft ze vrijgegeven voor dit project. Ik zal ze een voor een melden en dan kunnen we kijken welke interessant is. Koppelen van postcode/huisnummer en e-mail adres en/of mobiel nummer en e-mail adres De e-mail adressen zouden dan zoiets worden als 7742GG33@PostcodeMail.com (fictief) en/of 06207354629@MobileMail.com (fictief) Je hebt dan een koppeling tussen de fysieke en virtuele wereld. Je postbus aan huis en/of mobiel op het internet. Mijn eerste korte reactie bij dit idee: Leuk idee, maar ik zie nog wel een paar uitdagingen. Hoe ga je spam tegen? Kun je dat filteren, zodat alleen bedrijven die toestemming en betaald hebben toegang krijgen? Krijgt iedereen meteen een e-mail adres toegewezen of moet men dit zelf aangeven? Je zou bij de mobiele variant 06 trouwens ook weg kunnen laten. Groet, Wim van der Lande
  9. @ strategos Uit het feit dat Perry mij mailde en geen bijlage toevoegde aan zijn post trok ik de conclusie dat hij het businessplan nog niet aan alle participanten wou vrijgeven. Dat was zijn keus en die had ik te respecteren. Het leek me dan ook weer niet gepast om via HL forum te reageren.
  10. @ Perry Ik heb je businessplan gelezen. Zal je even een mailen. @ Venture Capital Coach Ben het met je eens. Alleen zou ik bij voorbaat geen blokkades willen opwerpen in het geval je tegen een investeerder aanloopt die er anders over denkt. Om dan meteen maar geen zaken meer te doen gaat mij een stap te ver.
  11. @ joe in clogs Bedankt voor je snelle reactie. Beslist. Misschien vertaalwerk? @ strategos Ook bedankt voor je snelle reactie. Heb je al een idee welke vaardigheden je in zou kunnen brengen? @ Perry Jij ook bedankt voor je snelle reactie. Wie doet wat? Heldere taakomschrijvingen zijn dus belangrijk! En krijgt daar voor terug Mijn idee is om de rol van trekker/coordinator van het project in het leven te roepen. Deze personen kunnen dan uren toewijzen. Per toegewezen en gewerkt uur is 1 punt toe te kennen. Zodra er in een jaar sprake van winst is, wordt deze dan verdeeld naar rato van het aantal punten wat men heeft toegekend gekregen. Dit lijkt mij het eenvoudigste systeem. Hetzelfde systeem kan dan ook gebruikt worden in het geval er aandelen uitgegeven worden. Ondernemers met punten kunnen na rato aandelen verwerven. Hierbij zou ik wel gaan tot 49% van het totale aandelenkapitaal om nog ruimte te houden voor een meerderheidsbelang van een grote investeerder. begrijpbaar te brengen Bedoel je de samenwerking/communicatie tussen de verschillende disciplines? Dat kan soms lastig zijn ja. Business model Zie je wat in bovengemoemd systeem? Netwerken Het kost tijd om relaties te krijgen en ook om ze te behouden. Het is echter van levensbelang voor een onderneming. Groet, Wim
  12. Hallo Higherlevels, Ik volg al een hele tijd dit forum, maar heb me zojuist ook als lid geregistreerd. Mijn vraag is wat jullie van de volgende uitdaging vinden en wie er mee willen doen. De uitdaging is om met meerdere mensen een compleet virtueel bedrijf op te zetten. Klinkt wat vaag, maar ik zal hieronder puntsgewijs enkele issues aangeven met daarbij mijn eigen idee hierover. Uiteindelijk zal er op een nog nader te bepalen wijze een gezamenlijk uit te voeren idee moeten ontstaan. Dienst van het bedrijf Kan een bestaand idee zijn of een nieuw idee. We kunnen bijvoorbeeld via stemming tot het beste idee komen. Bemiddeling/informatie via internet komt denk ik het dichtst bij de doelstelling. Financiering/boekhouding Geen kosten. Alles moet worden gesponsord. Ondernemers die meewerken krijgen bijvoorbeeld een banner op de website. Opbrengsten moeten uiteindelijk ten goede komen aan de mensen die hebben meegewerkt. Internetbankieren. Boekhouding gebeurt online. Oprichting/levensduur bedrijf Ik heb nog geen ondernemingsvorm voor ogen. Misschien zullen een of meerdere mensen als trekker moeten fungeren. Communicatie In ieder geval een website. Wellicht met een koppeling naar het forum van higherlevel. Het project kan waarschijnlijk veel free publicity krijgen. Informatie/kennis/voordeel voor ondernemers Het bedrijf is zo transparant mogelijk. Andere ondernemers kunnen zo kennis opdoen. Er kan bijvoorbeeld (financiële) info over het bedrijf en de werkwijze op de website staan. Werkwijze Alles volledig geautomatiseerd en zoveel mogelijk via internet. Geen gebruik van papier. Personeel Geen personeel in dienst. Werkzaamheden worden gedaan zonder betaling, maar er moet wel een ander beloningsysteem komen. Geen fysieke werkplekken. Gebruik maken van gratis communicatie. Bijvoorbeeld skype, chat, forum en e-mail. De volgende disciplines zullen volgens mij in ieder geval aanwezig moeten zijn: Websitehost Websitebouwer Websitebeheerder Grafisch vormgever Administrateur Medewerker Communicatie Medewerker Sponsoring Medewerker Juridische zaken Medewerker Algemene Zaken En dan ben ik er vast nog wel een paar vergeten. Tot zover mijn ideeën bij enkele issues. Andere ideeën zijn uiteraard van harte welkom. Ik ben zelf financieel expert, dus die kant van de zaak wil ik wel op me nemen. Ik besef dat het een hele uitdaging wordt en er nog een hoop hobbels te nemen zijn, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie hier over denken. Groet Wim
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.