smiley

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

smiley's trofeeën

  1. Dank je wel! Ik heb N26 gemaild om te horen of zij dit faciliteren, net als Bunq trouwens. Meer input is altijd welkom en ik post het resultaat, zodat andere mensen er ook iets aan hebben.
  2. Beste allemaal, we krijgen van een bestaande buitenlandse klant de vraag om voortaan via VCA ( Virtual Credit Account) & VCC ( Virtual Credit Card) te mogen betalen. (using a Virtual Credit Account (VCA) / Virtual Credit Card (VCC) instead of payments via EFT) . We hebben eerst bij ING gevraagd of zij dit faciliteren maar helaas. Vriend Google komt er ook niet echt uit, zeker gezien VCA in NL natuurlijk vooral gebruikt wordt voor andere doeleinden. WIe is hiermee bekend? En vooral waar kan je dit regelen? De partijen die ik tot nu toe benaderd heb, doen enkel het betalen via VCA en VCC ,een gewone credit card of voor een webwinkel. Ik dacht het gevonden te hebben bij Adyen, maar naar doorvragen bij support bleek het toch niet correct. Dit staat er ook nog in de aanvulling op ons raamcontract: " The VCC is communicated to the PARTNER via e-mail. Details contained within the e-mail are: - Partner payable, Value and currency, Credit Card number, Valid to and from date, Card Verification Value, i.e. the 3 – 4 digit code on the back of the credit card and company details providing the credit card including postal address. Set Up Process: The initial credit limit of the Partner’s virtual credit card will be One Pound / Dollar / EURO (currency dependant on PARTNER vendor card), to obtain the correct Merchant Category Code (MCC). The 1st ever transaction is likely to fail due to incorrect MCC code. Treasury Team will be notified on the rejection of the credit card transaction and Treasury Team will update master Partner data within their system. Treasury Team will then issue another VCC with the value payable." Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mvg, Taco
  3. alvast bedankt voor de vele reacties! Ik zal ze per punt afhandelen. "Als je bezig bent met klantenwerving en personeel, dan ben je toch eigenlijk al begonnen? Je kunt overwegen een datum te stellen waarop alle activiteiten van start gaan, zodat je potentiële klanten en toekomstig personeel weten waar ze aan toe zijn. Want ondernemen blijft een risico." "Je bent al bij de kip begonnen door eerst klanten te gaan werven. Tot twee keer toe tevergeefs. Er is een gezegde dat de derde raak is. Je verhaal klinkt in grote lijnen goed en hopelijk zijn je credentials dat ook; nu moet je daar nog een opdrachtgever van overtuigen. Hoeveel potentiële afnemers zijn er in de markt? Zit daar een evidente launching customer bij? Weten je concurrenten al dat je aan het snuffelen bent en hebben zij iets dat jouw verhaal kan verzwakken? " "er zijn maar heel erg weinig bedrijven die al klanten hebben voordat ze beginnen. Natuurlijk wil je wachten met aannemen van personeel, maar soms moet je wel. je maakt je nu wel erg afhankelijk van 2 klanten. Je kunt er vast nog wel 20 identificeren en daarmee aan de slag." ** Om de markt nog wat toe te lichten, zal ik proberen het beter te omschrijven. De markt bestaat uit een handvol producenten, die hun producten verkopen + service. Klant 1 had eind november 22.000 calls, bij de toezegging van 50 calls per week kunnen we al starten. En kunnen dan mensen extra inzetten als het aantal calls toeneemt. Dat ondernemen risico is, klopt helemaal. Mijn doel van het advies inwinnen is vooral het risico beperken. In de huidige opzet hebben we bv geen voorraden nodig, aangezien de producent de parts regelt. Mochten we een ander gedeelte van de markt op willen, dan moet je voorraden gaan aanleggen om je service waar te kunnen maken. Het beste op dit moment zou zijn, om een pilot binnen te halen, zodat een klant zelf kan zien of we waarmaken wat we zeggen. Overtuigd zijn van ons kunnen & meerwaarde is 1 ding, het overbrengen op een potentiële klant is een 2e. Een opmerking die hierover gemaakt is:" jullie zeggen dat jullie het kunnen, maar er zijn geen bestaande klanten om dat aan te tonen" Over launching customers heb ik nog geen info. De kans dat een nieuw bedrijf dat soort producten gaat uitbrengen is ook vrij klein.. Er zijn wel een aantal bedrijven die al een tijd nadenken over het vervangen van hun pc's en servers, maar daar willen we pas op in springen als we ons in de markt neergezet hebben als serieus bedrijf en niet als een starter met leuke ideeën. Natuurlijk heb ik de concurrenten bekeken en gekeken wat ze beloven en wat ze waarmaken, daar zit nogal een verschil tussen. Daarnaast bieden we een uitgebreidere service voor een lagere prijs. Onze concurrenten hebben niets om af te zwakken, aangezien we geen dingen gezegd hebben, die we niet kunnen waarmaken, hun grootste voordeel is dat ze al jarenlang in de markt staan. Maar misschien zit daar wel onze fout ?? Misschien dat iemand met veel verkoopervaring daar iets over kan zeggen ?? Ik ben nogal huiverig om dingen te roepen die ik niet kan nakomen.
  4. vooral eigenlijk : "nodig een ieder uit tot het geven van advies, commentaar en/of aanwijzen van dingen die we fout doen. " Vanuit de klant gezien is het logisch dat ze niet in zee willen met een bedrijf dat nog moet opstarten en van onze kant is er wat voor te zeggen om niet eerst te starten zonder klanten, vandaar : Kip of het ei als onderwerp. Ben dus benieuwd naar ervaringen in dit soort situaties.
  5. Met mijn compagnon ben ik druk bezig om een ICT-bedrijf van de grond te krijgen.(vooral gericht op de garantieafhandeling van grote producenten) Na een 1e analyse van de markt hadden we 2 hoofdtargets(klanten) vastgesteld, ik zal een korte samenvatting geven hoe dat tot nu toe gelopen is en nodig een ieder uit tot het geven van advies, commentaar en/of aanwijzen van dingen die we fout doen. Klant 1: maakt gebruik van 1 leverancier op het moment.(wat mij zakelijk gezien nogal een risico lijkt). Door netwerken in contact gekomen en na een telefonisch onderhoud waar ik ons voorstel kort uitlegde werd ik uitgenodigd voor een gesprek, mijn gesprekspartner gaf aan 1 uur in zijn agenda vrij te maken. Na 3 uur stond ik pas weer buiten, aangezien ik al zijn vragen ter plekke kon beantwoorden. Op zich een goed gevoel over het geheel. Na 2 weken een afwijzing van ons voorstel met als voornaamste 2 redenen: 1) wij zijn ons bedrijf nog niet gestart 2) het niet zagen zitten om het huidige contract met de leverancier open te breken voor een onbekend startend bedrijf. Klant 2: Maakt gebruik van 3 leveranciers op dit moment. Met deze producent hebben zowel mijn compagnon als ik in het verleden te maken gehad, we kennen het bedrijf en vooral hun procedures. Ze stellen hoge en specifieke eisen aan de engineers die namens hun bedrijf de calls mogen uitvoeren en dat hebben we ook afgedekt. Verder zijn 2 van de 3 bedrijven niet bevoegd om bepaalde service uit te voeren, aangezien zij de papieren missen en de mensen die bij ons in de wacht staan hebben al die papieren wel. Verder heeft 1 van de 3 een "last chance"gesprek gehad met de producent, dus al met al zijn we redelijk positief gestemd, naarmate het wachten langer duurt neemt die positiviteit wel wat af moet ik zeggen. Nog wat aanvullende info: -- zowel klant 1 als klant 2 viel het op dat we extra service bieden aan hun klanten en waren verbaasd dat hun huidige leveranciers er zelf niet opgekomen waren. -- bij zowel klant 1 als bij klant 2 had ik hun inkoopprijs achterhaald en heb dat ook gebruikt, door daar onder te gaan zitten met onze prijs. -- we zijn dus nog niet gestart( in onze ogen beginnen dan de kosten te lopen en we hadden ons voorgenomen om eerst klanten te krijgen) -- we hebben totaal 10 man personeel benaderd, stuk voor stuk handpicked. Het zijn mensen die ik vroeger zelf ook al aangestuurd heb, dus ik ken ze door en door. Maar zonder klanten hebben we ze niet veel zekerheid te bieden. -- via netwerken ook een reclamebureau benaderd en ingelicht over de mogelijkheid dat we ze binnenkort nodig kunnen hebben.(die nemen dan de website en verdere wensen qua ontwerp voor hun rekening voor een vriendenprijs) -- een calllogsysteem uitgezocht en getest dat het beste bij onze situatie zou passen. hhhmm.. ik scroll net ff terug en zie dat er van mijn voornemen om het "kort" te houden niet erg veel van terecht gekomen is ::) Op dit moment vooral advies aan het inwinnen en ingangen vinden bij andere eventuele klanten. Alvast bedankt voor het lezen van dit boekwerk en reacties zijn ZEER welkom.. :) [titel verduidelijkt: mod]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.