stiller

Junior
  • Aantal berichten

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Carpentierstraat 111, Den Haag, 2595HG, Nederland
  • Voornaam
    Joachim
  • Achternaam
    Nolten
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Nolten BV
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

stiller's trofeeën

  1. Bedankt voor je interesse. De laatste twee weken waren erg productief, we hebben wat nieuwe klanten voor zowel e-mail als CRM. Wat betreft die inkomsten: Snelbij is mijn tweede bedrijf, na Webminded dat ik in 2003 heb opgericht. Met Snelbij zijn we vorig jaar gestart om zakelijke klanten e-mail en collaboration diensten te leveren. Sinds afgelopen zomer zijn daar CRM en DMS bijgekomen. De site hebben we toen helemaal opnieuw gebouwd om dit weer te geven. Binnenkort lanceren we een dienst waarin alle componenten geïntegreerd zijn. Deze dienst heeft nog geen naam, dus als iemand een leuk idee heeft... Het is de bedoeling om uiteindelijk een zo compleet mogelijke set diensten onder één login onder te brengen, zodat ondernemers overal en altijd hun belangrijke gegevens kunnen bereiken.
  2. @Frans: In ieder geval de USP's waar één van de doelgroepen in is geïnteresseerd. Daarom denk ik ook, dat we met wat schuiven van onderdelen op de site al een heel eind komen. Nogmaals allen bedankt voor de kritiek op de site. Nu zou ik graag nog wat horen over wat voor applicaties jullie graag in SaaS vorm zouden zien en wat voor koppelingen (bijvoorbeeld CMS -> CRM of portal -> DMS) je business zouden vergemakkelijken.
  3. Wat is er mis met die reactie? Ik geef antwoord op jouw eigen vragen. Wanneer jij klaagt over het ontbreken van een inschrijfformulier, wijs ik je op de contactpagina, etc. Of mis ik iets?
  4. @John: Klopt, op dit moment zijn het voornamelijk IT professionals. Die zijn ook al bekend met de producten, maar willen vaak nog wel wat argumenten om op hun beurt te gebruiken. De aanpassingen die nodig zijn om de eindgebruiker direct aan te spreken worden hier goed duidelijk. @Jaap: Inderdaad, dat leek mij ook de beste oplossing. @John: Klopt ook, maar tot nu toe was de vraag naar gaten en het nut van de boormachine daarbij al vastgesteld :) Allen dank voor de commentaren tot nu toe. Ik denk dat we kunnen vaststellen, dat we niet ontkomen aan een herindeling van de inhoud. Indeling in verschillende doelgroepen lijkt mij daarin geen slecht plan.
  5. Jullie hebben beide natuurlijk een valide argument, de toon van de website is op sommige plekken conceptueel en op andere juist technisch. Daar is niet helemaal aan te ontkomen, aangezien - zoals terecht werd opgemerkt - we met verschillende doelgroepen te maken hebben. Een starter wil nu eenmaal andere dingen weten ("lost het dit probleem op?"), dan een inkoper op IT gebied ("welk pakket wordt gebruikt") of een andere beslisser ("wat zijn de argumenten om te kiezen voor open source?"). Eén oplossing hiervoor zou zijn, om de site op te delen met keuzes als "voor de ondernemer", "voor de IT professional", etc. (denk aan bijvoorbeeld dell.nl). Dit is iets wat we zeker in overweging zullen nemen. @ShopJeRot: We bieden de genoemde applicaties aan in een SaaS model. Technisch verschilt dit nogal. SugarCRM draait per organisatie in een aparte VPS, maar Zimbra is een cluster. Ook kunnen we per klant zaken geheel apart neerzetten (private cloud).
  6. Zoals de site onder "producten" en "diensten" vermeldt, leveren wij open source applicaties volgens SaaS model. Ofwel hosting, ondersteuning en integratie. Ik denk dat je het *product* verwart met de *software*. Voorbeeld: Het product is een kant-en-klare hosted CRM oplossing met support, gebaseerd op de software van SugarCRM. Je hebt inderdaad de keuze om de open source versie op eigen hardware te installeren en zelf te onderhouden. Voor verreweg de meeste organisaties is die keuze echter niet optimaal. Zelf hardware kopen, beheer uitvoeren en gebruikers ondersteunen is in vrijwel alle gevallen kostbaarder. De 360 euro per gebruiker waaraan je refereert betreft de SugarCRM Professional edition, met aanzienlijk uitgebreide functionaliteit t.o.v. de "gratis" versie: http://www.sugarcrm.com/crm/products/editions.html Een licentie van SugarCRM Professional kost, zoals je daar kan zien, al $360. Wij beheren en ondersteunen het voor hetzelfde bedrag in Euro's. Open Source wordt vaker ten onrechte gelijk gesteld aan gratis. We zullen een BTW vermelding toevoegen in de footer. Ik begrijp de vraag naar duidelijke oplossingen voor veel voorkomende problemen. Helaas is niet iedere organisatie hetzelfde en bestaat er een grote variatie aan problemen en oplossingen. Wij zullen proberen om daar zoveel mogelijk op in te spelen op onze site. Voor trials, ondersteuning bij migratie, imports e.d. kan contact worden opgenomen via onze contactpagina: http://www.snelbij.nl/contact/ Een demo omgeving volgt binnenkort.
  7. Omschrijving van je concept: Snelbij levert hosted (SaaS) open source applicaties, zoals: [*]Zimbra - E-mail en samenwerken met gedeelde agenda's, adresboeken en documenten. [*]SugarCRM - Een zeer compleet en betaalbaar pakket voor klantenbeheer. [*]Alfresco - Enterprise Document Management met gedeelde mappen, versiebeheer en nog veel meer. De diensten van Snelbij hebben enkele belangrijke eigenschappen gemeen: [*]De applicaties zijn Open Source, maar worden wereldwijd op hoog niveau ondersteund. [*]De applicaties en het onderliggende platform maken in hoge mate gebruik van Open Standaarden [*]De applicaties zijn effectief te integeren met elkaar en externe diensten. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De drie belangrijkste zetten waren: [*]De ontwikkeling van een schaalbaar en robuust platform, met ondersteuning voor gedeelde en niet-gedeelde componenten [*]Expertise ontwikkelen voor de individuele applicaties en een actieve rol spelen in de ontwikkeling en ondersteuning van nieuwe features [*]Kansen voor integratie herkennen en deze tot productieniveau ontwikkelen Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Veel bestaande SaaS of Cloud diensten zijn geheel gesloten en hoewel zij vaak een beter alternatief bieden dan klassieke gesloten software, dwingen zij toch de klant naar de eigen pijpen te laten dansen. De overstap naar populaire cloud producten betekenen vaak een vendor lock-in op eigen hardware verruilen voor een lock-in op andermans servers. De flexibiliteit en bewegingsvrijheid neemt daardoor af. Onze producten leveren het gemak van Cloud of SaaS diensten, met de belangrijke eigenschappen van open standaarden: [*] Vendor onafhankelijk. Vanwege het open karakter kan altijd worden gekozen voor een alternatieve partij voor bijvoorbeeld implementatie, integratie of ondersteuning. [*]Effectieve integratie. Geen kostbare ontwikkeling rondom gesloten producten. Veel voorkomende integraties kunnen wij standaard leveren. [*]De kracht van een actieve community. Ontwikkelingen bij de individuele applicaties vinden automatisch hun weg in onze diensten. Hierdoor neemt de effectiviteit van de dienst toe zonder de problemen rond upgrades. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: De meeste cloud oplossingen vallen in één van deze categorieën: [*]Een volledig gesloten webapplicatie op de servers van de ontwikkelaar [*]Een als SaaS dienst aangeboden versie van een klassiek gesloten systeem [*]Een ontwikkelaar met een product op basis van open source software, die deze zelf als SaaS aanbiedt Snelbij onderscheidt zich als SaaS (cloud) aanbieder van breed spectrum open source applicaties inclusief de mogelijkheid om deze onderling te integreren. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Allereerst graag feedback op de nieuwe site (www.snelbij.nl): Wat is nog onduidelijk? Wat ontbreekt? Liever meer conceptuele, financiële of juist technische informatie? Verder horen wij graag, welke applicaties of integraties met externe diensten jullie graag zouden willen zien. Hierbij kan worden gedacht aan integratie met een CMS, shop, portal, boekhoudpakket, of bijvoorbeeld een externe dienst als SalesForce. Wij zien dit graag als het crowdsourcen van productontwikkeling.
  8. In welke browser zie je dit probleem? Ik gok Internet Explorer 7? We zullen hier naar laten kijken, bedankt.
  9. We bieden een 2 maanden gratis trial-periode aan, zonder verplichtingen. Een gratis versie behoort op korte termijn niet tot de plannen. Het scheiden van de functionele omschrijving en de technische specificaties lijkt me een goed plan. Helaas kan ik niet zeggen dat mij dat is opgevallen, nee. Een high-level concept uitleg zoals hierboven is vaak het duidelijkst voor mensen die al enige kennis hebben van het gebied. Op de genoemde pagina's proberen we concrete mogelijkheden aan te stippen. Een algemene introductie lijkt me wel een goed idee. We wisten al dat we nog het nodige werk moeten verrichten aan de product introductie pagina's, maar het is erg handig om dit soort feedback te kunnen verzamelen voordat we aan een revisie beginnen, bedankt.
  10. Om hier nog even op terug te komen: Wat zouden wij kunnen toevoegen of aanpassen om voor jou wel meerwaarde te bieden? Dit zijn dingen waar we graag feedback over ontvangen van NL ondernemers. Integratie met andere diensten, een uitbreiding van de dienst zelf, een gratis versie zonder support?
  11. We hebben een tijdelijke oplossing hiervoor ingeschakeld. Opera op mijn mac geeft het nu goed weer.
  12. Uiteraard! Maar ik heb ook als klant de genoemde diensten gebruik gemaakt en ik denk dat ik niemand bij Nokia of Apple beledig als ik zeg dat die twee niet echt op zakelijke markt zijn toegespitst :) Ons uitgangspunt is het leveren van een dienst die niet gebonden is aan een device, mobiele aanbieder of provider. Tsja, dat is een persoonlijke overweging. Dat klopt, gebruikers en groepen van verschillende telefoons, Outlook, Mac en de online omgeving kunnen onderling agenda's, documenten en adresbestanden delen.
  13. We maken inderdaad voor een deel gebruik van Zimbra software, omdat dit een volwassen en bewezen platform is en grotendeels open source. Maar Snelbij is een zelfstandige dienst met een eigen focus. We proberen deze dienst zoveel mogelijk op de wensen en eisen van de Nederlandse markt aan te passen. Hierbij maken wij waar mogelijk gebruik van open standaarden en open source software.
  14. Technisch durf ik te beweren dat onze oplossing zelfs veruit de beste is. De enige punten waarop BlackBerry en MobileMe echt uitblinken is bij integratie met hun eigen devices. Het nadeel daarvan is totale afhankelijkheid van diezelfde devices.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.