G_R_J

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

G_R_J's trofeeën

  1. Hi djluc, jouw idee om ernaast een 2e bedrijf op te zetten vind ik goed. Ik blijf echter wel van mening dat we hiermee op de particuliere markt weinig succesvol zullen zijn. Het idee om particulieren te benaderen door middel van bijvoorbeeld een mailingactie hebben we eerder wel overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan. Dit omdat we de overtuiging hebben dat het geen impact zal hebben. De kranten en het journaal zijn daar een goed voorbeeld van. Dagelijks krijgen de mensen de nodige portie drama voorgeschoteld. Een betere promotie kun je je eigenlijk niet wensen zou je denken. Toch besluit het grootste gros geen geld uit te geven aan beveiliging. Rookmelders bijvoorbeeld, die kosten een paar tientjes. Bewezen is dat ze mensen hebben gererd bij een brand en toch vind je véél woningen die ze niet hebben. Ik denk daarom serieus dat, willen we ons beter voelen bij datgene wat we doen en geld blijven verdienen, we ons op bedrijven moeten gaan richten. Hiervoor zouden we dan bijvoorbeeld een 2e bedrijf kunnen opzetten.
  2. Dat niet iedereen gecharmeerd is van onze verkoopmethode is nogmaals begrijpelijk. Jullie aangedragen ideeën nemen we zeker mee in onze nieuwe plannen van aanpak. Hoe we de zaken anders zullen doen is op dit moment nog niet duidelijk. Dat verwachting is dat dit zich de komende perdiode zal gaan ontwikkelen. Mochten jullie nog nieuwe suggesties hebben, dan zijn deze van harte welkom. Merci! Greg
  3. Hi folks, Ik was de afgelopen dagen niet in de gelegenheid om te reageren. Erg goed om te zien dat er zo actief gereageerd wordt! De meningen over onze manier van zaken doen zijn erg verdeeld. De één vindt het goed en de ander kan het absoluut niet waarderen. Een aantal van jullie heeft goede ideeën aangedragen hoe we het beter kunnen doen. Bedankt daarvoor! Daarvan spreekt het idee om ons op bedrijven te gaan richten ipv de particuliere markt mij het meest aan. Alarmsystemen verkopen aan particulieren blijft een pittige klus. Woningbeveiliging heeft nou eenmaal niet de hoogste prioriteit bij de meeste mensen. Het is een behoorlijke investering en men kiest er pas voor als het noodzakelijk is. (verplichting of na inbraak) Het systeem voor een lagere prijs aanbieden zal daarom, naar mijn idee, de omzet niet doen toenemen. De gewetenskwestie blijft wel spelen. Je brengt gemiddeld toch zo'n 2 uur met zo'n klant door tijdens zo'n presentatie. Soms wel langer. Daar zitten vaak ook zeer aardige mensen tussen. Soms zijn dit mensen die het zich eigenlijk niet kunnen permiteren en waarvan je eigenlijk al weet dat ze financieel in de problemen komen op de langere termijn. Dat geeft je dan echt een "dubbel" gevoel. Relativeren helpt dan weleens. De vergelijking met verkopen van verzekeringen is daar een goed voorbeeld van. Groeten, Greg
  4. Bedankt voor alle reacties! De optie om aan particulieren onze producten aan te bieden op basis van gespreid betalen in de vorm van een abonnementsvorm a bijv. 75 euro per maand hebben wij zeer goed overwogen. Het brengt echter een te groot risico met zich. Daarmee doel ik op wanbetalers. Er zullen gegarandeerd kopers zijn die hun verplichtingen niet na komen. Dat zien we nu geregeld gebeuren bij de serviceovereenkomsten die we er naast verkopen. Het servicecontract krijgen de kopers in abonnementsvorm en 1/3 laat het vaak afweten. Brengt een hoop rompslomp met zich mee. Een groot deel van je kostbare tijd zit 'm dan in het achter de 'nietbetalende' klant aanzitten. Nu werken we samen met een financieringsmaatschappij. De klant leent het geld bij de financierder. Wij krijgen gelijk ons geld en de klant doet verder zaken met de financierder. Daar zitten wij dus verder niet meer tussen. Het bedrag voor het servicecontract is daarnaast dus nog het enige wat de klant jaarlijks rechtsreeks aan ons over dient te maken. Of een goedkoper systeem aabieden de oplossing zou zijn, dat betwijfel ik. 1500 euro bijvoorbeeld is dan wel een veel kleiner bedrag dan 2500 euro, maar het blijft voor een particulier toch ook altijd nog een hoop geld om in 1x op tafel te leggen. De ervaring leert dat klanten ons product niet kopen omdat ze het per sé willen, maar omdat we ze verrassen. En zeg nou eerlijk, veiligheid kent geen prijs toch?! ;-) Ik snap wat je bedoelt met de niet al te nette manier van zaken doen. Vandaar onze zoektocht naar alternatieve methoden. Het moet echter tuurlijk allemaal wel rendabel blijven Nogmaals bedankt!
  5. Werkwijze: We introduceren ons bij onze doelgroep door middel van het houden van enquêtes. Dit gebeurt deur aan deur. Daarbij wordt een aantal algemene vragen gesteld die betrekking hebben op veiligheid. (e.g. of ze weleens een inbraak hebben meegemaakt, of ze weleens brand hebben meegemaakt, hoe ze tegenover alarmsystemen staan, etc…) De enquête duurt ongev. 2 minuten. Daarna vragen we om een naam en telefoonnummer. Een dag of 2 later wordt de doelgroep gebeld en worden er vrijblijvende bezoekafspraken gemaakt. Er wordt bij het telefonisch maken van de afspraak nog helemaal niets gerept over alarmsystemen. Dit omdat de kans dan erg klein wordt dat er een afspraak uit voortvloeit. Eenmaal bij de klant binnen begint het spel: -Er wordt 10 minuutjes over “koetjes en kalfjes” gesproken, complimentje hier/complimentje daar (mooi huis, mooie bank, etc..) en ondertussen pijlen hoe de gezinssituatie in elkaar steekt. Kinderen en veiligheid ligt vrij gevoelig bij de ouders, dus als ze kids hebben, dan maken we daar gebruik van tijdens de verkooppresentatie. -Het bedrijf wordt voorgesteld (wie zijn we en wat doen we) -Aan de hand van een flipchart (presentatiemap) lopen we door een 20tal pagina’s heen om ze te laten beseffen dat men dagelijks wordt geconfronteerd met de gevolgen van misdaad en brand in onze samenleving. Ook wordt ze duidelijk gemaakt dat veel mensen onderschatten wat de veiligheidsrisico’s voor familie en bezittingen zijn totdat zij er persoonlijk mee worden geconfronteerd. -De zwakke punten in de woning worden onder de loep genomen. (duwtje tegen de voordeur, raampjes, etc…) Als dit allemaal is gebeurd en wij merken dat er aardig wat onrust is gecreëerd, dan laten we een oplossing zien. 9 van de 10 keer willen ze die altijd zien. Het product wordt dan met heel veel enthousiasme gepresenteerd. Ze mogen het alarm zelf even laten afgaan, wat vaak lachwekkende momenten oplevert en dan gaan we over tot de verkoop. Op het moment dat er wordt gekozen om het product aan te schaffen, dan is te merken dat ze er ook echt achter staan. Het probleem is echter, wanneer de buurman of oom Bob de volgende dag toevallig even op bezoek komt. Oom Bob staat er natuurlijk heel anders in en vindt het allemaal veel te duur. Grote kans dat ze dan alsnog van gedachten veranderen de verkoop annuleren. Ook werken we met leads = in ruil voor een presentje vragen om telefoonnummers van vrienden en kennissen zodat we ook daar langs kunnen.
  6. Hoi, Samen met een vriend heb ik een beveiligingsbedrijf die op geheel eigen wijze alarmsystemen aan de man brengt, oftewel het creëren van angstige momenten ‘live’ bij mensen thuis, waarmee wij onze klanten aanzetten tot het aanschaffen van onze producten. Deze kille manier van zaken doen heeft ons tot nu toe erg goed overeind gehouden, echter zijn wij op zoek naar andere manieren om onze producten te verkopen. We krijgen geregeld klanten die achteraf niet tevreden zijn met hun aankoop. Niet zozeer vanwege de kwaliteit, maar eerder de wijze waarop ze het hebben aanschaf. Het betreft voor 99% een impuls aankoop die wordt gedaan a 2500 euro en men beseft vaak achteraf pas dat het om toch aardig wat centjes gaat. Aangezien wij de colportagewet hanteren pakt dit geregeld ongunstig uit. Om dit op te vangen zorgen wij er voor dat, nadat de koop is afgerond, wij de installatie zo snel mogelijk bij de klant uitvoeren (soms de volgende dag al) om ze te stimuleren achteraf niet te annuleren. Het installeren neemt zo’n 4 uur tijd in beslag en daardoor (al die moeite) voelt men zich soms eerder opgelaten om dan alsnog te annuleren. Zoals jullie begrijpen wordt hier een zwaar psychologisch spel gespeeld met de klant. Het gevoel dat wij op dit moment hebben, na nu 5 jaar bezig te zijn, dat is dat we onszelf enkel aan het verrijken zijn en vaak een ontevreden klant achterlaten. Dit willen we graag anders zien, echter lijkt de manier waarop we het nu doen de enige methode. Dit vanwege de sector waar we in zitten. Mensen denken pas aan hun veiligheid nadat zich iets ernstigs heeft voorgedaan. Wij proberen die emotie te creeren als we bij ze thuis de verkoop aan het doen zijn. We zijn dus nu op zoek naar een methode om onze producten op een eerlijkere en meer open manier aan onze klanten aan te bieden. Het product zelf is van topkwaliteit. Het wordt ingekocht bij een erkend bedrijf en daar mankeert echt niets aan. We hebben veel installaties gedaan en krijgen zeer weinig klachten wat betreft functionaliteit. Persoonlijke veiligheid heeft de aandacht bij velen en daarom geloven wij dat er heel wat mogelijk is in deze branche. Graag ontvang ik jullie advies/suggesties/meningen. Bedankt alvast, Greg
  7. De namen zijn vrij recent geregistreerd inderdaad. De bedoeling van mijn post is een objectief oordeel te krijgen en dat is aardig gelukt. Nogmaals bedankt voor jullie feedback! Greg
  8. Thanks voor jullie reacties tot zo ver. Hier kan ik wat mee! Mocht ik t alsnog voor mekaar krijgen er meer dan 100 E'tjes voor te krijgen, dan zijn jullie de eersten die het van me zullen horen ;-) Groet, Greg
  9. Hi folks, Ik wil 2 domeinnamen verkopen, echter zou ik graag een indruk krijgen of het de moeite waard is. Zouden de namen op de e.o.a. manier getaxeerd kunnen worden? Ik geloof dat mijn domeinnamen een commerciële waarde vertegenwoordigen aangezien de term "nieuwindoos" regelmatig gebruikt wordt bij het verkopen van goederen. Het schept een zeker vertrouwen naar de koper en men weet gelijk waar men aan toe is. Suggesties zijn van harte welkom! Domeinnamen zijn: www.nieuwindoos.nl www.nieuwindoos.be Bij voorbaat dank! Groeten van, Greg
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.