Steefie

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Steefie's trofeeën

  1. Geen zin in zou ik niet willen zeggen... eerder liever niet. Maar ik neem aan dat iedereen dat wel begrijpt. Risico durven lopen is een ding, ik wil gewoon graag mijn partner ervoor behoeden dat als het fout gaat zij niet de pineut wordt van mijn "risico". Natuurlijk staat ze voor de volle 100% achter me, maar dat ik wil dat risico niet op haar naam zetten. Over die berekening: Mijn partner werkt en verdient (voor onze standaard) redelijk. Als ik geen klanten zou hebben, dan hebben we het gezamelijk zwaar en moeten we op de kleintjes letten. Met 2 klanten kunnen we volgens onze standaard redelijk breed leven. Om mijn standaard te beschrijven kunnen we dan 1 keer per maand naar een goed restaurant zonder ons zorgen te hoeven maken over geld. Ik mag de ruimte voor onbepaalde tijd gebruiken. Uiteindelijk wil ik er niet van afhankelijk zijn, maar een paar maanden in blijven zitten. Van de eigenaar mag ik er doen wat ik wil, voor de huurder (voor wie ik wat zaakjes heb opgeknapt) is het geen probleem. De huurder mag het niet onderverhuren aan de eigenaar. In dit geval is er geen huur mee gemoeid. Mochten ze me uiteindelijk liever kwijt dan rijk zijn, dan moet ik ervoor zorgen dat ik kan aantonen dat ik afhankelijk ben van dat pand en dan is er op zich niet zo heel veel aan de hand en kunnen ze me niet wegwerken.
  2. Sinds een paar maanden geleden heb ik een winkelruimte (volgens het bestemmingsplan mag ik mezelf hier ook met diensten bezig houden) gekregen waarin ik mocht doen wat ik zelf wilde (ik heb deze persoon geholpen en hij gebruikt zijn winkelruimte niet meer, maar huurt dit pand in combinatie met zijn appartement wat boven de ruimte gevestigd is). Ik zag dit als een kans en heb vervolgens op papier gezet waar ik goed in ben, wat ik graag zou willen en wat ik absoluut niet zou willen (zie o.a. hierboven). Hierna heb ik uitgezocht wat ik zonder al teveel risico kon starten en ben zo doende uitgekomen op een (technisch) uitzendbureau. Verder ben ik aan een andere uitdaging toe en ik weet van mezelf dat ik niet iemand ben die voor een baas wil werken. Ontdanks dat ik er weinig ervaring in heb, ben ik iemand die er wel achterkomt hoe ik de zaken het beste kan regelen. Mocht ik er zelf niet uit kunnen komen, dan heb ik altijd nog een aantal experts uit verschillende vakgebieden om me heen.
  3. Ik heb mij de afgelopen jaren bezig gehouden met programmeren, elektrotechniek, verkoop (retail/telefonisch), ontwerp en webscripting. De redenen waarom ik deze kant op wil gaan zijn: - Ik electrotechniek als hobby leuk vind, niet als werk. - De concurrentie is te groot op het gebied van webdesign. - Ik ben niet iemand die 40 uur per week bezig kan zijn met programmeren. Ik wil graag meer ervaring krijgen in het opbouwen van een onderneming en alles wat daarbij komt kijken. Iedere stap die ik maak om dichter bij mijn doel te komen geeft me een kick en overtuigd me dat dit het juiste is om te doen.
  4. Ik ben van mening dat effectieve marketing niet veel geld hoeft te kosten en in sommige gevallen alleen moeite kost. Een recent voorbeeld hiervan is dit: http://webwereld.nl/articles/41434/youtube-niet-gehackt-grap-van-techneuten.html . Kostenloos en effectief, zo effectief dat ik het bericht nu als voorbeeld gebruik. Over het bellen: Het topic ging in eerste instantie over kostenbesparing, waaronder ik bellen via internet genoemd heb. Ik nog geen tests gedaan met de verschillende internet-bel-providers, maar ik denk dat dit een zeer goed en kostendrukkend middel kan zijn voor de uitgaande telefoontjes. Bedankt voor de link. Een van mijn slechte eigenschappen is dat ik overkom alsof alles eenvoudig is. Ik weet dat dit niet zo is en ik ben dan ook dag in, dag uit bezig met alles op een rijtje te krijgen in mijn ondernemingsplan en in mijn hoofd. Ik heb geen ervaring met het opzetten van een onderneming, maar ik zie het als een leerzame uitdaging waarvan ik een succes wil maken. Het is juist de opzet van het payroll bedrijf om mensen die een uitzendbureau gaan beginnen te helpen en de financieen via hun te laten lopen. Voor dat voorfinancieren betaal ik wel wat extra.
  5. Misschien moet je je daar druk over maken, en niet over de belettering op je voorgevel. Hoe ga je die eerste klant vinden? Allereerst in mijn nog veel te kleine (maar dagelijks groter wordende) netwerk rondvragen "of ze nog iemand kennen". Ten tweede proberen mbv een stukje marketing naamsbekendheid te krijgen. Ten derde ontzettend veel bellen, netwerk uitbreiden en de rest van de gebruikelijke media toepassen.
  6. Er van kunnen leven is geen probleem aangezien mijn partner gewoon werkt. We zullen het in het begin niet al te breed hebben, maar van wat ik heb uitgereken kunnen we redelijk ruim leven als ik 2 klanten zou hebben. Het "payroll" bedrijf neemt een klein percentage voor haar rekening. Hiervoor doet zij dan wel de loonadministratie, loonstroken, jaaropgaves e.d. Het overige bedrag komt richting mij, hiervan moet ik nog zelf belasting afdragen. De vage constructie valt over het algemeen wel mee en voor mijn klanten is er weinig aan de hand. In principe merken ze er niets van behalve dat het eenmaal vermeldt wordt in de juridische informatie. De loonstroken, facturen e.d. lijken uiteindelijk door mij gedaan en verstuurd. Deze zijn voorzien van mijn logo en naam. De kosten van de klant vallen uiteindelijk ook mee en ik kan prima opboksen tegen de overige uitzenders en eventueel nog onder hun tarieven gaan zitten.
  7. Helaas heb ik geen keus. Alle kosten die ik maak hebben een redelijke impact op mijn persoonlijke situatie.Toch ben ik in een zover gevorderd stadium dat ik er zeker wel mee door ga. Ik zie het ondanks de tegenslagen als een uitdaging en kan niet wachten om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Zoals het er nu uitziet ben ik (worst case scenario) maximaal een paar honderd euro kwijt. Maar aan de andere kant hoeft ik dan ook maar 1 klant te hebben om winst te maken.
  8. Ik heb nu in principe een gratis pand in het centrum van een dorp met meer dan 30.000 inwoners. Het bedrijf met wie ik dat contract aanga zit aan de andere kant van nederland en er is geen mogelijkheid om hier een bureau te beginnen. In principe is het een payroll bedrijfje en geen uitzendbureau. Volgens het contract mag ik het contract opzeggen wanneer ik wil en ben ik vrij om te doen en te laten wat ik wil. Ze zeggen zelf dat ze dit doen omdat "ik het in het begin zelf niet goedkoper kan doen" en "als ik niet tevreden meer ben het toch geen nut heeft om verder samen te werken" al zeiden ze me dat ze nog geen een ontevreden klant hebben gehad. Verder nemen een hoop risico voor me weg.
  9. Dat wordt ingecalculeerd door het bedrijf die de loonadministratie+juridische zaken regelt. Hun hebben in principe een contract met de klant, ik houd er een marge aan over (de rekeningen e.d. worden met mijn naam en logo verstuurd. In de juridische informatie wordt deze partij wel vermeldt). Hierdoor heb ik meer tijd over om klanten te werven en mensen te zoeken die voor deze klanten willen werken. Uiteindelijk wil ik gaan kijken (als ik een x aantal klanten heb) of het goedkoper is om de loonadministratie zelf te gaan doen.
  10. Ik had erbij moeten vertellen dat ik wil starten zonder al teveel risico. Hiervoor ben ik naar een bedrijf gestart die de loonadministratie en juridische aspecten van mij overneemt. Bij deze constructie komt het er op neer dat ik pas betaal op het moment dat er geincasseerd wordt bij de klant. Als ik nu bijvoorbeeld de belettering e.d. al ga regelen, dan zit ik met kosten die ik niet kan betalen. Dit risico wil ik graag inperken.
  11. Dat ben ik met je eens. Het probleem is dat ik met een erg laag budget zit en dat ik geen idee heb wanneer ik mijn eerste klant binnen ga halen. Als uitzendbureau zijnde moet het pand (volgens mij) er netjes uitzien voordat je er mensen kan ontvangen die je uit kunt lenen aan klanten. Ik kan hier natuurlijk helemaal langs zitten.
  12. Ik denk dat ik dit topic het beste in financiering kan plaatsten, aangezien het heeft te maken met low budget opstarten. Op dit moment ben ik bezig met het starten van een onderneming (uz bureau). Ik heb een pand dat ik kostenloos mag gebruiken en heb zelf een budget van ongeveer 100 a 200 euro om te starten. Om zo goedkoop mogelijk te starten wil ik zoveel mogelijk zelf doen in het begin (immers daar haal ik mijn eerste winst uit). Hier zou ik graag tips over willen hebben. Ook zou ik willen weten hoe jullie dat in de startfase hebben aangepakt. Je moet hierbij denken aan: zelf folders verspreiden, low budget telefoneren (skype anyone, anderen?), misschien wel zelf belettering maken, verf maken, enz. Ik heb zelf een technische/grafische/commerciele achtergrond en heb 2 rechterhanden, dus lijkt het me stom als ik de kans op kostenbesparing die ik in de belangrijkste fase van mijn onderneming niet aangrijp.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.