DennisAK

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

DennisAK's trofeeën

  1. Eventjes op vakantie, trouwen. Ik denk dat het op een vriendelijke manier niet meer gaat werken. Heb 2 aangetekende brieven ontvangen met een factuur die binnen 8 dagen betaald moet zijn. De volle pond dus.
  2. Daar was ik inderdaad al bang voor. Echter ik bedoel niet dat ik niet wil betalen. Er kloppen gewoon een boel dingen niet. Tevens is gewoon het uurloon te hoog voor de geleverde kwaliteit. Samen met het feit dat het project nu al 7 maanden bezig is en nog steeds niet is afgerond. Ik denk maar aan een x percentage van de factuur te voldoen. Mijn klant is absoluut niet teverden. Eigelijk zou hij van het project afzien. Gelukkig is dat nu niet het geval maar ik zou zelf ook een flinke korting voor de ongemakken moeten verstrekken wil ik deze klant behouden.
  3. Hallo allemaal! Erg interessant forum dit. Ik zal hier zeker vaker komen en tevens mijn expertise delen. Echter de reden dat ik op dit forum ben gekomen is omdat ik een geschil heb met een freelancer die voor ons werkt. De freelancer werkt vanuit zijn eigen bedrijf en programmeerd voor ons een programma. In feb 2006 is hij nadat wij de offerte hebben ondertekend begonnen met het project. Deze heeft hij zelf in 2 delen opgedeeld omdat dat "makkelijker" was. Het target van het project was april 2006. Echter was het belangrijkste het gedeelte 1 van het project. Gedeelte 2 mocht iets langer duren. Op 5 Mei werd het eerste deel opgeleverd. Het is nu augustus en het tweede deel moet nog opgeleverd worden. Ik heb meerdere malen geprobeerd contact op te nemen met de freelancer. Ik heb gebeld en zijn voicemail ingesproken en gemaild. I heb 2.5 maanden geen reactie mogen ontvangen, terwijl mijn klant nog steeds op zijn project zit te wachten. Uiteindelijk heb ik besloten het project uit handen te geven aan een andere programmeur. Het project is nu over een week af. De freelancer heeft een aantal dagen geleden plots telefonisch contact opgenomen met de vraag waarom het project uit handen is gegeven. Hij sommeert mij nu om binnen 8 dagen te betalen voor het eerste deel. Deze freelancer vraagt €50,- per uur. Ik vind het dit bedrag absoluut niet waard. Ik heb tijd gestoken in het zoeken van een nieuwe programmeur, tevens het doornemen en opzetten van het project met de nieuwe programmeur. Om nog maar te zwijgen over hoe ontevreden mijn klant is. Mijn vraag is nu kan ik hier iets tegen beginnen? Het project kost mij nu op het moment geld in plaats van dat het geld opbrengt. Dit alles door toedoen van de nalatigheid van de freelancer. Er is geen contract, enkel de ondertekende offerte. Hij heeft een eenmanszaak en ik heb tevens geen algemene voorwaarde gezien. Ik heb ook aangegeven elke week een update te willen ontvangen met hier een specificatie per datum van de gemaakte uren en aan welk onderdeel. Deze heb ik nooit ontvangen. Enkel een excel lijst met daar in het totaal geprognosticeerde uren onderverdeeld in een aantal onderwerpen (handelingen). Ik heb zo geen enkele controle of deze uren ook daadwerkelijk zijn uitgevoerd. De gebudgetteerde uren die in feb. 2006 zijn geprognosticeerde waren 100% exact. Ook dit is iets waar ik mijn vraagtekens bijzet. Alle vragen zullen gelijk beantwoord worden, ik hoop dat iemand hiermee kan helpen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.