ATN

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Aqua Tec Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Zwijndrecht
  • Branche
    Juridisch
  1. Aangezien mijn onderneming groeit wil ik eigenlijk C.V. omzetten in een B.V. i.o. Echter zit ik met een paar vragen. Mijn commanditaire vennoot wilt echter geen beherende vennoot worden, is dit mogelijk in een B.V. i.o.? Zo nee, is het dan mogelijk dat ik een B.V. i.o. opricht en dat de B.V. i.o. de beherende vennoot wordt van de C.V. ? Ook komt er in de B.V. i.o. een 2e partner bij, echter heeft deze partner niet zoveel start kapitaal als in door middel van mijn reeds bestaande C.V. waardoor de inbreng in de B.V. niet 50% - 50% zal zijn maar b.v. 20% - 80%, is het dan mogelijk dat zij wel een groter aandeel kan verkrijgen in de B.V. zoals 40% - 60%? Hoe zit het met het DGA salaris, moeten beiden B.V. eigenaren een DGA salaris krijgen of mag ook één daar van een DGA salaris krijgen en de ander minder?
  2. Ik heb ze even op mijn ftp server gezet. adres: ftp://ftp.ilektro.nl GN= cal@ilektro.nl WW= cal
  3. De rechten op de bestand/map even met CHMOD op 644 zetten zou moeten helpen denk ik! Staan ze op maar nog niets :'(
  4. Ben even nog aan het proberen dat mijn server de bestanden wil laten zien. >:(
  5. Ik heb wat zitten knutselen met OO Calc en ben toch aardig ver gekomen. Graag hoor ik jullie mening of het bijhouden van een boekhouding op deze manier volgens de regels is. Of er evt. nog verbeteringen in moeten aangebracht worden e.d.. Het sjabloon is gemaakt voor OO in een ods extensie File: /doc/boekhoudingcalc.ods Ik heb er ook even één gemaakt voor exel gebruikers, echter weet ik niet zeker of deze werkt aangezien ik geen exel heb om deze te testen. File: /doc/boekhoudingexel.xls De file's zijn te benaderen via ftp://ftp.ilektro.nl GN= cal@ilektro.nl WW= cal
  6. Net even contact gehad over de TARIC tarieven maar echt duidelijk konden ze mij eigenlijk niets zeggen. Ook kon ik delen van het gesprek niet echt verstaan om dat de persoon achter de lijn plat Limburgs sprak. Als ik het goed heb kwam het op het volgende neer. Per halffabrikaat word gekeken onder welken TARIC deze valt en dit is het enige wat je aan invoerrechten moet betalen. Motertjes voor de pompen dus als elektromotoren De pomphuizen als kunststof vormstuk De filter huizen als kunststof vormstuk Echter heb ik met de filterpatronen een probleem aangezien ik geen TARIC afdeling kan vinden waaronder deze passen.
  7. Hallo, ik zit er over na te denken om een aantal OEM fabrikaten en halffabrikaten van uit China naar Nederland te importeren. Nu het ik het een en ander gelezen en zit toch nog met een aantal vragen. Mijn levergrossiers leveren via FOB en CIF voorwaarden. Nu lijkt een CIF qua kosten mij het eenvoudigste maar zit ik aan een agent van mijn levergrossier gebonden als ik het goed begrijp. Met FOB zijn de kosten misschien moeilijker te voorzien maar kan ik zelf de goederen afhalen ??? of dit door een door mij gekozen bedrijf laten doen. Zelf zit ik er ook aan te denken om de goederen met mijn eigen vrachtwagen op te halen in Rotterdam aangezien ik vlakbij Rotterdam zit en dit de kosten misschien enigszins kan drukken. Het gaat hierbij niet om completen containers maar om 1 tot 4 pallets. Hoe zit het met de inklaring en evt. tijdelijke opslag in Rotterdam haven, zijn hier bedrijven die dit regelen voor je om moet je dit zelf doen. Wat zijn de te betalen invoerrechten en hoe zit dit met de TARIC rechten. Zijn de invoerrechten of komen deze er boven op. Mij producten vallen binnen meer dan één TARIC tarief zo bestaan deze b.v. grotendeels uit kunststof maar bevatten deze ook elektromechanische onderdelen en staal (behuizing van het motortje). Moet ik dan alle TARIC tarieven bij elkaar optellen, het gemiddelde hier uit nemen of is het tarief waarvan het product grotendeels uit bestaat.
  8. Uit jou vraag neem ik op dat jij de stille vennoot ben van de CV de stille vennoot is niet bekend bij de KvK. De beherende vennoot doet de rechtshandelingen namens de CV dus het evt. wijzigen of beëindigen van de CV bij de KvK. De KvK heeft dan ook niets van doen met de stille vennoot en deze is zelf niet bekend bij hem. Als ik het goed heb is het contract dat je heb met je vennoot een aangelegenheid tussen jou en hem, je zult bv de rechter kunnen verzoeken om de rechtshandelingen terug te draaien. Mogelijk is dat je vennoot de CV ingebracht heb bij de BV, in dat geval blijven denk ik de afspraken van toepassing zo als deze waren enkel zijn dezen afspraken dat door hem na te komen als natuurlijkpersoon, de afspraken zijn namelijk ook tussen hem en jou en niet tussen jou en de CV. Mocht hij jou als aandeelhouder van de BV ingeschreven hebben bij de KvK, dat zal hij fraude hebben gepleegd omdat dit via de notaris dient te gebeuren zal hij een machtiging van jou hebben moeten vervalst hebben of zo.
  9. Heb je een vennootschapcontract en zo ja dan zal hier een clausule in moeten staan die de overzetting naar een BV wel of niet mogelijk maakt.
  10. Je zal het via een Trust kunnen doen, echter is dit zeer complex en mogelijk niet helemaal legaal. (beetje grijs dus) Op dit forum is er als het een een ander over geschreven zoek eens op belasting ontwijking.
  11. Misschien dat ik het allemaal wat verkeert uitleg, even van het begin af aan. "Personeels, kantoorbenodigdheden, autokosten e.d. blijven het zelfde." Ik doel hier op dat ik dit als ik de goederen als normaal bedrijf verkoop ik deze kosten ook heb. Indien ik een deel van de goederen gaat verkopen via een inkooporganisatie zal deze idd ook kosten ga maken, uiteraard zal deze kosten gedekt moeten worden doormiddel van een hogere verkoopmarge van de inkooporganisatie, donatie van 3e of het bedrijf of een evt. contributie van de leden. Indien ik dit gaat doen via een coöperatie dan zal een lidmaatschap van de genen die inkopen kosten kunnen dekken, bij een stichting zal een donateurschap of verkoopmarge deze kosten moeten dekken. Aan de hand daar van kom ik er ook op dat de kosten aan daar aan gebonden rechtsvorm hangen, meden de KvK en boekhoudkosten die bij een bepaalde rechtsvorm horen. Maar of ik nu via het bedrijf deze goederen verkoop of via een inkooporganisatie dezen kosten worden gemaakt en dat bedraagt idd een aantal % van de winst, uiteraard kan ik er dan voor kiezen om evt de inkooporganisatie goedkoper laten inkopen zo dat deze kosten gedekt kunnen worden. Mij winst blijft per saldo door deze kosten nagenoeg het zelfde omdat ik het bij het bedrijf met minder kosten afkan en de inkooporganisatie deze kosten maakt die ik niet in mijn bedrijf maak. Natuurlijk blijven er wel extra kosten over die idd gedekt moeten worden, dit betreft dan de volgende kosten; Oprichtingskosten: Notaris 500,- Boekhouding en accountant advies 1500,- Terugkomende kosten: KVK 150,- Boekhouding 3000,- Telefoonabonnement via voip 120,- Hosting en domeinnaam 100,- Bankkosten ? Maar die zullen dan ongeveer 2% van de omzet bedragen. Personeelskosten zijn echter voorlopig niet van toepassing en indien het zo druk wordt dat er personeel moet komen dan zal de omzet ook om hoog gaan. Voorlopig is het de bedoeling dat wij het bedrijf en inkooporganisatie met 4 personen gaan runnen 2 vennoten en 2 medewerkende familieleden en dit voor alle als nevenactiviteit. De bedoeling is ook om voorlopig de winst niet uit te keren aan de 2 vennoten omdat ik zelf mij inkomsten uit mijn anderen bedrijf heb en mijn vennoot uit een dienstverband. Voorlopig wordt het verdiende geld dan ook geïnvesteerd in het bedrijf zodat later mijn vennoot zijn dienstverband kan opzeggen, voor mij blijft dit een nevenactiviteit. Een legale vrijbrief tot oplichting? Ik zie dit niet zo zeer als legale manier van oplichting, maar ontlopen van een wet zodat dit ons en de klant dit ten goeden komt. Voor mij resulteert dit in een lager risico waardoor ik mijn klant een lagere aankoopprijs kan bieden. Ik ga dit voor de klanten niet onder stoelen of banken schuiven maar meld dit gewoon eerlijk, onder oplichting versta ik meer iets anders. Voor de rest bestaat mijn klantenkring grotendeels uit kleine bedrijven, verenigingen, stichtingen waar het consumenten recht toch al niet van toepassing op was, voor particulieren is dit wel maar opereren meestal uit naam van een band of zijn artiest. Voor de rest proberen mijn concurrenten dit risico ook uit te sluiten door simpelweg het recht niet te melden aan de klant, tegenstrijdige leveringsvoorwaarden aan te gaan, het de klant er moeilijk maken om van dit recht te laten genieten, de particulieren klant als zakelijk te laten aanmerken omdat hij deze goederen gebruikt om geld te verdienen en noem maar op. Wat is in deze dan oplichting, de klant iets verkopen voor een hoge prijs en dan de rechten die daar bij horen proberen te verdoezelen of de klant eerlijk informeren dat hij dit recht bij ons niet heeft maar in tegenstelling hem door voor wel de mogelijkheid bieden om dit tegen een goedkoperen prijs te kopen.
  12. Tja, dat ligt eigenlijk ook aan de rechtsvorm van de inkooporganisatie. Zelf denk ik dat het met de kosten wel mee zal vallen. De kosten ongeveer even op een rijtje, ontbreekt er wat dan hoor ik dit graag. Oprichtingskosten: Notaris 500,- Boekhouding en accountant advies 1500,- Terugkomende kosten: KVK 150,- Boekhouding 3000,- Telefoonabonnement via voip 120,- Hosting en domeinnaam 100,- Bankkosten ? Personeels, kantoorbenodigdheden, autokosten e.d. blijven het zelfde. Voor de rest zijn de bijkomende voordelen dat de onderneming evt. afgescheiden is van een evt. faillissement van de inkooporganisatie. Wat ook nog een extra voordeel kan zijn van de onderneming is dat het misschien mogelijk is om via de inkooporganisatie extra voordeel te behalen is uit wettelijke verplichtingen die een verkoop organisatie niet heeft. Ik weet niet hoe dat zit bij een inkooporganisatie maar denk maar eens bij particulieren verkopen aan garantie en retourrecht wetgeving misschien is dit door de verkoop via een verkooporganisatie uit te sluiten. Bijtelling auto van de zaak betaald door de inkooporganisatie, ik betaal bijtelling maar kan deze bijtelling weer verrekenen door km die ik rij voor de inkooporganisatie, de brandstofkosten betaald het bedrijf.
  13. Er is wel meer mogelijk dan één rechtsvorm als je met meerderen vennoten een bedrijf wil beginnen. Is het geen idee om gewoon een VOF als werkmaatschappij te kiezen en als zeg maar een holding zijn eigen bedrijf of privé instappen in de VOF. Laten we zeggen de ene vennoot een BV als holding gebruikt, de ander een LTD en een ander privé, op deze manier kan ieder zijn eigen geur en smaak bepalen.
  14. Om dat een inkooporganisatie een grote klant is, de algemeen geaccepteerde korting van 19% is op basis van kleine afnamen van kleine zakelijke klanten en particulieren. Een inkoop organisatie is een grote klant (grote afnamen) waar bij een korting van 25 tot 30% wel algemeen geaccepteerd wordt. Wat betreft de kwantumkorting heeft een concurrent naar mijn weten de zelfde inkoopprijzen als ik aangezien ik op één merk na alles rechtstreeks bij de distributeur kan inkopen .
  15. Ik verwacht meer te kunnen omzetten al ik de producten 6% goedkoper kan verkopen. In de branche is het gebruikelijk om producten tegen max 19% onder de adviesverkoopprijs te verkopen. Ik wil 25% onder de adviesverkoopprijs producten gaan verkopen. Echter heb al eens ervaren dat mijn concurrenten zo iets niet leuk vinden en gaan klagen bij mijn distributeur. En zelf de distributeur de keuze gaan geven hier wat aan te doen of dat ze anders stoppen bij hem af te gaan nemen. Aangezien ik een kleinere afname heb dan zij zal de distributeur mijn dan min of meer verplichten om mijn prijzen aan te passen of anders de levering aan mij te staken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.