Newp

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Newp's trofeeën

  1. Ik ondervind problemen met het invullen van de aangifte VPB 2012 na ontvoeging van de enige dochtermaatschappij per 01-04-2012. Fiscale eenheid VPB moeder en dochtermaatschappij houdt dus op te bestaan vanaf 01-04-2012. Het is me duidelijk dat ik voor de dochter balans en winst- en verliesrekening moet invullen per datum ontvoeging en voor de moedermaatschappij over het hele boekjaar. Maar wat ga ik nu invullen bij de balans van de belastingplichtige (op niveau fiscale eenheid)? Per 01-04-2012 is deze opgehouden te bestaan en staat in mijn beleving dus alles op 0. En moet ik bij de winst- en verliesrekening de geconsolideerde cijfers van moeder en dochter t/m 31-03-2012 invullen? De dochtermaatschappij heeft het 1e kwartaal een aanzienlijk verlies gemaakt waarvan de bedoeling is dat deze verrekend kan worden in de zelfstandig aangifte VPB van de ontvoegde dochter over de periode 01-04 / 31-12.
  2. Per 01-11-2010 horecabedrijf (in gehuurd pand) beeindigd. Op dat moment was er een overname kandidaat maar die liet het uiteindelijk afweten. Volgens de site van de belastingdienst moet ik dan de inventaris/machines (die ik 3 jaar geleden via een overname zonder BTW heb gekocht) tegen waarde economisch verkeer in prive nemen en daar ook nog BTW over afrekenen. Dit is nog niet verwerkt in de aangifte OB over het 4e kwartaal. (dus moet eventueel suppletie indienen). Echter nu is er toch een overname-kandidaat. Hij gaat dus dezelfde zaak in het zelfde huurpand voortzetten. Is er dan alsnog sprake van een overdracht van algemeenheid van goederen (dus zonder BTW belaste verkoop) en kan ik deze hele transactie alsnog meenemen in de aangifte inkomstenbelasting over 2010? Boekwaarde is overigens hoger dan economische waarde dus er is sprake van boekverlies. Graag uw mening over deze kwestie.
  3. Behoort de betaalde rente van de termijnen van financial leasing van een bestelbus ook tot de werkelijke autokosten? Dit i.v.m. beperking van de fiscale bijtelling wegens privé-gebruik.
  4. In een BV is de stand van de rekening-courant van de DGA het gehele jaar positief (debet) maar fluctueert sterk door opnamen en stortingen. Kan je bij de renteberekening volstaan met rente over het gemiddelde van de stand per 01-01 en 31-12 of moet je na elke storting/opname de rente berekenen en bijschrijven? Kortom welke manier van rente berekenen is geoorloofd?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.