Hallo,
Voor mijn afstudeeropdracht ben ik zijdelings bezig te onderzoeken of videoconferentie interessant kan zijn om binnen de organisatie toe te passen.
De organisatie waar ik dit uitvoer maakt deel uit van een grote overkoepelende organisatie, waardoor een aantal kosten wegvallen. Zo zijn de verbindingen aanwezig, tevens als gewone desktops.
Voor deze casus wil ik gaan bekijken wat het kost en oplevert als er tussen 2 vestigingen een videoconferentieruimte wordt opgesteld. hiervoor zijn ruimtes beschikbaar.
Ik ga er vanuit dat 100 mensen 2 maal in de week een reis besparen van 1 uur heen en 1 uur terug.
Mijn vraag is, weet iemand wat de kosten zijn voor het opstellen van 1 videoconferentie-ruimte voor ongeveer 6 personen. Hierbij moet ook rekening gehouden worden met opstellen van lampen, audio, microfoons e.d.
ik heb her en der op het internet gekeken, maar er wordt alleen aangegeven dat de kosten hoog zijn. Tevens worden er conferentieruimtes verhuurd.
Heeft iemand hier ervaring mee, weet wat de voor en nadelen zijn en vooral wat de kosten zijn voor het opzetten van zoiets?
Alvast bedankt!
Groeten Britta