nexx

Junior
  • Aantal berichten

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Nexx

Bedrijfsinfo

  • Branche
    Intellectueel eigendom

nexx's trofeeën

  1. Het is mij nu inderdaad volkomen duidelijk. Allemaal nogmaals bedankt, en met name Hans. Met vriendelijke groet, Mandy
  2. Nee de dienst is wel degelijk geleverd. Het probleem is echter dat de klant er niet tevreden over is doordat ( naar zijn / haar zeggen ) deze hierdoor verlies heeft geleden.
  3. En hoe zit dat dan met de extra kosten die hieruit voort vloeien? Indien dit bedrijf juridisch laat uitzoeken of onze onderneming nalatig is geweest en wij inderdaad fout zitten, kan dit bedrijf dan tevens de juridische kosten op ons verhalen? Dit aangezien wij ons niet zeer geroepen voelen om dit zelf juridisch te laten onderzoeken aangezien wij hier geen extra kosten aan willen verspillen, wat wellicht zonder resultaat blijft. Alvast bedankt voor uw antwoord.
  4. Dat is uiteraard een mogelijke optie. Echter heb ik wel degelijk dergelijke inkomsten ontvangen, het is alleen niet bekend of deze inkomsten ook daadwerkelijk van het desbetreffende bedrijf zijn en of wij verantwoordelijk zijn voor de nalatigheid.
  5. Ja er zijn wel bedragen aan mij overgemaakt, echter ben ik nog steeds niet zeker of deze inkomsten wel echt onrechtmatig zijn verkregen, naar mijn inzicht namelijk niet. Daarbij komt dat ik wel een brief kan terug sturen om dit bedrag over te maken. Maar dan zou ik toch eerst een specificatie van de exacte kosten moeten hebben en tevens de zekerheid dat ons bedrijf echt fout zit. Nou hou ik persoonlijk niet van al dat juridische tramelant en zou dan ook enige adviezen krijgen hoe verder te handelen ( op het brief schrijven na uiteraard )
  6. Nee, aangezien ik de aanmaling toch al vreemd vindt wil ik eerst weten of ik hier wel op hoeft te reageren. Moet er daarnaast niet door het bedrijf eerst contact met mij zijn opgenomen ( aangetekend? ) en een specificatie van de kosten zijn overhandigd? Edit: nee er is nooit eerder contact opgenomen, ook geen aanmaningen.
  7. Zojuist hebben wij een brief van een deurwaarder binnen met de eis om een bedrag te betalen. Dit bedrag zouden wij namelijk onrechtmatig hebben verkregen en dient te worden gecorrigeerd, daarbij worden de kosten voor de deurwaarder erbij gerekend. Echter, er is ons bedrijf nooit een schriftelijke melding gedaan over onze 'mogelijke' tekort komingen hoe is dit op te lossen? Indien er hier een juridische procedure voor noodzakelijk is, welk bedrijf kunnen wij hier dan voor inschakelen voor een redelijk betaalbaar tarief ( moeten er natuurlijk niet verlies op draaien ). Alvast bedankt voor uw antwoord. [titel aangepast - mod]
  8. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het zit met incasso kosten e.d. Als een klant niet betaald en ik wil deze betaling opeisen, hoe dien ik dit te regelen? Wat zijn voor mij de extra kosten voor het terug eisen en wat komt er nog meer bij kijken? Alvast bedankt
  9. Voor een maat project is er voor een klant een website en grafische huisstijl ontworpen. Nou is er in eerste instantie niet een vooruit betaling gevraagd, dit aangezien het bekende betreft ( achteraf nooit meer doen ) Nou heeft deze klant de bestanden in gebruik genomen maar nooit betaald. Betreft de site zou ik deze offline kunnen halen, echter het probleem is dat deze klant nu ook de huisstijl, logo etc. in gebruik heeft genomen dit terwijl er nooit voor is betaald. Hoe dien ik dit aan te pakken om mijn geld terug te vorderen, plus een ruime extra vergoeding voor de extra tijd welke ik hierin dien te steken? En daarnaast heb ik nog deze vraag; als een klant een logo laat ontwerpen, dit logo niet betaald / koop, en vervolgens door een andere ontwerpen hetzelfde logo laat namaken en deze in gebruik neemt, is dat dan wel rechtsgeldig? Dit aangezien het logo in eerste instantie is ontwikkeld door ons als onderneming? Alvast bedankt, [titel aangepast - mod]
  10. Het gaat ook niet over de scripts op nexx.nl maar om een copy van een van mijn andere websites. Daarnaast wordt er bij aankoop automatisch ingestemd met de voorwaarden. De klant is dus vooraf verzocht om de algemene voorwaarden te hebben doorgelezen. Maar dit is offtopic. Graag alleen met betrekking: kopen op afstand.
  11. Het probleem is hier niet van toepassing dat het script niet goed werkt, deze werkt namelijk voor de volle 100%. Dit is dan ook de rede dat ik het zo vreemd vindt dat personen iets kunnen kopen, geld terug eisen en vervolgens een 100% goed werkend product gratis hebben.
  12. En hoe zit het met het volgende dan: In mijn algemene voorwaarden staat namelijk ondermeer: Mocht de opdrachtgever menen over tekortkomingen in het geleverde recht tot klagen te hebben, dan dient hij de klacht schriftelijk en binnen tien werkdagen na levering aan ons mede te delen. Het uiten van een klacht ontslaat de opdrachtgever niet van zijn betalingsverplichting. Email berichten worden als ongeldig bevonden. Wij nemen klachten slecht aangetekend in behandeling. Is het dan niet zo dat de klacht binnen deze dagen per post aangeleverd dient te worden, en dat anders de aanspraak op deze regeling / wet vervalt?
  13. Deze is naar mij weten particulier. Er is betaald zonder factuur op aanvraag van de koper.
  14. Maar als ik het goed heb begrepen is er hier toch sprake van maatwerk? Ik heb het script zelf gemaakt, de opdrachtgever heeft hier geen nadrukkelijke eisen aangegeven, er is slechts aangeven: 'ik wil een exact copy van uw website .....' Kan dit worden beschouwd als maatwerk? Indien dit het geval is, is er dan sprake van een mogelijkheid op aanspraak op deze wetregeling?
  15. Er is een standaard script gekocht welke wij meerdere malen doorverkopen. Echter is dit script wel door ons zelf ontwikkeld, is dit dan ook maatwerk? Er is namelijk geen daadwerkelijke opdracht gegeven voor het ontwerp maar er is een compleet script vanuit ons bestaande archief verkocht.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.