anonymous1

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

anonymous1's trofeeën

  1. Bedankt voor de reacties! Het is idd bij een grote multinational, een internationaal project. Gisterenavond en vandaag en is het dus voor het eerst goed mis gegaan in productie. Heb hierover een conference call gehad met het management van de multinational, en de projectleider. Hierbij heb ik aangegeven, dat de software nog niet klaar is voor deze situatie en dus eerst stabiel gemaakt moet worden. Heb welgeteld 2 dagen de tijd gekregen om het stabiel te maken, dit om de oplevering van nieuwe functionaliteit niet in gevaar te brengen. :(. Ik heb uitgelegd dat de problemen niet zo snel op te lossen zijn, maar desondanks bleef men bij het standpunt Ik heb vanavond (met een verwijzing naar de conference call) een uitgebreide mail gestuurd, waarin ik mijn zorgen uiteen heb gezet. De mail is vrij van frustraties, maar ik heb wel aangegeven dat ik verwacht dat het mis gaat lopen wanneer er aan de deadlines wordt vastgehouden. Hopenlijk gaat het wat helpen. De reden dat ik voor aansprakelijkheid vrees, is dat er tijdens een kerst-borrel door de projectleider, een grapje in die richting werd gemaakt. Alle medewerkers kregen een attentie, en bij het 'toespraakje' van mij kwam ter sprake dat ik goed werk verrichte, maar dat het op dit moment heel erg druk is. Vervolgens werd er een toespeling / grapje gemaakt dat mocht het mis gaan in productie, ze weten waar ze moeten zijn voor aansprakelijkheid hahaha. Vond ik niet ech leuke humor.
  2. Allereerst sorry dat ik anoniem moet plaatsen, dit vanwege de inhoud van het bericht. Beste allen, Via een klein IT bedrijf, ben ik (freelancer / eenmanszaak) ingehuurd bij een grote internationale onderneming (als Senior Engineer) en help mee de realisatie van grote projecten. De projectgroep (deels IT bedrijf + mij, deels medewerkers van de grote internationale onderneming) is bezig met de greep op de zaak te verliezen; dit omdat de werkwijze mijns inziens veel te ad hoc is, en dat er wordt geprobeerd met veel te weinig mensen veel te veel werk te doen in te korte tijd. De projectgroep wordt geleid door een medewerker van het kleine IT Bedrijf. Het probleem is dat er met de met de klant, van de klant van het IT Bedrijf, bepaalde datums zijn afgesproken waarop een en ander af zou zijn; er moeten binnen korte tijd ontzettend veel uitbreidingen gerealiseerd worden Nu is er de laatste tijd al teveel op een ad-hoc manier gewerkt door druk van deadlines, waardoor de IT systemen nu al enigszins instabiel zijn. Het managenent / de projectleiding wil echter de deadline halen, en wil dus dat de ontwikkelaars alles in onmogelijk korte tijd opleveren en vervolgens met een veel te korte test periode in productie brengen. Ik heb al diverse malen (mondeling) voorzichtig aangegeven dat het allemaal te krap is, en dat het niet mogelijk is om met dit team binnen de gestelde tijd, de uitbreidingen op te leveren in een robuust IT systeem. Hier wordt echter niet naar geluisterd. Het kleine IT bedrijf waar ik ben ingehuurd, en management van het grote bedrijf is geheel gefocused op het halen van de deadlines. Ik gebruik de algemene voorwaarden van de FENIT (met enkele uitzondering op het gebied van eigendomsrecht). In mijn contract staat tevens dat ik maximaal 40 uren per week mag declareren. Ik mag dus niet zorgen voor extra mankracht mocht dit nodig zijn. Mijn vraag: Ik wil voorkomen dat ik (mede)aansprakelijk wordt gesteld voor de schade die evt kan ontstaan door de downtime van de systemen die zal ontstaan als gevolg van de te snel ingevoerde functionaliteit. Tegelijkertijd wil ik niet dat de vertrouwensband tussen mij, mijn opdrachtgever (klein IT bedrijf) en klant verloren gaat. Hoe kan ik hier het beste voor zorgen? Ik zie twee mogelijkheden: - aangetekende brief opsturen naar mijn opdrachtgever. Voordeel is dat ik zeker ben dat dit rechtsgeldig is, en dat het dus (mocht het nodig zijn) als juridisch (ontlastend) bewijs gebruikt kan worden. Nadeel is de geschonden vertrouwensband tussen mij en mijn opdrachtgever. - Email versturen aan management van kleine IT bedrijf. Voordeel is dat dit wat minder onvriendelijk overkomt, nadeel is dat ik niet zeker weet of dit als juridisch bewijsmateriaal kan gebruiken (zijn er hier mensen die hier wat meer over kunnen vertellen)? Wat zouden jullie in zo’n geval doen? Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.