Jump to content

steeffie

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    anders
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    Financiën / administ
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Helemaal duidelijk en ook logisch. Bedankt voor je snelle reactie(s). :-)
  2. Huurgaranties Aan Verplichtingen huurgaranties. Waaronder vallen deze rekeningen? Stel dat ze op de balans verschijnen, onder welke categorie vallen deze? Liquide middelen?
  3. Als ik het goed heb begrepen, reken je kosten toe aan het boekjaar waarop ze betrekking hebben. Betekent dit concreet dat wanneer je bv. een factuur, met factuurdatum 12 januari 07, hebt gekregen voor kosten die betrekking hebben op de periode oktober t/m december 06, dat deze kosten (niet de btw) dan nog in de V&W van 06 worden opgenomen?
  4. Dat is dus voor de aangifte 2006 dus nog niet relevant? Maar je kunt er dus wel rekening meehouden met te kiezen afschrijvingstermijn voor investeringen in 2006 en later als ik het goed begrijp.
  5. Wat ik uit andere reacties begrijp is dat je in dit geval niet afschrijft, maar de boekwaarde in 1x ten laste van de VW laat lopen. Aangezien je dan dus niet de rekening Afschrijvingen gebruikt, hoe ziet de journaalpost er dan ongeveer uit? En blijft de aanschafwaarde altijd behouden, of boek je dat op dat moment ook weg? Stel je hebt een verbouwing van 10000e, er is al 8000 afgeschreven. Nu verlaat ik het pand en wordt de rest tlv de VW geboekt. Boek je dan iets van Resultaat 2000 Aan Verbouwing 2000 of juist Resultaat 2000 Afschrijvingen 8000 Aan Verbouwing 10000
  6. Hoe/waar specificeer je dat? In de jaarrekening ofzo? Ik praat nu over een eenmanszaak.
  7. [quote author=smart4u link=board=16;threadid=7626;start=0#msg122301 - maximale afschrijving overige bedrijfsmiddelen 20% per jaar Dit geldt dus voor inventaris ed? Maar wat als je al een andere methode hanteert, dan moet je ie wel blijven afschrijven zoals je al deed? Ook al zou dat bv 33% per jaar zijn?
  8. Volgens mij laat de BD je met enige mate vrij in de manier van afschrijven (termijn), maar je moet dan wel consistent zijn. Onze vorige boekhouder hanteerde bij het afschrijven van alle inventaris een afschrijfperiode van 3 jaar. Nu vind ik dat vrij kort, zeker voor meubilair/kasten. Kunnen wij nu zelf een langere afschrijfperiode gaan hanteren bij nieuw aangeschaft meubilair?
  9. Zijn die door BD voorgestelde levensduren ergens te vinden?
  10. De restwaarde van de verbouwing van het vorige pand, kan ik dat nu in één keer afschrijven? Ook al zou dat dan meer zijn, dan wat ik anders jaarlijks daarop zou afschrijven?
  11. Die heeft iets van anderhalf à 2 maanden geduurd. Het bedrag is iets van 5 tot 10000, in die orde. Het bedrijf bestaat nu 10 jaar en is nu voor de tweede x verhuisd naar een grotere locatie. Op deze plek zullen we voorlopig wel blijven. Bij de Belastingdienst had ik al geïnformeerd of het überhaupt als verbouwing opgevoerd kon worden, al die losse facturen/bonnetjes, en dat kon, alleen wat gebruik ik dus als afschrijfmoment en termijn.
  12. Wij hebben afgelopen jaar zelf een winkelpand verbouwd ten behoeve van de salon van mijn vrouw. De kosten die daarbij gemaakt zijn (verf, hout, etc, etc) activeer ik als verbouwing. Alle kosten zijn echter niet op 1 en dezelfde dag gemaakt. Welke datum kan ik aanhouden als startdatum van afschrijving? Misschien de openingsdatum van de winkel, of de datum van de laatste aanschaf tbv de verbouwing? En wat voor afschrijftermijn wordt in het geval van de verbouwing van een winkel iha gehanteerd? 5 jaar?
  13. Maar ook al zou ik het niet terug laten komen in de balans, boek ik het al wel in de administratie of zou je dat dan pas doen wanneer er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt? De kosten die de bank in rekening brengt voor het verkrijgen van de huurgarantie komen tenslotte ook terug (op de V+W). Dank in ieder geval voor je uitgebreide reply :-)
  14. Ben met de administratie van een eenmanszaak bezig en zit met het volgende:. Activeer je een huurgarantie die je via je bank geregeld hebt (en de RC-rekening die daar tegenover geopend wordt)? Waar valt deze dan onder? Financiële activa? [titel verduidelijkt - mod]
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept