Erik V.

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Land
    Nederland
  • Voornaam
    Erik
  • Achternaam
    Visser

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Alkmaar

Erik V.'s trofeeën

  1. Bedankt voor de snelle reactie! Dit was ook onze gedachten, om voor verschillende posten bepaalde budgetten vast te leggen en wat daar bovenop komt voor "eigen rekening" is. Dit betekent dus dat aan het eind van het jaar onze feitelijk winst (voor IB) verschilt per vennoot, ondanks dat deze via het VOF contract als gelijk zijn bepaald? Voor mijn beeldvorming een voorbeeld: Omzet: 200000 Kosten VOF: 50000 (huur, software, hardware, reiskosten etc.) Kosten vennoot 1:1000 (bv. laptop) Kosten vennoot 2: 1000 (bv. laptop) Kosten vennoot 3:3000 (bv. laptop) Kosten totaal: 55000 Winst: 145000 Winst vennoot 1: 49000 Winst vennoot 2: 49000 Winst vennoot 3: 47000 Berekening per vennoot: (omzet - kosten vof)/3 - kosten vennoot Klopt dit? En hoe wordt dit administratief opgelost als een deel van het aankoopbedrag voor eigen rekening is?
  2. Wij hebben met 3 vennoten een VOF waarbij we alle drie gelijkwaardig, in arbeid en winst (1/3 aandeel). Nu lopen wij aan tegen het volgende: 1 van de vennoten wilt bij een nieuwe laptop aanschaffen voor het uitvoeren van zijn werkzaamheden. Vanuit een persoonlijke voorkeur is dit een duurdere laptop dan dat dit voor het uitvoeren nodig is. Dit in vergelijking met de andere twee vennoten die op een goedkopere laptop werken. Het verschil in aanschaf resulteert in een lagere winst (hogere kosten) dan nodig, waarvan 1 vennoot eigenlijk persoonlijk profiteert en de andere twee aan mee betalen. Nu kunnen er zaken gegund worden en lopen dit kwam verschil in aanschaf kosten niet uit te hand, maar hetzelfde kan in de toekomst zich voordoen bij de aanschaf van (lease)auto's. Iedere vennoot heeft een eigen voorkeur met een eigen prijskaartje, waarbij de verschillen wel aanzienlijk kunnen worden. Zoals gezegd zijn de verschillen in het opvoeren van kosten niet groot en dit wordt wordt nu gegund. Hier zijn afspraken over te maken en we zijn aan het kijken hoe we dit kunnen doen. Ik ben benieuwd hoe jullie, binnen een VOF, hiermee omgaan of dat jullie tips hebben om dit soort zaken goed af te spreken zodat er nu en in de toekomst geen onenigheid over kan komen te ontstaan. Alvast bedankt voor het mededenken :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.