Oei, ik hoop niet dat je hier bedoelt dat je zo'n uniek product hebt, en dat jij zó goed bent dat iedereen wel klant moet worden. Mijn ervaring is dat je tijdens gesprekken (of dat nou in verenigingsverband is, op een beurs etc.) vooral moet lúisteren naar het verhaal van de ander. Zoals Malamut al zegt zal men graag zijn verhaal vertellen. Dan hoor je vanzelf of er kansen liggen, en komt het gesprek vanzelf op het punt 'en wat doe jij eigenlijk?'.
De voorbereiding van netwerken bestaat dus vooral uit verkennen wie de anderen zijn en wat ze doen. Wat je zelf doet weet je al :)
Mijn producten zijn niet uniek, maar elke ondernemer maakt gebruik van de producten en diensten die ik en andere bedrijven verlenen. En gezien het feit dat er vorig jaar ruim 80.000 nieuwe bedrijven zijn begonnen lijkt het mij een ideaal moment om hiervan de vruchten te plukken. Mijn marketing is heel direct en lijkt op het verhaal wat je hierboven hebt omschreven, maar wanneer ben jij actief lid geworden van een ondernemersvereniging??
Ik sluit me niet aan bij een ondernemers vereniging om daar direct geld te willen verdienen, maar juist leren van mensen die een volwassen zaak hebben. en natuurlijk onderzoeken wat de behoeftes zijn.