2ICT

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

2ICT's trofeeën

  1. Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik heb de antwoorden gekregen die ik zocht! ;)
  2. Beste Jef, Ik snap je reactie, echter... Ik ben tot nu toe bij 3 accountants geweest (op zoek naar de beste match tussen mij en de accountant). Nu vertelt elke accountant een ander verhaal, waardoor ik het gevoel heb dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Dit is dan ook dat ik het forum om advies vraag. Nog net een stuk makkelijker dan 1000+ accountants langsgaan 8)
  3. Ik heb gezien dat dit onderwerp vaker is behandeld, maar toch kan ik mijn antwoord er niet in vinden. Vandaar deze post. Ik ben bezig om een werkmaatschappij op te starten met 2 holdings erboven (companion en mijzelf). In beginsel hebben wij beide 50% van de aandelen, maar in de loop der tijd zullen ook medewerkers aandelen (ofzo..) krijgen in de onderneming. De vraag die ik nu voor mijzelf moet gaan invullen is; ga ik in loondienst bij de holding of bij de BV? Zover mij nu bekend zijn hierbij 2 belangrijke overwegingen: 1. In Holding meer controle over eigen uitkeringen 2. Mogelijkheid tot opbouw pensioen in eigen beheer. Vooralsnog vind ik de 2e niet zo belangrijk, de eerste echter wel. Maar wat ik zeker net zo belangrijk vind, is gebruik te kunnen maken van BTW aftrek van goederen (en bijv. leasecontracten) die ik met de holding afsluit. Plus het feit dat mijn companion en ik dan hetzelfde kunnen factureren naar de werkmaatschappij, maar eenvoudig anders met de uitkering om kunnen gaan. Nu heb ik begrepen dat dat laatste (het BTW-deel) niet altijd (nooit?) kan bij de Holding als je verder niets doet dan diensten leveren aan de werkmaatschappij. Ook de blastingdienst schrijft hier wat over: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob10/ob10-17.html, maar deze teksten begrijp ik niet helemaal. Een (assisent-)accountant heeft mij vandaag verteld dat je een fiscale eenheid kan maken van mijzelf als prive persoon en mijn persoonlijke holding en dat het dan allemaal wel zou kunnen. Mij verzoek daarom: Kan iemand mij aangeven wat voor mij de beste optie zou zijn? Wat is nu de meest gebruikelijke oplossing? Hoe organiseer ik dat? Als tweede vraag: Veranderd er iets aan deze situatie als de medewerkers aandelen verkrijgen? En moet ik dat regelen via 'een stichting' en/of kan dit gewoon via de werkmaatschappij?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.