Jump to content

Edwin1969

Senior
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Edwin
  • Last name
    Koop
  • Company or organization name
    VIAWORKS
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Heb je hier nog naar kunnen kijken? Hallo John, Ik kom hier zeker nog op terug. Op dit moment heb ik het druk met mijn bedrijven en ligt de prioriteit even daar. Klanten willen zo vlak voor kerst nog van alles geregeld hebben. Ik kom op je vragen na kerst terug. Groet, Edwin
  2. Beste René, bedankt voor je reactie. Wij leggen geen voorraad aan. De winkelier kan alles zelf uit eigen voorraad regelen. Het afhalen wordt als optie gegeven, dus óf versturen óf afhalen. Alleen bij combinatieorders worden de te leveren producten eerst verzameld en daarna in één keer verstuurd (behalve uiteraard als er artikelen bij zitten die een te lange levertijd hebben, die worden dan nageleverd (wat ook bij de grote webshops gebeurd). Je loopt anders tegen de verzendkosten aan (consument zou dan voor elke levering per leverancier moeten gaan betalen, daar wordt de consument niet blij van volgens mij.
  3. Hier zie ik mogelijk wel een juridisch probleem. Wie is nu de verkoper van het product? Als jullie de webshop, logistiek en zelfs facturering doen, zijn jullie dan ook niet de verkopende partij? Het samenvoegen van orders kan wel, maar dan moet er van elke winkel een factuur MET kvk zijn. Als jullie een verzamelfactuur meeleveren met jullie kvk erop zijn jullie waarschijnlijk juridisch de verkopende partij en verantwoordelijk voor de gehele afhandeling. Uiteraard mogen ze het terug sturen naar de winkelier, maar die is niet de verkoper. Alle winkeliers bij elkaar fungeren dan als magazijn voor jullie verkoopactiviteiten. Dit is even helemaal los van het concept, maar als een consument op jullie website op "KOOP" drukt met jullie kvk in de footer dan zijn jullie verantwoordelijk, dat is niet af te dekken met algemene voorwaarden. Er is een verschil tussen een orderbon, leveringsbon en een factuur. Wat je schrijft klopt helemaal. Wij versturen inderdaad géén verzamelfactuur met onze KvK er op. Een bestelling is overigens geen factuur (verschil orderbon en factuur). Er zijn ook nog andere technische maatwerkoplossingen, maar daar zijn we mee bezig om te kijken welke oplossing de beste is (één van de nice to have's). Bij elke leverancier op de website komt een KvK te staan (is overigens verplicht) en bij elk artikel de bedrijfsnaam. Het is op meerdere manieren op te lossen, zowel technisch als juridisch. In een eerder stadium hebben we ook de optie van een eigen iDEAL account per leverancier/winkelier gekeken (dit is technisch mogelijk). Overigens, zijn er technisch grotere uitdagingen (probleem is zo'n negatief woord) die we opgelost hebben.
  4. Dus dan betaalt de consument de logistiek vanaf de winkelier naar het centrale punt en nog eens van het centrale punt naar de consument. Lijkt me niet echt efficient en daarmee duur (snijden in marge/ doorrekenen aan consument). Het lijkt me ook erg moeilijk (/onmogelijk) opschalen omdat je voor iedere kleine winkelier de logistiek individueel moet opzetten, en dit zijn meestal webshopjes die gemiddeld wellicht 1 product per dag versturen. De tijd die je erin moet stoppen van aansluiting op het systeem tot inregelen van de logistiek lijkt me voor veel winkeliers niet de investering waard. Waarschijnlijk zul je ook wel spelen met het online faciliteren van inkoop-collectieven per branche maar als je dat niet goed opzet kunnen winkeliers binnen het netwerk nooit opboxen tegen een wehkamp, welke wel gewoon tientallen/honderden TV's van 1 model inkopen en uit voorraad kunnen leveren. je zou eens moeten kijken naar http://www.zlio.com, de initiator daarvan heeft het m.i. wel begrepen. Hij aggregeerd van talloze aanbieders een enorme pool van producten en jij kan daar geautomatiseerd white-labled een shop beginnen en alle producten aanbieden die hun in de database hebben, fantastisch concept. Logistiek wordt er verzonden vanuit één adres, waarin een order verzamelt wordt, retouren is een ander verhaal. Overigens wordt het systeem waar in het over heb in het buitenland met succes gebruikt, maar zou iedereen wel vriendelijk willen verzoeken eerst goed te lezen voordat er een reactie komt. Zou dat heel erg apprecieren.
  5. Kwam overigens onderstaand bericht tegen: WK-sponsors samen in webshop op Fifa.com http://twinklemagazine.nl/nieuws.aspx?id=28722 Bron: internetretailer.com Datum: 16 december 2009
  6. als een consument een deel of de gehele bestelling wil retourneren dient hij dit aan te geven op zijn online account. Daarin staat hoe ze de producten moeten retourneren naar de verkoper (= winkelier). Er worden aanwijzingen gegeven op de pagina waar ze de retouren kunnen bevestigen. De hele procedure wordt uitgelegd en de consument kan de artikelen aanvinken die hij of zij retour wil sturen. Op die manier weet de winkelier en wij als er een product retour gestuurd wordt. De kosten van retourneren zijn conform de richtlijnen van thuiswinkel waarborg voor rekening van de consument Ik hoop dat je respecteert dat ik niet op alle vragen antwoord geef, dan zou ik net zo goed het hele concept uitgeschreven kunnen posten.
  7. Dit stukje vind ik vreemd. Je geeft aan de strijd aan te willen gaan met het grootwinkelbedrijf en vervolgens ga je lokaal (kleinschalig) inzetten. Samenwerken heeft alleen zin als de producten elkaar enigzins complementeren, dat het totaalaanbod past bij de shopper. En als ik dit stukje zo lees dan lijkt het alsof je streeft naar een concurrent van een online warenhuis zoals de wehkamp met een soortgelijk compleet aanbod. Met dat in het achterhoofd denk ik dat je pricing zelfs veel (en veel en veel) te laag is. Wehkamp geeft (niet zonder succes!) fortuinen uit aan usability, SEO, onderhoud, reclame, logistiek en goede service. Met 2500,- per maand en een groep van 10 ondernemers denk ik dat je wellicht een kans maakt als je het landelijk inzet (en de logistiek naar je toe trekt). Op deze manier begrijp ik het niet. " Al het aanbod van...........winkelt.nl ziet met als totaal op Nederlandwinkelt.nl, we zoeken dus de combinatie, maar wel alles in één database. We trekken dan volgens mij twee doelgroepen, de groep die graag iets online wil bestellen bij de regionale ondernemer en de doelgroep die daar minder waarde aan hecht. Dus zowel landelijk als regionaal. Wij denken niet in een tiental ondernemers maar zeker veel meer. Als je het hebt over de verzending van producten. DIe trekken we idd naar ons toe, complete order van verschillende winkeliers in één keer verzenden. We streven er idd naar om een vergelijkbaar warenhuis te creeren als de wehkamp, die ambitie moeten we hebben.
  8. Mijn Webwinkel 5 pro van Logivert 199,00, is eenvoudig aan te passen.( binnenkort een nog betere versie voor het concept voor maar 299,00). Hosting incl. 1 domeinnaam 57,50 ( 1000 MB en 25 Gig). Multisafepay voor de betalingen gratis waarbij de kosten per betaling in de verkoopprijs doorberekend worden of voor kosten zijn van de betreffende winkel. Hou ik nog 75,00 over voor de div. kleine kosten. Op deze wijze heb je een eenvoudige maar functionerende webwinkel waarin meerdere aanbieders hun waren kunnen aanbieden zonder poespas. We blijven maar strooien met de goedkope pakketten. Heb het bekeken en het is werkelijk appels met peren vergelijken.Het biedt absoluut niet de functionaliteit die wij willen. Bovendien, een andere ondernemer gaat het niets aan wat een andere ondernemer omzet, dit moet afgeschermd worden om de privacy van deze gegevens te waarborgen. Zoals iemand treffend schreef op dit higher level forum in de sectie over Mijn webwinkel 5 Pro: ik citeer '"Je denkt, je koopt een simpel programma van € 200,00 en dan denken dat je een webwinkel hebt ? Mag ik even duidelijk maken dat een webwinkel meer is dan een aantal pagina's met producten en een bestel knopje". Dit is ook mijn mening. Wij denken in termen van e-commerce oplossingen en niet het simpelweg neerzetten van een eenvoudige webwinkel, Wij hebben het ook anders gedefinieerd, nl. "Van E-commerce naar WE-commerce", waarbij wij het woord WE met name belangrijk vinden. Als je de strijd aan wilt gaan met het grootwinkelbedrijf kom je er in ieder geval niet met dergelijke pakketten (mijn persoonlijke mening). Nog een persoonlijke visie: door samen te werken bereik je veel meer. Ken ondernemers die het te belangrijk vonden dat hun naam op de gevel stond en niet wilden samenwerken terwijl hun de kans geboden werd. Resultaat: onderneming failliet. Dus letterlijk niet gekozen voor het brood (hoop dat men begrijp wat ik daar mee bedoel).
  9. Hier heb je denk ik het sterkste punt. Wat is de gemiddelde tijd per artikel die een winkelier kwijt is? En hoe verhoud dit tot de omzet en kosten van een webshop? 100 artikelen x 5 minuten is al een volle dag werk en 5 minuten per artikel is nog niet eens zo gek. Een fotootje, beschrijving en eventueel categoriseren. Heeft je winkel 10.000 producten dan kun je gewoon iemand aannemen om die producten er continu in te plaatsen. Uiteindelijk gaat het om TCO of ROI of vergelijkbare berekeningen. Maar nog veel belangrijker is wat het oplevert: Voor alle ondernemers in NL: Verzekering tegen schade door Baardzwijnen nu €1,00 per maand. Kost je €1,00 welke ondernemer wil dat nu niet? De GOEDKOOPSTE verzekering! (volg de link en je weet waarom) 8) :P Je hele concept is gebaseerd op "Elke winkelier wil een Webshop" en "Een webshop kost veel geld". Maar in die markt zitten dus al meerdere partijen die aardige aanbiedingen doen. En op het moment dat ik jouw webshop niks vind, schuif je dat aan de kant met het argument dat iedereen zijn eigen smaak heeft. Mag ik dat als winkelier dan ook hebben? Mag ik als winkelier Uniek zijn? Ik snap dat je de winkels plat moet slaan om in je concept te passen, maar daar begint bij mij de twijfel. Toevoeging Vergeet ik je regionale verhaal. Super, geweldig, maar internet is... uhm... internationaal, en als je webshop NL is, dan nog steeds nationaal. Dus een winkelier krijgt een regionale/lokale webshop, met internationaal bereik? Met landelijke online afzet (en landelijke concurrentie) ben je met een andere business bezig dan als lokale fysieke shop. Als je winkelier daar geen verstand van heeft of ondersteuning bij krijgt, dan heeft het bijzonder weinig waarde. Online shopping gaat vaak over niches en specifieke producten of mainstream en grote aantallen. Veel lokale shops vallen niet in een van beide categorieën en kunnen niet concurreren online tegen de grote jongens en de specialisten. Einde toevoeging Kun jij mij vertellen waarom ik jullie concept moet hebben als winkelier, waarbij het niet over prijs(kosten) of tijd gaat? Een paar vraagjes die daarbij opkomen: Hoe creëer ik onderscheidend vermogen tov. winkeliers met een eigen mijnwebwinkel.nl en winkels in dezelfde stad? Welke partijen hebben jullie benaderd om dit concept te promoten? Groningenwinkelt.nl ... dan start ik toch groningsewebshop.nl of kopeningroningen? Welke consument gaat vooraf betalen om daarna zijn product af te halen? En hoe krijg je dan toch je 3% als ze het alleen ophalen? Hoe voorkom je dat je complete naam wordt beschadigd door wangedrag van 1 of enkele ondernemers? Je mag het toch niets vinden, heb ik toch al aangegeven, niet iedereen vind een Toyota mooi, dus niet iedereen vind Groningenwinkelt wat. (snap dan ook je reactie niet). Iedereen mag vinden wat hij of zij vindt (dat is gelukkig zo in Nederland) We slaan overigens geen winkeliers plat, maar benaderen ze netjes met of ze het concept iets vinden voor hun bedrijf. In de licentieovereenkomst staat dat indien met zich niet houdt aan de regels (lees: wangedrag vertoont) men per direct van de webwinkel gehaald kan worden. En hoe krijg je mainstream en grote aantallen, door met veel kleine winkeliers aanbod te plaatsen. Overigens is het ook zo dat een url bedenken die mensen onthouden een een sport op zich is, maar dat terzijde.De promotie doen wij zelf in hoofdzaak aangezien wij kennis in huis hebben. Voor de rest verwijs ik naar de eerdere opmerkingen en teksten ,anders gaan we in herhaling vallen. Mijn persoonlijke visie: het grootwinkelbedrijf zal ook online steeds meer in de melk te brokkelen krijgen, en dan heb je als kleine winkelier een keuze, of je blijft doen wat je altijd hebt gedaan, of je past je aan aan de veranderende markt. Wij bieden een faciliteit/platform om gezamenlijk wel slagkracht te krijgen (veel meer promotie mogelijk en veel meer artikelen dan je in je eentje überhaupt zou kunnen produceren cq. betalen). Het is niet voor niets dat grootwinkelbedrijven nu echt hun pijlen gaan richten op online shoppen. Heb overigens ook winkeliers gesproken die zelf een webwinkel gehad hebben. De grootste faalfactor daarin was de marketing. Een andere is een slechte analyse van bezoekersgedrag op de webwinkel. Er zijn genoeg voorbeelden te noemen van nieuwe concepten of concepten met een andere aanpak in een markt waarin al aanbieders bestonden waarin deze bedrijven groot zijn geworden, ondanks dat er mensen waren die het niets vonden. Of ons concept slaagt zal de toekomst uitwijzen, zo realistisch zullen we en moeten we zijn. Daarnaast is Nederland-winkelt.nl en Groningenwinkelt.nl meer een e-commerce platform te noemen dan sec een webwinkel. p.s.Lees ook een het artikel over webshops in de Bizz van deze maand. Wordt iets uitgelegd over leercurves en tijd die het kost.
  10. Knap dat je dat voor €350,00 kan. Als dat alles kan wat wij met onze webwinkel voor ogen hebben en de faciliteiten die in de webwinkel zitten, inclusief hosting, domeinnaam, SSL certificaat, lidmaatschap thuiswinkel.org en de kosten voor betalingen, beheer, support, aanpassingen, regelmatige screening van de kwaliteit, zowel op inhoud als op snelheid, het verhelpen van eventuele problemen, en marketing, met een eigen afgeschermd gedeelte voor de individuele winkelier (die aanpassing alleen al kost €800,00), geef mij dan snel die webwinkel!! Overigens is er wel degelijk met winkeliers gesproken in tegenstelling tot wat je beweert. Daarnaast volgens mij zegt bijv. een Groninger het meer als ze horen van Groningenwinkelt.nl dan van één of andere algemene URL en is deze ook makkelijker te onthouden. Consumenten wisten na één keer noemen na weken nog steeds wat de url was. Maar er is genoeg gepraat over de kosten, dingen kunnen altijd goedkoper, maar wart is goedkoper als er dingen ontbreken niet goed werken, etc. Er is nog altijd een uitspraak "Goedkoop is duurkoop" en dat is vaak ook nog de waarheid. Wij regelen alles, behalve de productinvoer (wel de initiele invoer), voor de winkelier, van de opzet tot aan marketing, beheer, ontwikkeling, aanpassingen, de kosten voor de betalingen, de 1e lijns afhandeling van telefoontjes, etc.. etc.. Hoeveel tijd zou een winkelier kwijt zijn aan marketing van een dergelijke webwinkel? Hoe bereikbaar is deze ondernemer voor telefonische vragen? Een winkelier is aardig wat tijd kwijt als je geen kennis van online marketing hebt en de meesten moeten dat uitbesteden (is ook niet voor niets). De meeste winkeliers hebben niet die kennis van IT en online marketing die nodig is om iets dergelijks goed in de markt te zetten. Wij willen functionaliteit en kwaliteit en hebben de diverse webwinkels bekeken. Wij hebben niet gekozen voor de goedkoopste cart (de basis) maar voor de naar onze mening gebruiksvriendelijkste voor de winkeliers en voor de consument. Daarnaast hebben we ook nice to have's gedefinieerd waaronder een soort payment service provider worden (simpel uitgelegd), waardoor betalingen direct van bijvoorbeeld Buckaroo naar de diverse winkeliers gaan bij een gecomineerde order van verschillende winkeliers (die oplossing heb je niet voor een paar 1000 euro). Dit gaan we pas doen als er voldoende draagkracht is in Nederland onder de winkeliers overigens. Dus doe mij die winkel met alle functionaliteit voor €350,00.
  11. Even het voorbeeld van mijn winkel aanhalen. Kosten voor een professionele webwinkel vanaf €39,00 per maand zonder extra modules en voor maar 100 producten. Zodra er meer producten komen, nemen de maandelijkse kosten behoorlijk toe. En deze kosten zijn exclusief de kosten van de betaalprovider (paypal,iDEAL etc.). die komen er overheen. Wat te denken van de marketingkosten (zowel online als offline) en de thuiswinkel waarborg kosten (die vinden wij belangrijk om de consument te laten zien dat we een betrouwbare partij zijn), de hostingkosten, domeinaamkosten (zie ook vorige mails). Een kleine winkelier heeft bij ons alleen de maandelijkse kosten en 3% vaqn de omzet. Daarin is alles inbegrepen. Zoals in een voorbeeld aangegeven dekt die 3 % betaling niet eens de Paypalkosten) Wat te denken van de voordelen van veel producten op de website (one-stop shop, veel traffic, zoeken op winkelier en zo kan ik nog wel even doorgaan. @ ard; dank je voor je comment. Niet alleen de kostenkant is belangrijk maar er zijn ook andere aspecten zoals je mooi verwoord hebt in je comment.Voor een kleine winkelier is het kostenaspect belangrijk, we hebben dan ook een A4 weergave van de kosten om de winkelier bewust te maken dat je er met de aanschaf van een webwinkel niet bent en dat er bijkomende kosten zijn (of maandelijks of hoger per transactie) @bas: dan heb je het alleen over gezondheidsproducten en dat is niet onze opzet.
  12. @ Henri Wij weten van het bestaan van sjopper.nl. Jammer dat je een negatieve ervaring hebt. Zoals ik het begrijp zijn ze in zee gegaan met marketeers die gouden bergen beloofden en waar weinig van terecht kwam. Daarnaast moesten shoppers meerdere keren verzendkosten betalen, ook niet erg aantrekkelijk voor klanten. Naar mijn informatie vroeg Sjopper 8% van de omzet en €25,00 per maand. Zoals ik het intepreteer is het ook fout gegaan in de communicatie naar de winkeliers, krijg nl. de indruk dat ze de volledige inhoud van de fysieke winkel er op hadden gezet, dan is de kans idd aanwezig dat iets niet meer op voorraad is. Heb ook nog even gekeken op hun site CuteFace. Niets aangepast of actueel en nog volop een verhaal over sjopper. Even realistisch...niet alle concepten zullen werken (niet alle fysieke winkels of zaken in een vergelijkbare branche zullen het redden, dat geldt ook voor webwinkels). Voordeel is dat wij zelf marketingkennis én IT kennis in huis hebben. Overigens doet een deel van de winkels die enthousiast waren al wat online en een deel niet. Je vroeg me wat er mis was met OS commerce. Er zijn o.a. weinig mogelijkheden voor het wijzigen van een layout, er hangt geen CMS achter en is minder makkelijk en eenvoudig in gebruik. Wij gebruiken een cart met o.a. de volgende features: nieuwste e-commerce innovaties, o.a. one page check-out, AJAX-gebaseerde webinterface, block manager, etc., zoekmachine vriendelijk (per artikel keywords in te stellen bijvoorbeeld), winkelwagentje gebundeld met tal van marketing functies. Het beschikt over een affiliate systeem, mogelijkheid tot promoties, cadeaubonnen etc. Implementatie is relatief snel (afhankelijk van de gewenste aanpassingen) en de interface voor de winkeliers is uitermate simpel en gebruiksvriendelijk. Ook zie ik bij een andere buitenlandse webwinkel (fruugo.com) alleen producten en geen zoekfunctie op winkelier bijvoorbeeld (fruugo.com) @john bouwmans. Op je vragen kom ik op een later tijdstip even terug om ze zo goed mogelijk te bantwoorden.
  13. @bas Je schrijft "Wat ik dus niet helemaal zie is waarom ik me bij winkelen in Groningen zou moeten aanmelden als er al een branchespcialist is die zich op marketinggebied specifiek op mijn doelgroep mikt? wat is dan de meerwaarde?" Ik zou graag willen weten hoe je dat ziet in het kader van een grootwinkelbedrijf met 50000+ artikelen? Mijns inziens krijgen die veeel meer bezoekers dan een kleine website? Dat is dan, voor een deel toch de meerwaarde, meerdere producten in één keer bestellen? Graag hoor ik hoe jij daar tegenaankijkt?
  14. Dank je voor je opmerkingen. De regionale webwinkel is juist waarmee ze zich nog wel kunnen onderscheiden. De impressie is overduidelijk een impressie, zo staat het ook op de website. En meningen over het design en layout zijn volgens mij persoonlijk, als jij het niets vind is dat prima. ( niet iedereen kan alles leuk vinden). De reacties van consumenten en de winkeliers waar we het aan hebben laten zien, zijn in ieder geval enthousiast. Wij geloven er gezien de reacties in de markt wel in, maar willen het concept wel finetunen voor live. Vandaar de initiele post. Vind het nogal wat om te zeggen dat gezamenlijke marketing een wassen neus en misleidend is. Onze ervaring is dat ook grote organisaties soms niet begrijpen hoe je online moet marketen. Of zijn grote organisaties heilig? Volgens mij heb je gezamenlijk in ieder geval meer slagkracht dan één winkelier. Wij hebben zelfs ervaringen met een klant met een simpele Wordpress installatie gewoon bovenaan in de adwords campagne komt, ondanks dat er grote partijen als Vodafone, KPN, etc. zijn. Met een goede CTR. Als je zoekwoorden gebruikt die de massa gebruikt kom je idd bijna niet bovenaan (naast dat het je heel erg veel geld per klik kost (kom voorbeelden tegen van ondernemers die €8,00 per klik betalen), ook al is dat ook weer mede afhankelijk van je webpagina en de content van je Ad. Ik wil niet in detail treden, maar hoeveel geld je betaald bepaalt niet hoe hoog je komt in de ranking bij google. Ook bij grote bedrijven hebben ze niet alle kennis in pacht. Heb diverse grote softwaretrajecten gedraaid bij grote ondernemingen en weet dat oplossingen die daar worden bedacht soms onbegrijpelijk zijn. Misschien vind je discussie over de tarieven onbelangrijk, wij vinden van wel, aangezien we hier wel te maken met de kleine winkelier en die vind zijn portemonnaie wel belangrijk. Vraagje? Wat betaal je voor een toplocatie (tussen de €45.000 en €100.000 per jaar(schatting afhankelijk van de stad)). Als je dan een paar spijkerbroeken meer verkoopt, verdien je nog altijd minder, om even flauw te zijn. Bovendien, het is geen vervanging van de bestaande winkels, maar een toevoeging van een extra online winkel En voor alles geldt, niet iedereen vind het leuk en niet alles slaagt. Dus graag meer reacties van iedereen hoe wij de website kunnen finetunen en met welke features. We hebben inmiddels al aardig wat input waarmee we kunnen finetunen. Wij willen jullie daar alvast heel erg voor bedanken. Bovendien "1 grote winkel waar alle winkeliers hun producten kunnen verkopen! 1 Kassa aan het eind en 1 reclame folder voor iedereen.... "....was het maar zo
  15. Heb idd niet alle steden geregistreerd, maar die steden die wij het belangrijkst vinden. Het is ondoenlijk om alle steden te registeren, dat zou in dit stadium kostentechnisch onverantwoord zijn. Als je kijkt op sidn en je zoekt Amsterdamwinkelt.nl, Utrechtwinkelt.nl, Zwollewinkelt.nl, Denhaagwinkelt.nl, Rotterdamwinkelt.nl, Maastrichtwinkelt.nl, etc. dan zijn die gewoon geregistreerd. Ook dat heeft te maken met keuzes. Overigens hoop ik niet dat sommigen een webwinkel hebben van OS commerce. Daar worden wij nl. niet blij van, maar dat is onze persoonlijke mening
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept