Jump to content

Linda81

Super Senior
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Alleen higherlevel
  1. Ouch! Na de berichten van de HL'ers is de designer opnieuw aan de slag gegaan...zoals de metatags e.d. Daarna bleek het alsnog niet te werken... Hierdoor heb ik een freelancer nog wat fouten laten opsporen en oplossen. Qua technische kennis ben ik dus teveel afhankelijk van derden, maar goed...dat is geen discussiepunt. Er is wel degelijk iets gedaan met de punten, alleen is de uitvoering van belangrijke punten uiteindelijk belabberd geweest! Anyway...voor mij zijn de boekhoudkosten na de bankkosten het grootste kostenpost. De voorraad is reeds betaald, daar ligt het niet aan.
  2. Ik dwaal af...van zeker weten dat ik er van af wil, ga ik weer vragen stellen over de continuering van mijn webwinkel. Dus om terug te gaan naar de basisvraag...hoe kom ik er van af...wil ik graag weten hoe ik in de kosten kan snijden (omdat de financiele malaise het grootste probleem is). Ik heb al goede tips gekregen, maar hebben jullie ook een tip over hoe ik mijn online boekhoudprogramma (abonnement, maandelijks) kan opzeggen? ik moet het nu betalen van mijn privé rekening en bij het bedrijf gaven ze aan dat het doorloopt totdat ik uitgeschreven ben bij de KvK (en dat kan pas wanneer de goederen zijn verkocht en inschrijving loopt per kalenderjaar. Het abonnement is helaas stilzwijgend verlengd.
  3. Ik heb zojuist even de adwords instellingen bekeken. Alles lijkt in orde, maar...al tijden geen clicks meer gehad...de advertentie wordt dus ook niet meer getoond. Adwords geeft aan dat het budget klopt en dat daar niets meer aan veranderd hoeft te worden.. Kan dat komen door de aangepaste website?
  4. hangt er dus vanaf of je standaard software hebt waarvoor een koppeling beschikbaar is (vaak dan met paar klikken erin gezet) of dat je custom software hebt en het zelf moet (laten) bouwen. Website is gebouwd met OsCommerce en daarvoor is bij Sisow een applicatie voor. Dat zou weer wat kosten besparen, als ik het zelf kan implementeren tenminste :) Hmmm...begin zelfs een klein beetje zin te krijgen in wat ondernemen :)
  5. Hoi, Mijn fysieke adres en telefoonnummer staan ook op de website onder "over ons" Kan ik dit: Aanpassen via de CMS? ik zie dat overigens nergens terug! Overigens kan het handig zijn om van bank te wisselen, maar is een tegenvallend resultaat geen reden voor een "nieuwe" bank om een rekening courant te weigeren? Overigens staat op de homepage het logo van het keurmerk en als je daar op klikt ga je direct door naar het certificaat. Heb net even gekeken voor een iDeal aanbieder (bijvoorbeeld assurepay), dat scheelt een hoop geld inderdaad! Is implementatie geen crime?
  6. Hoi, Is iDeal daadwerkelijk nodig? Ik zelf vind het wel ideaal, maar wellicht kan ik de webwinkel ook runnen met de opties vooruitbetalen of rembours?
  7. Hoi, Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is wat ik nu zelf wil. Het is eigenlijk een samenloop van omstandigheden; het is de financiele strop en mijn huidige baan die er voor zorgen dat ik het niet meer zie zitten. Er moet elke maand geld bij, en de vaste lasten nemen alleen maar toe. Wellicht dat ik - wanneer ik de kosten omlaag weet te brengen- weer wat meer zin krijg om te verkopen. De grootste kostenposten: - Bank: RC / Ondernemerspakket - iDeal: maandelijks abonnement - Online boekhoudpakket: (kan pas ontbonden worden als ik KvK opzeg, of is er een andere optie?) - Keurmerk - Google adwords Nu is het zo dat ondanks de verkopen er toch een negatief saldo overblijft aan het einde van de maand. Dat is natuurlijk nooit motiverend :( en geen geld is geen nieuwe voorraad waardoor klanten niet meer regelmatig terugkomen. Vast staat wel dat ik bedoel met een schone lei dan ook helemaal stoppen met ondernemen. In principe heb ik nergens schulden uit staan, maar er komt een tijd dat ik de vaste lasten niet meer kan betalen (zit al bijna aan het max van mijn RC) Als de kosten lager kunnen, komt er wellicht weer ruimte voor nieuwe voorraad....én is er weer meer zin om te ondernemen :)
  8. Dat is wel een mogelijkheid hoor, maar mijn grootste kostenposten zijn mijn bankkosten en de kosten voor bijvoorbeeld boekhoudprogramma (hier kan ik niet onderuit, behalve als ik de de KvK op zeg... Misschien ligt de kern van het probleem dus anders dan ik in mijn eerste bericht aan gaf :) sorry!
  9. Als uit afspraken met je leverancier niet anders blijkt, mag je de voorraad verkopen op Marktplaats.nl. Fiscaal gezien zit de voorraad bij verkoop via Marktplaats.nl nog steeds in je ondernemingsvermogen (box 1) en niet in box 3. Pas als je de gehele staking hebt afgewikkeld, is je onderneming ook gestaakt voor de inkomstenbelasting (nuances zijn mogelijk, maar dat gaat voor hier nu te ver). Ook zul je nog steeds BTW moeten afdragen over de verkopen omdat je met verkoop via Marktplaats.nl nog steeds deelneemt aan het economische verkeer en je daarom nog steeds gezien wordt als ondernemer voor de omzetbelasting. Hoi, Oke, daar zit toch wel logica in. Maar...wat dien ik af te handelen? Ik heb aan de volgende dingen gedacht: De rekeningen zijn betaald, de leveringen aan de klanten zijn afgerond...ik dacht eigenlijk dat ik mij uit diende te schrijven bij de KvK, de belastingdienst er van op de hoogte stellen, abonnementen opzeggen (postbus etc.)...en als alles dan afgerond is, kon ik als privé persoon de overgebleven goederen op veilingsites e.d. verkopen. Het probleem is namelijk dat ik door alle vaste lasten en dergelijke tegen financiële problemen aan loop :(
  10. Hoi, Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb eigenlijk al vanaf het begin er een betaalde baan bij gehad. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik me al een tijdje niet meer 100% in zet voor de onderneming. Hopelijk heeft nog iemand een antwoord op de eerste vraag :) Groetjes Linda
  11. Hoi, Voor vele ondernemersvragen heb ik hier op dit forum al mijn antwoorden kunnen vinden, dus ook voor deze wil ik graag jullie hulp inroepen. In 2006 ben ik een webwinkel begonnen in bovenkleding (specifiek merk). Het liep redelijk goed, totdat ik een nieuwe website liet bouwen (veel te duur, fouten, half jaar geen verkopen)... Eigenlijk ben ik daarna niet meer uit de 'geldzorgen' gekomen (gelukkig voldoende aan een rekening courant). Omdat ik er geen brood meer in zie, het al een jaar alleen maar geld kost (rente bij bank is al een kapitaal, en daarbij allerlei verplichte vaste lasten) en ik vooruit wil...(oftewel met een schone lei wil beginnen) heb ik na goed overleg met mijn accountant besloten te stoppen met mijn webwinkel. Maar ondanks dat deze beslissing al moeilijk was, komen er alleen nog maar meer vragen bij mij op! ???: [*] Omdat ik nog wat voorraad heb liggen, vroeg ik me af of ik - na opheffing van de webwinkel- deze goederen via bijvoorbeeld Marktplaats mag aanbieden (als privé persoon)? [*] Ik heb wel het idee opgepakt de domeinnamen e.d. te behouden (in verband met de geliefdheid bij concurrenten ;D), maar hoe kom ik eventueel van de website zelf af? Na wat investeringen werkt de site overigens prima :) Nou het is een enigszins rommelig verhaal geworden, maar mijn hoofd loopt nu eenmaal over met allerlei vragen (en de bekende beren op de weg). Bedankt alvast! Linda
  12. ING Bank...heb maandag gesprek bij Fortis Bank. Ben eerder al bij ABN en Rabobank geweest, toen gekozen voor ING Bank. Deze kan ik eventueel nog benaderen.
  13. Ik denk dat inderdaad ergens ook....zijn die boetes dan wel normaal? De bankmedewerker belde al dat ik snel moest beslissen anders zou ik sowieso niet in aanmerking komen voor verleningen en dan zou ik de rc af moeten lossen. Hopelijk is er wel een andere bank die het over wil nemen!
  14. Hoi allemaal... Omdat ik in het verleden al heel wat heb gehad aan jullie kennis, toch maar even deze vraag: Voor de start van mijn onderneming, heb ik een rekening courant aangevraagd (incl. starterspakket). Nu blijkt dat pakket in januari af te lopen (goed teken, heb ik het toch 4 jaar volgehouden), maar nu wil de bank deze overzetten naar een gewoon ondernemerspakket. Hiervoor dien IK dan weer de kosten te dragen (125 euro, toch veel geld...voor mij dan ;)) Na daarbij zeer onbeschoft behandeld te zijn (binnen 10 minuten 7 keer bellen, en voicemail inspreken is nog een braaf ding), heb ik besloten toch bij andere banken te kijken (klant is toch koning?). Nu heeft mijn oude bank besloten dat ik bij een overstap naar een andere bank rente moet betalen (400 euro) en opstalkosten (150 euro). Maar mijn contract loopt toch af? Tevens betaal ik al elke maand belachelijk veel rente, abonnementskosten, kosten voor opnemen geld, en voor het inloggen op internetbankieren (oke...dat hoort er nou eenmaal bij, maar vind het gewoon zo erg dat zo'n absurd grote bank zo met klanten om gaat!)! Iemand enig idee wat nu verstandig is? Mijn rekening courant ligt nog onder 10.000 maar heb het wel nodig voor voorraden! Alvast bedankt! Groetjes!
  15. Nou ik wil ook niet de webshop zelf verkopen, enkel de producten en de domeinnaam die zij willen (aan mijn winkel zijn nog twee andere domeinnamen gekoppeld en zij willen er daar 1 van). Daarbij doe ik dan ook afstand van mijn officiele dealership. Kan me inderdaad voorstellen dat zij niet zitten te wachten op een webshop aangezien ze deze net hebben laten ontwikkelen (minder mooi natuurlijk dan die van mij ;D)
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept