zzp

Senior
  • Aantal berichten

    79
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  1. Als ik in het transactie-overzicht kijk, dan is daar voor mij uitgerekend wat het resultaat is o.b.v. stortingen en herbeleggingen. Hiermee eigenlijk heel eenvoudig de boeking kunnen maken in het memoriaal. Dank!
  2. Dank je StevenK. Het staat inderdaad op de balans, echter staan er binnen het aandelenpakket verschillende fondsen en is er maar een soort fonds verkocht. Hoe los ik het in dat geval op?
  3. Vanuit mijn BV heb ik enkele jaren geleden beleggingsfondsen aangekoocht. Sindsdien koop ik maandelijks bij. Nu heb ik recent deze verkocht. Hoe gaat dan de boeking eruit zien? Opbrengst effecten Aan bank en volgt dan de herwaarding bij het afsluiten van het boekjaar, of moet ik alle aankoop bedragen door de jaren heen optellen en de volgende boeking maken? Aankoop effecten Opbrengst effecten Aan bank Wie geeft het verlossende woord?
  4. Dat is misschien nog helemaal niet zo'n gek idee. Ga ik op puzzelen.
  5. Ik zou graag naar een andere beheerder en bestuurder overgaan; heb de nodig zorg over mijn box en als de inhoud daarvan beschadigd raakt dan wel in vlammen opgaat. De observatie dat de beheerder en de bestuurder binnen dezelfde partij liggen maken het er naar mijn idee niet makkelijker op. Heb binnenkort afspraak met iemand die al meerdere jaren in het pand een box heeft en daarin ook een medestander. Uit de notulen: Als van een mandaat bijna 40% opgaat aan kosten voor de projectleider, dan vind ik dat verontrustend. Dit zegt ook iets over de houding van de ALV in mijn ogen. Nergens wordt duidelijk wat zij voor dat geld gaan doen. Zo staan er in de notulen nog wat van die opmerkingen en besluiten die mij de wenkbrauwen doen fronsen.
  6. Heb wel toegang tot alle data. Dat is het punt niet. Wil ik bijv. de projectkosten en omzet tegen elkaar zetten, dan moet ik de cijfers uit de grootboekrekeningen halen en naast elkaar zetten in een excel oid. Het is niet mogelijk een rapport te maken in Kleisteen waar deze specifieke rekeningen op voorkomen laat staan vergelijken met vorig jaar. Ander gemis is een overzicht waar alle loon-gerelateerde rekeningen op staan.
  7. De notulen laten alleen maar zien uit welke drie onderdelen die k€7,5 is opgebouwd. Mijn punt is dat ik mijn hoofd er niet omheen krijg dat je voor het selecteren van een verzekering voor brand- en opstal grofweg k€3 aan projectkosten durft te begroten, en dat de alv daarmee akkoord gaat. Vertrouwen in bestuur is tot onder het vriespunt gedaald.
  8. Ik sta in dubio om de kvk stukken hier te plaatsen, misschien dat dat het in het meedenken iets makkelijk maakt. Ik heb op dit moment nog nergens kunnen vinden hoeveel eigenaren er zijn. De notulen die ik heb, daar staat dat niet in vermeld noch wie er bij de vergadering aanwezig waren. Ik weet wel dat er eigenaren zijn die meerdere boxen hebben e/o eigenaar zijn van een van de bij de vve behorende kantoordelen.
  9. Het voor de BV gebruikte boekhoudprogramma heeft maar beperkte rapportagemogelijkheden, vooral vaste rapportage, maar geen mogelijkheden om bijv. Van een zelf te kiezen aantal grootboekrekeningen een rapport te maken. Het is wel mogelijk om csv bestanden te exporteren of een auditfile te exporteren. Vind deze vormen van export voor rapportage niet van deze tijd, maar het is niet anders. Heb naar Visionplanner gekeken, maar €180/mnd is mij veel te duur. Speedbooks is meteen een jaarabonnement. In Excel iets bouwen dat ook over meerdere jaren data laat zien, daar mis ik de handigheid met Excel voor. Voor het geval het wordt gevraagd, de accountant die de jaarrekening maakt doet dit met Excel ;) Iemand suggesties die ik met googlen op 'rapportagetool boekhouding' nog niet heb gevonden?
  10. De zaken die je noemt, zijn er inderdaad niet en vooral het ontbreken van verzekeringen baart mij grote zorgen; er staan zo hier en daar nogal wat brandbare spullen. Voor de MJOP zijn geen voorzieningen. Het gaat zover, las ik in de notulen van okt. 2021, dat er een werkgroep verzekeringen in het leven zou worden geroepen waarbij er een waardebepaling van het onroerend goed wordt gedaan, verschillende offertes opvragen en voorstel doen. Het totaal hiervoor is begroot op k€7,5 waarvan er aan projectkosten voor de beheerder k€3 is geaccordeerd door de ALV. Hoe dan?? Dit maakt mijn vertrouwen in de beheerder niet beter.
  11. Ondertussen een opgave van de KvK gekregen. Het blijkt dat de ingeschreven bestuurder op exact hetzelfde adres is gevestigd als de beheerder. Wel met een ander KvK-nummer, dus ook hier de gegevens van opgevraagd. Van een van de leden al wel begrepen dat de bestuurder direct is gelieerd aan de beheerder.
  12. Ik denk dat van iedere gebruiker, en of dat nou een huurder of een eigenaar is, zich zorgen zou moeten maken als de opstal niet is verzekerd. Dat is in ieder geval waar mijn zorg zit. Naar wat ik bij anderen heb gezien staan er zo hier en daar nogal wat gasflessen van dakdekkers, benzine vanwege enkele autowerkplaatsen enz. Mijn inboedel kan ik verzekeren, maar brand niet. In dit geval. Bij de KvK zijn de stukken opgevraagd. Even afwachten tot dat binnen is.
  13. Email is toch ook schriftelijk? En anders is via het e-adres ook wel het postadres te achterhalen.
  14. Via twitter de vraag gesteld en de medewerker gaf aan hier ook niet gelukkig mee te zijn.....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.