Jump to content

Bennie1980

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    anders
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    kvk
  1. Hallo allemaal, Als 1e bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat er ook haken en ogen zitten aan een incasso ivm het kunnen storneren daarvan, echter zit daar het probleem niet. De klanten zijn bereid om te betalen alleen wanneer het innitiatief bij de klant ligt duurt het gewoon allemaal veel te lang en moeten we aanmaningen sturen enz allemaal verloren tijd en moeite. Zij er dan echt geen kleinere banken die soepeler zijn met een BKR melding, aangezien degene die de melding heeft niets met onze VOF te maken heeft. Ze is enkel de partner van 1 van de vennoten. Zijn er ook geen andere mogelijkheden waar wij invloed hebben op de te verkrijgen betalingen?? Groeten, Bennie
  2. Goedenavond, Sinds 01-02-2010 zijn mijn compagnon en ik een VOF gestart. We startende ondernemers die een advertentieconcept aan kleine zelfstandigen aanbieden. De tarieven die we hanteren zijn tussen de 300,- en 400,- per jaar. Omdat we naar verwachting ongeveer 50 betalingen per maand binnen zouden gaan krijgen wilden we graag werken op basis van automatisch incasso of eenmalige machtiging. Dit was na wat navraag alleen mogelijk bij ING omdat we een startende onderneming zijn. Nu hebben we het volgende probleem de partner van compagnon heeft een BKR melding (Acodering) vanuit haar verleden en om die reden wil ING ons geen mogelijkheid tot automatisch incasso geven. Dit is voor ons echt heel vervelend. We zijn nu zo'n 5 maanden bezig en factureren onze klanten met een betalingstermijn van 14 dagen. Wat we echter merken is dat de kleine zelfstandigen het niet zo nauw nemen met het betalen wat voor ons echt vervelend is aangezien wij ook onze betalingen moeten doen. We zijn op zoek naar een oplossing maar die kunnen we tot op heden niet vinden, graag zouden we een bank vinden die ons de mogelijkheid kan geven om maandelijks tussen de 50 en 100 automatische incasso's van tussen de 300,- en 400,- te doen. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Groeten, Bennie Wagemakers
  3. frans dat is heel lastig aangezien ik je draadje heb gelezen en daar niet de info in staat die ik nodig heb. Als jullie mijn bericht goed zouden willen lezen voordat jullie een reactie geven zou ik dat erg waarderen.
  4. Fred, Het antwoord op mijn specifieke vraag kan ik niet vinden op de site van de belastingdienst ook niet op de door jou gestuurde link. Als ik het zelf had gevonden dan had ik deze vraag niet hier gesteld. Ik wil het voor mezelf gewoon duidelijk hebben want het gaat om een netto verschil van meet dan 6.000,- per persoon. Er zijn hier vast genoeg mensen met een eigen VOF die het antwoord daarop weten dus ik hoop daarom ook een reactie van 1 van hun te krijgen.
  5. dat begrijp ik maar moeten wij dan op basis van onze totale winst de zelfstandigen en startersaftrek berekenen en deze dan door 2 delen of delen wij de winst door 2 en berekenen daar onze zelfstandigen en startersaftrek van.
  6. ik heb net nog even een vergelijk gemaakt via die bovenstaande link: Nogmaals wordt het een VOF waarin alles 50-50 verdeeld zal gaan worden, maar ik ben er nog niet uit wat ik nu precies moet invullen ik kan dat namelijk op 2 manieren doen. Omzet 126.000,- Kosten 20.000,- Netto inkomen is dan 70.415,- (dat moet ik dan door 2 delen aangezien we het samen doen) 35.207,- per persoon. of ik vul in Omzet 63.000,- Kosten 10.000,- Netto inkomen is dan 41.505,- (scheelt ruim 6.000,- per persoon dus wat komt door de hoogte van het zelfstandigen- en startersaftrek en van de winstvrijstelling. Welke gegevens moet ik nu invullen om het juiste beeld te krijgen?
  7. Die 20.000,- zijn inderdaad kosten. Ik heb net even op die berekening gekeken en dat is al een stuk duidelijker Alleen is die berekening op basis van een eenmanszaak. Moet ik daar nu het totaal invullen. 126.000,- omzet 20.000,- kosten of moet ik daar allebei 50% van pakken aangezien het een VOF wordt en we alles 50-50 verdelen. Dat heeft wel veel invloed op de aftrekposten.
  8. we zullen er allebei fulltime aan werken en verder geen neveninkomsten hebben.
  9. Hallo, Ik wil samen met iemand anders een VOF starten, echter kan ik niet echt een goed beeld krijgen wat onze netto winst per persoon zal zijn bij onze geschatte omzet. Ik weet wel dat er voor starters een aantal aftrekposten zijn maar via de site van de belstingdienst zie ik wel cijfers maar ik kan nergens een goede berekening maken. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen Omzet 126.000,- ontvangen BTW 23.940,- uitgaven 20.000,- betaalde btw 3.800,- Alvast bedankt, Bennie
  10. ja klopt ik zal ongetwijfeld wel een aantal dingen zijn vergeten..... Met wie zou ik dit het beste kunnen bespreken en laten doorrekenen?
  11. Goedemorgen, Ik loop al een hele tijd met een idee om zelf wat te gaan opstarten. Ik wil hieronder in het kort mijn idee weergeven en wat berekenen en ik wil jullie vragen wat jullie ervan denken. Ik wil een kinderdagverblijf opzetten, hier in de buurt zijn er wel een aantal echter veel wachtlijsten dus meer vraag dan aanbod. Wat ik wil doen is het volgende, bij in de buurt ligt een perceel van 1.100m2 waar je een huis plus bedrijfsruimte mag bouwen. Nu zou ik mijn eigen woning willen verkopen en daar een nieuwe woning willen laten bouwen en een kinderdagverblijf. De ruimte is groot genoeg om een leuk huisje voor mezelf te laten bouwen en genoeg ruimte voor een kinderdagverblijf met een grote buitenspeelplaats. Dus aantrekkelijk genoeg voor de ouders om hun kids naar toe te brengen. De kosten heb ik als volgt ingeschat: aanschaf grond 250.000,- nieuwbouw huis 200.000,- nieuwbouw kinderdagverblijf 100.000,- inventaris+speeltoestellen enz 50.000,- totaal ongeveer 600.000,- rente 6% = 3.000,- per maand (50% woning 50% kinderdagverblijf) Omzet kinderdagverblijf dagtarief 57,50 aantal kids 30 (30x57,50x22dagen= 37.950,- per maand 37.950-19%BTW 6.060,- = 31.890,- maandelijkse kosten rente pand 1.500,- 6 medewerkers salaris 6x2.500,- = 15.000,- gas water licht 500,- eten+verzorging kids 3.000,- onvoorzien 2.000,- Totaal kosten per maand zijn dan ongeveer 22.000,- 31.890-22.000= globaal 10.000,- 20% bv belasting eraf blijft er 8.000,- per maand voor mij over. Ik hoor graag wat jullie ervan denken. Groeten, Bennie
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept