onze2ling

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders
  • Geslacht
    Female
  • Voornaam
    Astrid
  • Achternaam
    Haverkate-Bakker
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    In ontwikkeling
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Enschede
  • Branche
    Financiering & bankwezen

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    op zoek zijn naar een sparringpartner / coach in hun onderneming en die het aandurven om mij als starter een mooie project portefeuille op te laten bouwen.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie = durven ondernemen!
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen is een passie: je gaat er voor, zo niet dan vooral niet aan beginnen!

onze2ling's trofeeën

  1. Yep, dank je, ik had wel gezocht, maar deze is aan mij voorbij gegaan... :( Verder heb ik de volgende antwoorden gekregen, wel zo netjes om die ook even hier te melden ;) ;) Van de KVK moet je wel doen wat je zegt dat je doet, maar dat is te ondervangen door de inschrijving wat vager te houden. Bijv. verkoop van kachels aan bedrijven en particulieren (zakelijke markt en consumenten), of zelfs gewoon verkoop van kachels. ... is afhankelijk van de plaatselijke verordeningen op dat gebied. Folderen mag in principe wel, maar is natuurlijk niet altijd even effectief zoals idd in posting waarnaar de vorige reactie verwijst aangegeven wordt Dit valt soms onder een "ventvergunning". Deze vergunning geldt voor het huis-aan-huis aanbieden van "goederen". Maar goed, een betere en gerichtere manier is natuurlijk je eigen werk herkenbaar en goed neer te zetten, tevreden klanten te hebben die wel reclame voor je willen maken ;-) ;-) Ik krijg het vermoeden dat het met dienstverlening allemaal wat soepeler is, immers je kunt iemand gewoon aanspreken daarover is (gelukkig) niks wettelijk geregeld.
  2. Mag je zonder meer een particulier "direct" benaderen (dus aanbellen/een folder in de bus) doen als je denkt dat deze persoon een potentiele klant voor je is? Concreet bijv.: folder in een wijk met veel bejaarden als je dienstverlening in de zorg bied aanbellen als schilder als je ziet dat een woning een likje verf kan gebruiken Of valt dit onder colportage en heb je vergunningen nodig om dit te kunnen doen? Moet iemad die zich heeft ingeschreven bij de KVK tbv zakelijke dienstverlening aan bedrijven zijn inschrijving aanpassen als deze ook de particuliere markt wil benaderen? (Sorry, twee vragen ineen)
  3. Mmm, als ik google op luiertaart dan zie ik luiertaarten.net toch echt niet op pagina 1 En op kraamkado komt ook de kiddiegift website niet voor... ??? ??? Op zich is natuurlijk optimaliseren idd te doen met goede teksten, een goede URL etc. Maar veel ondernemers die professioneel zaken doen kunnen echt geen 11 maand wachten en hebben waarschijnlijk ook niet de behoefte om veel vrije tijd er aan te besteden. Een goede website (die gebruik maakt van de juiste techniek), pagina's met goede teksten en een goede URL zijn basiselementen van optimalisatie. Maar goed, we gaan een beetje OT (hoewel dit voor twijfelaars bij het starten van ene webshop wel belangrijke info kan zijn). Je mag eventuele vragen gerust met een PM mailen.
  4. Maar goed, waarschijnlijk begrijpen wij elkaar wel, maar vele anderen zien toch veel verkeer op de website ten onrechte als het belangrijkste punt. Vaak hoor ik "ik heb een hele goede website" en "ik sta bovenaan in Google". Vervolgens als je dan vraagt "en wat voor omzet krijg je daaruit?", dan zijn de antwoorden teleurstellend. Persoonlijk heb ik toch echt liever 1000 bezoekers waarvan 1-2% iets koopt, dan 1.000.000 bezoekers die eigenlijk op zoek zijn naar iets anders.... Verder moet je shop natuurlijk goed in elkaar zitten, want als de site traag is en/of een bezoeker lastig navigeert en moeite heeft met afrekenen, dan gaat alsnog de klant verloren... Ik denk ook zeker dat je een kans hebt, ook met een eigen webwinkel. Goede ondersteuning is belangrijk, duidelijk laten informeren en idd hier veel (verschillende) meningen oppikken kan geen kwaad om een juiste afweging te maken. De wederverkopers is een goede optie: je kan dan gebruik maken van een bestaand relatienetwerk en als je een goede aanvulling bent op het bestaande aanbod van deze partij dan is het wellicht voor beide partijen aantrekkelijk. Ook hier geldt weer gewoon proberen. De investering zal in eerste instantie vooral tijd en energie zijn en dat kan een plus betekenen. Bovendien kan je dan inschatten of het web idd een goed verkoopkanaal is. mmmm, ik word langzaam toch wel erg nieuwsgierig naar die luxe chocolade van je!
  5. En dat is dus een veel gemaakte denkfout: als je in Google zoekt op relatiegeschenken, dan vind je 1,25 miljoen treffers. Ten eerste is het lastig om bovenaan te komen zonder naar "illegale" middelen te grijpen. Bovendien is het zonde van je tijd, want als relatiegeschenk denk je aan een veel breder spectrum van producten. Je kunt dna wel veel bezoekers krijgen, maar als ze allemaal weer wegklikken omdat ze meer relatiegeschenken zoeken dan alleen bonbons dan heb je nog steeds geen omzet... Weinig bezoekers, maar veel conversie is een beter uitgangspunt: Je afvragen waar je doelgroep gericht naar zoekt, en daar onderscheidend in zijn. De kans is dan veel groter dat de bezoekers die je dan trekt zullen kopen. "Luxe bonbons" is al een stuk beter hoewel nog steeds een kwart miljoen treffers... "Luxe bonbons bestellen" geeft nog eens een verkleining naar ruim 14.000 en maar je kunt er wel van op aan dat iemand die daarop zoekt ook meer de intentie heeft om wat te kopen bij je dan bij "relatiegeschenken".
  6. Ik kan dit niet helemaal volgen, wat is je vraag?
  7. Heb maar eens gegrepen naar de meest voor de hand liggende oplossing, Google maar eens op chocolade bezorging België ;) ;): Even zoeken levert op de site van chocoladetelegram of felicivin "TAXIPOST" op: Op de site van Felicivin stond trouwens zelfs een "warm weer procedure" voor het verzenden van chocolade: Groetjes Astrid
  8. Sta je open voor samenwerking (denk bijvoorbeeld aan de koffieleveranciers, ook hier vind je exclusieve partijen in en in dat geval kan je voordeel hebben van elkaars klantenkring Aanvullend: wil je alleen aan de eindklant leveren of ook aan bakkerijen? Door naast een vast aanbod op de website ook telkens wisselend aanbod (nieuwe producten) te bieden, en dit ook kenbaar maakt, is de kans dat klanten terugkomen ook groter. Het aanmelden voor een nieuwsbrief is een goed middel. Groetjes, Astrid PS: als je degene bent uit Bakkerswereld, dan wordt ik ook wel nieuwsgierig, dat moeten haast wel goede producten zijn ;-) ;-) En dat is en blijft dus een goed argument: een goed product verkoopt uiteindelijk zichzelf (mond-op-mond-reclame en tevreden klanten)
  9. Grinnik. Merkava wat ben je weer lekker subtiel ;) Maar de kern is correct: niet zelf rommelen. Ik ben in elk geval niet 1 van die ICT'ers! Ik had dat wellicht niet al duidelijk naar voren laten komen: ik ben absoluut geen voorstander van open source gebruik door "leken"! Ik probeer de mensen die overwegen een website te (laten) maken beide kanten te laten zien. Te meer ondat veel ondernemers helemaal niet beseffen wat de verschillen en voor en nadelen zijn. (Mijn huidige werkgever levert een zoekmachine vriendelijk CMS, en ondersteuning en ik ben persoonlijk van mening dat de gemiddelde "opensource" webmaster daar veel meer baat bij zou hebben gehad) Maar goed, dan riekt het wel weer heel erg naar reclame en dat mag hier niet ;) ;) Ik probeer zo min mogelijk te oordelen en mensen zelf hun conclusies te laten trekken. Verder lijkt het mij dat jullie alleen maar bevestigen wat ik in mijn post heb gesteld: er is heel wat om over na te denken als je als ondernemer een website wilt en deze vooral ook optimaal wilt benutten Groetjes Astrid Haverkate-Bakker
  10. Het is goed om te lezen dat u bezig bent met het afbakenen. De markt is inderdaad groot en er zijn zoals u aangeeft allerlei mogelijkheden. U heeft voor uzelf afgebakend wat u wilt en wat u niet wilt en feitelijk zou dit voor "de stap naar het web" niet anders moeten zijn. Reagerend op uw bericht: Het is inderdaad een overweging om te gaan voor een open source aanbieder. Veel ondernemers zien de prijs van een open source programma: goedkoop! Echter dit vraagt over het algemeen behoorlijk wat kennis en tijd (die u wellicht niet ter beschikking heeft, immers tijd is geld). Het is dan de vraag of u zelf gaat investeren in het leren kennen van opensource applicaties en zelf u verdiepen in keuzes binnen de website of dat u een leverancier kiest met een cms pakket (bij voorkeur zoekmachine vriendelijk, zodat u zich daar ook weer minder druk over hoeft te maken). In het verleden werd wel eens aangegeven dat het bovendien lastig was om in oscommerce een eigen "look" aan de website te geven. ik heb persoonlijk onvoldoende kennis van het programma om te weten of dit in de laatste 2 jaar verbeterd is. Bovendien is veel van de informatie in het Engels, hoewel er voor oscommerce ook een redelijk uitgebreid nederlandstaling forum aanwezig is. Het programma heeft wel veel mogelijkheden en heeft inmiddels al een flinke poos ontwikkeling achter de rug. Het is dus wel betrouwbaar te noemen. Feit blijft dat als u zelf aan de slag gaat met een open source programma er geen directe ondersteuning is, en u dus vooral afhankelijk bent van de info op forum's (soms ook niks mis mee, neem Higherlevel als voorbeeld;-) ;-)). Omgekeerd gelden er natuurlijk voordelen voor het inschakelen van een automatiseringsbedrijf. Niet alleen kunt dan beter begeleid worden in het ontwikkelingsproces van de website, maar zijn er ook vaak betere garanties indien de website problemen geeft. U heeft een telefoonnummer/mailadres voor directe support en een goed bedrijf kent haar klanten en kan dus direct reageren bij problemen of wensen. Maar goed, er zijn veel aanbieders en ook hier is het soms lastig om een goede vergelijking te maken (prijs/kwaliteit). Mijn belangrijkste punt echter is nogmaals de overweging die veel mensen moeten maken: is het web echt geschikt voor uw product en markt. U geeft al aan exclusief te willen zijn en blijven. Het is denk ik ook van belang dat, voordat u een keuze gaat maken, veel algemene vragen worden beantwoord. Bijv.: * Wat is de reden dat u via het internet wilt gaan leveren? * Is het primaire doel verkopen of heeft u meer doelstellingen met uw website? * Op welke doelgroep wilt u zich richten? * Hoe denkt u die doelgroep via het internet te kunnen bereiken? * Wat zijn uw verwachtingen (omzet/verhouding tot uw reguliere verkoopkanaal etc.)? * Hoe gaat u anticiperen op een toename van de vraag, is uw bedrijf daar op voorbereid? * Wie zijn uw concurrenten en hoe gaat u zich onderscheiden? Nog erg vaak zie ik ondernemers die het internet zien als een gemakkelijk extra verkoopkanaal (=meer omzet). Vaak komen deze ondernemers toch min of meer bedrogen uit. Het is een aparte vorm van marketing en verkoop, met eigen regels en waarbij toch de nodige kennis noodzakelijk is (en het is lang niet altijd even duidelijk waar deze kennis betrouwbaar is!). Tegelijkertijd zijn de belangrijke commerciële principes van een "gewone winkel" net zo goed van toepassing op een webwinkel. U goed laten informeren is in elk geval een belangrijke eerste stap! Groetjes en succes, Astrid Haverkate-Bakker ICT'er (& oriënterend bedrijfsadviseur / sparringpartner / coach)
  11. Hoi Mauroz Los van alle tips die er al zijn gegeven is het wellicht verstandig om je ook goed te informeren over de pakketten die webshops/websites aanbieden. Er zijn inmiddels veel spelers op de markt, en het is niet altijd even duidelijk waar je nou voor "moet" gaan. Veel aanbieders bieden een relatief goedkope site, maar zijn dan slecht vindbaar in zoekmachines zoals google. Of er wordt gebruik gemaakt van technieken die een hoge plaats in bijv google op lange termijn niet worden goedgekeurd (de zoekmachines werken volgens bepaalde regels die telkens weer bijgesteld worden om de zoekresultaten zo goed mogelijk te houden). Open source zoals Joomla lijkt handig, maar is soms toch erg ingewikkeld als je nog nooit hebt geprogrameerd. Andere aanbieders bieden bijvoorbeeld webshops tegen een laag tarief, maar dan krijg je vaak geen eigen webadres, maariets als: chocolade.mijnwinkel.nl (biedmeer.nl, ) Persoonlijk zou ik gaan voor een website met een content management systeem. Hiermee kan je zelf artikelen invoeren en je webshop verder vormgeven. Afhankelijk van de aanbieder kan je ook de betalingsmethoden tegen relatief weinig geld er aan koppelen. Google maar eens op "demo zoekmachine vriendelijke webshop" , je vindt er verschillende mogelijkheden die je kunt uitproberen. Met name de tips tbv de promotie van je website vind ik sterk. Het zijn relatief goedkope middelen die toch doelgericht ingezet worden. Geef niet te gauw geld uit voor een advertentiecampagne op internet, maar probeer eerst eens zo hoe ver je komt. Garanties bestaan niet, en onthoud goed dat het niet alleen belangrijk is dat je "gevonden" wordt, maar ook dat de bezoekr van je website uiteindelijk in contact met je komt (en het liefst ook daadwerkelijk koopt) -> conversiegraad (in hoeverre leidt bezoek van de website tot actie van de bezoeker?) Een keertje chocolade uitdelen (enkel een bonbon met labeltje met webadres en bezoekadres) en dan mooi combineren met een dagje uit in een "grote stad" ;-) ;-) (wel even navragen of je een vergunning nodig hebt) levert ook meer publiciteit op. Qua vormgeving van de webiste kan je huidige "huisstijl" gewoon als uitgangspunt dienen, is toch vertrouwd voor "bekenden" en goedkoper dan een design laten maken door een vormgever. Ik denk wel dat je je moet laten voorlichten over de voorwaarden, het is in elk geval van belang om duidelijke leveringsvoorwaarden te hebben ivm de "gevoeligheid" van de producten (wat als het niet goed of beschadigd is, hoe moet de klant handelen en hoe ga je dan zelf handelen? Op dit forum vind je ook veel berichten over je rechten/plichten als internetondernemer) Maar goed, blijft natuurlijk de vraag of je wel echt een website wilt. Indien je uit bent op meer omzet en een breder publiek, dan kunnen ook andere markten wellicht een nieuwe uitdaging bieden. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan het benaderen van bedrijven om op verzoek speciale bonbons te maken (met bijv. een bedrijfslogo etc), of voor feesten & partijen. Of voor beurzen? Groetjes Astrid Haverkate-Bakker ICT'er (& oriënterend bedrijfsadviseur/sparringpartner/coach)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.