Willem11

Newbee
  • Aantal berichten

    2
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

Willem11's trofeeën

  1. Hartelijk dank voor de duidelijk antwoorden. In praktijk is het dus mogelijk dat ik de leveranciers zelf betaal (incl. btw) en deze totaalbedragen (inclusief btw om mezelf te compenseren, maar niet zo aangegeven) meeneem binnen de offerte naar de opdrachtgever. Bijvoorbeeld door de uren iets op te schroeven of een extra post opmaak toe te voegen (klant hoeft niet te weten dat dit extern plaats vindt).
  2. Naast mijn baan heb ik de kans om voor een bekende een leuke klus uit te voeren (realiseren foldermateriaal). Ik sta niet ingeschreven bij de KVK en wil dit (voorlopig) nog niet doen, omdat het slechts om een incidentele klus gaat. Ik twijfel nog een beetje over de praktische kant hiervan, zoals de facturering. Ik weet dat er over dit onderwerp al veel geschreven is en heb veel gelezen, maar ik hoor graag even of ik het goed begrijp. Verder heb ik nog een paar aanvullende vragen die ik graag even voor wil leggen. Alvast hartelijk dank voor de antwoorden en ik zal zelf ook kijken hoe ik een constructieve bijdrage kan leveren bij forumonderwerpen die meer bij mijn eigen expertise aansluiten. - Klopt het dat ik een factuur naar de betreffende organisatie kan sturen zonder hierbij BTW te heffen? - Zijn er nadelen voor de organisatie dat ik geen officiële 'ondernemer' ben? Zij kunnen gebruik maken van IB 47 regeling toch? - Klopt het dat het volstaat om de bijverdiensten gewoon (1 x per jaar) bij de belastingaangifte mee te nemen? - Is het mogelijk dat ik de inkoopfacturen (opmaak en drukwerk) naar mij zelf laat sturen en doorbelast aan de organisatie? Bereken ik in dit geval de all-in prijs (inclusief BTW en eventueel kleine marge). Of moet ik de BTW hier specifiek bij aangeven. Met andere woorden: Factuur 1 - 6 uur Willem11 a 50 euro = 300 euro (GEEN BTW) - Inkoop drukwerk = 200 euro (inclusief marge en BTW) - Inkoop DTP/opmaak = 200 euro (inclusief marge en BTW) of - 6 uur Willem11 a 50 euro = 300 euro (GEEN BTW) - Inkoop drukwerk 168 euro (exclusief BTW) - Inkoop DTP/opmaak = 168 euro (exclusief BTW) - BTW Drukwerk en opmaak: 64 euro
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.