Jump to content

KINGMAN

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    GEEN
  1. Ik zit in het pre-starters traject via de BBZ en ben bezig met mijn financieel plan. Ik ben bezig met 1 van de laatste onderdelen aflossingscapaciteit. Ik vraag mij echter af hoe het wordt beoordeeld en hoe het moet uitkomen om kwa cijfers het krediet te krijgen en ik daarnaast een bbz uitkering behoud over de eerste jaren. Natuurlijk reken je vanuit omzetprognoses en marktonderzoek maar ik kan in mijn prognose er een procent naast zitten waardoor ik alles overnieuw moet doen. Daar leer je ook van maar het is nogal wat werk als je een financieel plan meer dan 5 keer moet berekenen. Ik vraag me dus af wat de richtlijnen zijn van de BBZ. Welke bedragen moet ik ongeveer uitkomen over de eerste drie jaar zodat ik (aanvullende) bijstand blijf ontvangen? Mijn lasten zijn als volgt (ca. per jaar): Prive 13000 Zakelijk 3000 Aflossing 5000 Afschrijvingen 1000 Kort gezegd op ongeveer welk bedrag moet ik mijn herinvesteringsruimte stellen? Waar moet ik de eerste jaren uiteindelijk op uitkomen? Bedankt en groet, Jan Ps. door terug te rekenen kom ik op een omzetprognose en van daaruit kan ik beoordelen of ik het haalbaar acht. (Dat kan een verschil van 2 2,5 of 3 bestelling per dag betekenen. Ogenschijnlijk minieme verschillen en zonde om je daarop stuk te rekenen.)
  2. Respect Peter. Je hebt volkomen gelijk, basiskennis is van groot belang, als dat eenmaal goed is kan ik daar op voortborduren. Het is een leerproces met horten en stoten. Ik ga er van uit dat dat met de tijd, inzet en ervaring zal komen. Mijn vader zou mij overigens kunnen helpen met aangiftes, hij doet dit namelijk voor zn werk. Ik zit momenteel in een pre-starterstraject en heb een coach adviseur maar goed veel moet ik nog steeds zelf doen (en terecht). Bedankt en groet, Jan Ps. in friesland hebben we geen files dus wat dat aangaat zou gewoon werken niet erg zijn ;)
  3. He! >:( Hoe denk je dat wij begonnen zijn, dan? Bedrijfje van paps overgenomen? Nee dus... Niet beledigend bedoeld, mocht het zo over komen bij deze excuses. Je input zegt mij voldoende over je kennis :o Veel mensen spreken mij aan van 'hey ben je nog niet begonnen', dan zeg ik 'nee, ik moet een heel ondernemingsplan uitwerken'. Veel mensen schijnen met een pak geld gewoon te starten zonder rompslomp (vooraf), dat is voor mij geen optie. Met cijfers en berekningen heb ik geen problemen maar waar ik wat moet plaatsen hoe het zit het valt niet mee. En wat ik allemaal wel niet moet doen, uit mn vinger zuigen en dat vervolgens onderbouwen. Het is goed maar wel waanzinnig veel werk en uitzoek werk. Daarvoor wordt ik geen ondernemer. Ik wil verkopen en verhuren promoten. in ieder geval bedankt voor de feedback. :)
  4. Zeker niet hopeloos. Ik heb alleen erg veel moeite met de begrippen. Veel zit wel in mn hoofd maar daar is dan weer een technische benaming/noemer voor wat ik dan weer moet uitzoeken. Ik wil ondernemer zijn om te verkopen en niet om al deze technische omslachtige (maar ook zeker niet onvoordelige) regelingen. Ik wil gewoon doen. Maar ja je hebt blijkbaar gelijk dat er veel uitzoek werk bij hoort. Ik moet het eenmaal weten en het op de regel hebben, maar het is zeker niet makkelijk (ook niet verwacht maar pfff). :P
  5. Ik heb er inmiddels wat over gelezen (inbreng auto). Het kan dus wel. Je ziet het wel weer. Ik voel me echt hopeloos. Wat een materie allemaal. Het zal wel even duren voordat ik het allemaal wat door heb. Bedankt voor de rectificatie.
  6. Ik heb inmiddels nog wel wat gelezen. Wellicht wat interessante materie. In het geval van verhuur zal ik apparatuur inbrengen uit prive. Ik heb gelezen dat je op inbreng uit prive niet af kan schrijven, ik vraag me af of ik eenmaal ingebracht uit prive naar zakelijk ik deze kan verkopen, investeren in nieuwe apparatuur zodat ik dan wel af kan schrijven op de aangeschafte apparatuur van dat geld. Beetje technisch verhaal, mijn vraag is of afschrijven op die manier wel wordt geaccepteerd door de belastingdienst? Wellicht heeft iemand zoeksuggesties zodat ik het kan vinden in een al bestaand forum. Thanx
  7. Ja sorrie ik ben wat dit aangaat ook maar een leek. Als jullie zouden kunnen zien wat ik allemaal moet doen/uitzoeken dan zullen jullie het vast en zeker begrijpen. Op de goede omschrvijving zoeken valt ook niet altijd mee. In ieder geval bedankt voor jullie hulp! thanx ;)
  8. Ik heb mijn zoekopdracht verfijnd naar afschrijving geluidsapparatuur ip afschrijving verhuur en vernomen dat je wel kan afschrijven. Voor degenen die er mogelijk ook tegenaanlopen. vrgrt Jan
  9. Ik geloof dat mijn onderwerp en vraag niet zo gemakkelijk antwoorden geeft. Ik heb erg veel gezocht over dit onderwerp, of mij zoekkwaliteiten te wensen overlaat of het gewoon niet gemakkelijk te vinden is kan ik niet zeggen. Ga alsjeblieft niet beweren dat ik geen moeite doe want dat is absoluut niet het geval. Ik heb hier en op de google vele omschrijvingen ingevoerd zonder enig duidelijk resultaat. Ik zal nogmaals de KVK site doornemen maar als iemand kan helpen graag.
  10. Ik denk dat dat wel meevalt. Die apparaten die je gaat verhuren, zijn die aangeschaft door je bedrijf? Zo ja, mag je als bedrijf afschrijven op apparaten die je voor je berdijf gekocht hebt? Goede vraag....
  11. Nee ik beschik op dit moment over de apparatuur en wil dit inbrengen in mijn bedrijf. Dus uit prive vermogen.
  12. ja ik heb gezocht maar heb onvoldoende relevante informatie op het forum kunnen vinden. Het is waarschijnlijk te specifiek of de onderwerpen sluiten niet aan bij mn zoekopdracht.
  13. Hallo, Ik wil verhuur doen van apparatuur en ik vraag me af of ik kan/mag afschrijven op verhuurartikelen? Weet iemand hier wat van? Bedankt en groet, Jan
  14. Hallo mensen, Ik ben met een Openingsbalans bezig (links vaste activa) en vraag me af wat er precies onder inventaris valt. Op wikipedia krijg ik een zeer omslachtige opmschrijving wat vragen geeft. Wat mij gevoelsmatig te binnen schiet bij inventaris zijn vaste goederen zoals een computer, meubels en in mijn geval ook apparatuur voor verhuur die ik reeds al heb aangeschaft. Correct? Vallen zaken zoals nog in te kopen verzendmateriaal, in te kopen kantoormeubels, voorraden ed hier wel of niet onder? wel toch? Wat moet ik meeneemen in de vaste activa op de openingsbalans? Ik begrijp het niet helemaal :-\ please help!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept