Op Oorlogspad

Newbee
  • Aantal berichten

    1
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Op Oorlogspad's trofeeën

  1. Ik heb hier een zeer actief profiel op het forum, maar ik heb even een nieuw profiel aangemaakt omdat Google dit forum wel erg goed indexeert ;) HL-vrienden, wat denken jullie van de volgende situatie: Ik werk op projecten van derden. Dit houdt in dat ik factureer aan de intermediair, de intermediair aan de opdrachtgever. Ik heb een overeenkomst met de intermediair en de intermediair met de opdrachtgever. So far, so good. Nu heeft de opdrachtgever eerder dit jaar met onmiddlijke ingang de opdracht ingetrokken, ruim vóór de einddatum in de overeenkomst. Op basis van de Algemene Voorwaarden en de voorwaarden in de overeenkomst met de intermediair heb ik op basis van de feiten recht op compensatie van de rest van de looptijd van de overeenkomst. De klant weigert een deel van de werkelijk gewerkte uren te voldoen, net als het betalen van de compensatiefactuur. Het dossier is goed opgebouwd en de argumentatie is meer dan overtuigend en op feiten gebaseerd. Hiermee heb ik een knetterharde zaak. Dit is mij inmiddels door drie (!) juristen bevestigd. Dus dit zie ik met vertrouwen tegemoet. Maar nu komt het. De intermediair is in vele opzichten nalatig geweest in het vervullen van haar verantwoordelijkheden naar mij toe. Zij heeft in de afwikkeling van deze zaak een strategie gevolgd van "kop in 't zand, waait wel over". Niet reageren op aanmaningen en sommaties, zelfs niet inhoudelijk reageren op mijn bezwaarschrift op het intrekken van de opdracht door de opdrachtgever. Zij heeft zelfs niet de moeite genomen de overeenkomst naar mij toe te beëindigen. Waar zij wel goed in is, is in het stellen van steeds nieuwe voorwaarden, vragen van accountantsverklaringen voor de meest onzinnige zaken, en andere aantoonbare vertragingstechnieken. De intermediair weet dat ik nog niet zo lang met mijn bedrijf onderweg ben en ik heb haar meermalen laten weten dat door haar opstelling het voortbestaan van mijn bedrijf in het geding is. Dit heeft haar eerder aangemoedigd de zaak verder te vertragen, dan dat zij zich heeft ingezet om een oplossing te vinden. Status quo: Mijn bedrijf ligt stil. Als er geen inkomsten zijn, is er simpelweg ook geen geld om de telefoonrekeningen te kunnen betalen. Geen telefoon betekent geen nieuwe klanten. Mijn vraag aan jullie is nu: Hoe groot achten jullie de haalbaarheid om (een gedeelte) van de gederfde omzet te verhalen op deze intermediair?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.