HenkF

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

HenkF's trofeeën

  1. Hallo, Een klein Frans bedrijf (een kennis) heeft ten behoeve van een cursus hiet voor mij in Nederland maaltijden verzorgd en stuurt hiervoor een Franse factuur. Dit bedrijf is niet btw-plchtig, dus vermeld geen btw of 0-tarief. Hoe kan ik deze factuur het beste verwerken in de administratie? Alvast bedankt voor een antwoord! Henk
  2. Hallo, Binnenkort zal ik in Frankrijk gaan wonen. Mijn Nederlandse eenmanszaak hef ik dan op. Om toch nog werk in Nederland te kunnen verrichten (in de ict) wil ik me laten 'payrollen'. Aangezien ik maandelijks heen en weer rijd en in Nederland een tijdelijke vakantiewoning huur maak ik enorme reis- en verblijfskosten. Weet iemand of deze aftrekbaar zijn van het bruto loon of dat daar andere mogelijkheden voor bestaan (ik lees over de 30% regeling)? Alvast bedankt voor een reactie! Hartelijke groet, Henk
  3. Ok, ik weet nu waar ik over na moet denken! Bedankt voor de reacties! PS: ik heb begrepen dat de KvK andere maatstaven hanteert voor het inschrijfadres dan de belastingdienst. Voor de KvK is een adres in het buitenland bijvoorbeeld geen probleem... Je zou je m.i. dus niet op de KvK moeten richten maar op de belastingdienst.
  4. Nou, dat lijkt me het eenvoudigst: anders moet ik in Frankrijk een bedrijf oprichten (dat is minder simpel dan in Nederland) en mijn opdrachtgevers moeten ook maar met een Frans bedrijf in zee willen gaan... Ik denk dat de eenmanszaak nog 1 a 2 jaar overeind blijft en dat ik er dan helemaal mee stop, dus voor die tijd lijkt het niet de moeite... Groet, Henk
  5. Dank voor je reactie, Ik werk eigenlijk voornamelijk op locatie of vanuit huis (een pc is voldoende als consultant). Ik heb inmiddels op de site van de belastingdienst gelezen over het begrip 'vaste inrichting' en zo te lezen val ik daar niet onder :'( Of zijn er mogelijkheden met een service-kantoor (wat je dan feitelijk niet gebruikt)?
  6. Beste leden, Ik woon deels in Nederland en deels in Frankrijk. Ik heb een eenmanszaak in NL. Tot nu toe ben ik ingeschreven in Nl. In NL hebben we nu ons huis verkocht met de bedoeling om in Frankrijk te gaan wonen. Mijn eenmanszaak wil ik graag in NL houden om daaruit activiteiten te verrichten. Nu heb ik tegengestelde berichten gehoord en gelezen over hoe dit is te realiseren. ??? De berichten zijn als volgt samen te vatten: 1. Alleen als je in NL woont kun je een NL-eenmanszaak hebben. 2. Als je maar een adres hebt in NL (postadres?) kun je de eenmanszaak voortzetten. Weet iemand hoe het precies zit: kun je emigreren en een eenmanszaak in NL aanhouden? Ik hoor graag een reactie! Hartelijke groet, Henk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.