slug

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

slug's trofeeën

  1. Bedankt voor je reactie! Interessant, ik dacht altijd dat die grens een harde verplichting was. o.a. van de site van de Belastingdienst. Hoe dan ook, het lijkt me in dit geval fair om de telefoon wel op de balans te zetten - als ik hem van de hand zou doen, zou hij gewoon geld opbrengen. Ik ga hem dan met 20% per jaar afschrijven, mocht hij eerder waardeloos zijn boek ik hem op dat moment af. Thanks! Edit: link gefixed.
  2. Hallo! Ik heb een losse telefoon + een sim-only gekocht, omdat dat over de loopduur voordeliger was + ik na een jaar weer flexibiliteit van contract heb. Maar ja, het werd wel een iPhone van €550 ex BTW, dus dat wordt activeren geblazen... Mijn vraag: moet ik deze ook verplicht over een periode van 5 jaar afschrijven? Voor zover ik weet is dit tegenwoordig voor alle bedrijfsmiddelen de norm, behoudens specifieke uitzonderingen. Morrend ga ik daar wel mee akkoord. Maar in het geval van een smartphone vind ik het wel een absurd lange periode! Een subvraagje: stel dat een bedrijfsmiddel waardeloos wordt, bijvoorbeeld omdat het kapot is, mag je dan wel in één keer het verlies nemen? Verdere context: Ik heb zo'n smartphone hard nodig, heb geen 'fysiek' kantoor en doe er onderweg alles mee, communicatie, websites bijhouden, servers beheren etc... Dus ik vind het wel verdedigbaar dat ik een recent toestel vereis. Ik kan moeilijk met droge ogen beweren dat een smartphone na 2.5 jaar gebruik nog 50% van zijn aanschafwaarde vertegenwoordigt... Iemand met ervaring hiermee? :) Vriendelijke groet! S.
  3. Hallo iedereen, een kort vraagje! Ik doe zelf de loonadministratie in mijn BV, ik gebruik de standaard loonstaat. Het witte tabel-werk e.d. heb ik laten controleren, dus die loonstaat klopt wel! Maar nu is het tijd om mijn eigen inkomstenbelasting in te vullen voor 2011! Op de aangifte IB staat het veld: "Loon e.d." De belastingdienst heeft dit voor mij al ingevuld, op basis van de loonheffingenaangiftes. Het getal dat zij hebben ingevuld bij "Loon e.d.", is het totaal van kolom 14 (loon voor de loonbelasting / premie volksverzekeringen). Mijn vraag is: is dit het juiste loonbegrip voor de inkomstenbelasting? Ik had zelf namelijk verwacht dat je hier het 'kale' brutoloon zou moeten invullen (bijv. het totaal van kolom 6). In dat geval verdien ik wat minder en zou ik wat terugkrijgen van de IB. De belastingtelefoon zegt dat hun automatische invulling klopt, en dat je dus het hogere 'loon voor de loonbelasting' moet gebruiken.,Op internet vind ik ook wel wat pagina's die ook iets vergelijkbaars suggereren, maar niemand die precies deze vraag stelt. Wie weet hier alles van? Groeten!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.