Woods

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    maak een keuze

Woods's trofeeën

  1. De klant vergelijkt deze offerte met een eerdere order. Deze eerdere order had meer het karakter van het leveren van enkele voorbeeld-producten om te kijken of het product voor hun geschikt was om in een groter aantal te bestellen. Ik heb inmiddels een reactie naar de klant gestuurd waarin ik heb aangeboden 3% extra korting te geven op de complete offerte onder de voorwaarde dat hij zowel product 1 als product 2 afneemt. Hier is hij niet op ingegaan maar heeft een tegenvoorstel gedaan: het verlagen van de aantallen van product 1 en product 2 in de oorspronkelijke offerte-aanvraag en dan het eerste kortingspercentage aanhouden. Dit bleek na wat berekeningen een heel redelijk voorstel. Hier ben ik vervolgens mee accoord gegaan. Ik heb een mooie opdracht binnengesleept, mede dankzij jullie hulp. Dank daarvoor!!
  2. Nee. De klant heeft alleen aangegeven dat hij de prijs te hoog vindt. Ik ben nu aan het uitzoeken (met behulp van jullie adviezen) hoe ik hier het beste op kan reageren.
  3. De offerte bestaat eigenlijk uit twee delen, product 1 en product 2. De potentiele klant wil van beide producten er een X aantal hebben maar hij kan er natuurlijk ook voor kiezen om alleen product 1 of product 2 te nemen. Mijn idee is nu om 8% extra korting te geven op de totale offerte onder de voorwaarde dat hij zowel product 1 als 2 afneemt. 8% geeft een mooi afgerond eindbedrag.
  4. Bedankt voor de reacties. Ik ben aan het overwegen om die 5% extra korting te geven en daar dan een aanbetaling van een X bedrag voor terug te vragen. Is dat een goed idee?
  5. Ik heb vorige week achter de offerte aan gebeld en inmiddels een reactie gehad. Ze vinden de prijs iets aan de hoge kant en ze vragen mij het een en ander nog eens te bekijken. Ik had in de offerte al een staffelkorting van 15% gegeven. Ik kan zonder problemen ook nog wel 20% korting geven door een weinig zeggende handeling kosteloos uit te voeren. Ik wil de opdracht graag hebben maar wil de huid natuurlijk zo duur mogelijk verkopen. De extra 5% korting komt overeen met ongeveer 200 euro. Zijn dit kortingen die gebruikelijk zijn bij het onderhandelen? Zijn er nog bepaalde ongeschreven regels of gebruiken bij het onderhandelen?
  6. Bedankt voor alle reacties. Het is mij duidelijk dat ik veel eerder had moeten reageren. Het is in ieder geval een goed leermoment. Toch denk ik dat de kans nog niet helemaal verkeken is. In het verleden heb ik aan deze klant hetzelfde (unieke) product geleverd maar dan in een kleiner aantal. Deze offerte-aanvraag gaat alleen over een groter aantal.
  7. Hallo allemaal, Ongeveer een maand geleden heb ik een offerte verstuurd naar een bedrijf dat daar om gevraagd had. Tot op heden heb ik hier nog geen reactie op gehad. Is het gebruikelijk om contact op te nemen of men nog gebruik wil maken van mijn aanbod? Hoe zou ik dit dan het beste kunnen aanpakken?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.