jross

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

jross's trofeeën

  1. Woning 1 hebben wij zelf gekocht, maar geld geleend van ouders, die hebben een hypotheek op hun woning genomen die wij betalen, in 2010 is het bedrijf dit gaan betalen. Deze woning is in gebruik door het bedrijf, de benedenverdieping en de bovenverdieping is verhuurd aan vreemden. Fiscaal komt hij op de balans voor van het bedrijf. Woning 2 hebben wij zelf gekocht, met eigen bankspaarhypotheek bij de ING. Deze woning gebruiken wij zelf als woning. Fiscaal zit deze zoals iedereen met 1 eigen woning.
  2. Ik zie door de bomen het bos niet meer en het lijkt dat ik even verdwaal. De situatie: Wij hebben 1 woning gekocht via ouders met hypotheek via de ouders, deze is gekocht in 2002 en eind 2010 op de balans gezet (165000) Eind 2010 hebben wij woning 2 (waar wij wonen) gekocht met een eigen hypotheek (210000), banksparen en hebben de hypotheek van woning 1 de ouders om laten zetten naar sparen. Wij betalen altijd hun hypotheek, sinds 2010 het bedrijf. Onze eigen hypotheek betalen wij uit prive-middelen. In woning 1 zit het bedrijf op de benedenverdieping en de bovenverdieping is verhuurd. Nu is de groei zover dat wij naar een bedrijfspand gaan en dat wordt huren. De benedenverdieping waar het bedrijf nu nog zit zal verhuurd gaan worden. Wij spelen nu met het idee om zelf ook te gaan verhuizen. We willen landelijk gaan wonen. We hebben een woning gevonden welke ook te huur staat en te koop. Uiteraard is kopen heel aantrekkelijk maar in deze situatie gaat dat niet. De woningen zullen niet echt vlot verkocht kunnen worden, en waarschijnlijk ook onder de prijs, dat wil niemand natuurlijk. Nu kreeg ik een idee om van het bedrijf een bv te maken, of een aparte bv en de twee woningen daarin onder te brengen en ze allebei geheel te gaan verhuren. De vragen die ik aan het zoeken was op internet: - kan dit wel een bv oprichten en de woningen daar onder brengen? - de hypotheek van ons zelf verhuizen naar de bv zodat deze betaald (uiteraard ouders geen probleem) - Zijn wij zelf dan weer hypotheekvrij zodat we zelf een hypotheek-aanvraag zouden kunnen doen? Het zou natuurlijk heel aantrekkelijk zijn om de twee huizen aan te houden en huur te vragen zodat de kosten worden gedekt, maar mis ik ook kosten die er nu niet zijn, maar wel komen? Natuurlijk is de hypotheek-rente niet meer aftrekbaar, maar zou dat dan van woning 3 wel zijn dacht ik? Ik hoop dat ik het zo allemaal een beetje duidelijk heb opgeschreven. Alvast bedankt.
  3. Niemand weet hoeveel winst hij gaat maken in het jaar. Ik weet alleen wat ik per maand kan pakken om zo de kosten en inkopen te kunnen betalen zodat de zaak draaiende blijft. Mijn probleem is dat ik wil uitrekenen aan de hand van de voorgaande maanden of ik genoeg overhoud of dat ik zuiniger aan moet doen. Als ik nu 50% reserveer heb ik zelf niet genoeg om prive te ontrekken dus kan prive niet doordraaien. Hoe is het bijvoorbeeld met de zorg geregeld. Normaal gesproken heb je een werkgeversdeel en een werknemersdeel. De werkgever houd dat van je bruto loon in en zelf betaal je maandelijks een premie. Hoe gaat dat dan nu, want niemand betaald nu het werkgeversdeel. Moet ik daar veranderingen in brengen (dus een andere verzekering) of is dat al hetgeen wat ik aan het eind van het jaar bij moet betalen? En houd het gewoon op bij de aangifte inkomstenbelasting en betaal je die aanslag en begin je een nieuw jaar. Of zijn er nog meer belastingen waarvan ik niet weet die ik ook nog moet betalen
  4. Het is een eenmanszaak en ik werk alleen De verzekeringen en pensioen snap ik nu. Maar afdracht belastingen niet. Ik weet dat ik elk kwartaal omzetbelasting afdraag. Maar dit jaar is het eerste jaar dat ik winst maak en dat ik dus geld voor prive onttrek. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben voordat ik straks geen aanslag kan betalen Ik moet zeggen dat die sites me niet echt info verschaffen Groeten
  5. Ik heb graag wat advies nodig. Ik ben nu 5 jaar ondernemer waarbij ik altijd een fulltime baan had. Nu per 2008 heb ik geen fulltime baan meer en ben ik dus fulltime ondernemer. Ik heb dit jaar winst en kan maandelijks mijn loon uit de kas halen, dat deed ik eerst nooit. Nu is de vraag, waar moet ik rekening mee houden ten aanzien van de belasting aan het eind van het jaar? Hoe werkt het met de dingen die je normaal als werknemer betaald, zoals zorg en ww etc. Het enige wat ik nu doe is dus ongeveer 1200 euro uit de kas halen voor prive rond te komen maar het lijkt me dat ik daarover ook iets moet betalen? Zoals ik vroeger bruto en netto loon had bijvoorbeeld. Ik moet dus eigenlijk altijd 1200 euro netto hebben voor mijn prive lasten. Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven over deze dingen. Groeten Joyce
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.