Jump to content

J.Leeuw

Junior
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • First name
    Jim
  • Last name
    Leeuw
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    dutchcowboys, market

Company info

  • Location
    Naarden
  1. Momenteel onderweg.. Ik ben momenteel bezig met een exploitatiebegroting.. En het opstellen van een media-plan. En heb een aantal contacten met leveranciers gelegd. Offerte voor de website binnen. Samen met mijn vaste reclamebureau een huisstlijl ontwikkeld. Echter momenteel druk ook erg druk bezig met Helder. Dus het staat op prioriteiten lijstje 2. Of het een definitieve Go of No Go wordt is nog niet duidelijk bij mezelf... Wellicht later meer hier....
  2. En toch vraag ik me nog steeds af waarom er niemand in dit topic aan "drop-shipments" heeft gedacht. >;(
  3. Joro, heb zelf gewerkt bij de importeur van Aprilia Huur pand Lijkt me niet al te lastig.. Zoek een geschikte ruimte, met daarin ruimte voor een showroom en een werkplaats Inkoop Je hebt twee opties: 1. Je koopt bij rechtstreeks bij de importeur in. Moto Tricolore voor Aprilia bijvoorbeeld (www.mototricolore.nl) 2. Je koopt bij collega dealers in. Die halen hun units bij de importeur vandaan. En leveren ze door aan jou. Betaling Gewoonlijk 30 dagen na ontvangt. Als je "klein" start en een aantal units inkoopt en binnen deze termijn verkoopt heb je geen last van kredietverschaffing. Begin allereerst met de best verkopende merken. Draai wat omzet en bouw je voorraad verder uit Aantal jaar geleden heb ik een uitgebreide scriptie over de 50cc markt in Nederland geschreven voor Moto Tricolore. Studeerde aan de HES in Amsterdam. Is een lastige markt, marges staan onder druk door toetreding van veelal Chinese merken met een lage kostprijs. Succes met de start
  4. Hoi Johan, Wat vinden jullie van het idee? Als ik het goed begrijp wil je een on-line community starten. Dat kan natuurlijk altijd goed uitpakken (kijk maar naar onze vrienden van Hyves :)) Als je dit op jouw doelgroep kan richten, en misschien minder community like maakt, maar ook meer de nadruk op achtergrondinformatie, een online agenda van alle events, een online forum, misschien een samenwerkingsverband met bekende merken die de kleding, accessoires leveren voor die sporten? Die spullen ook kunnen verkopen via je site, etc, etc... Tja.. je kan het zo uitgebreid maken als je wilt natuurlijk :) Is het verstandig deze man in mijn bedrijf te betrekken? Ik stel gewoon voor om een reclamebureau of een webbuilder in te huren en de site zo vorm te geven dat jij vrij gemakkelijk dingen kunt up-loaden op de site. Uiteraard is dit forum geen reclameplek. Maar als je behoefte hebt kan ik je wel een x aantal adressjes pm-en! Wat zijn de grootste valkuilen? Zoals Hans het al pakkend verwoorde: Tja, welke valkuilen kan je niét verwachten? Wees op van alles voorbereid en maak goede afspraken, dan kan alles alleen maar meevallen
  5. @Friendly Het geen wat ik vooral heb gelezen in de comments van mede forum gebruikers is dat het vooral een grote investering is. Dat is in principe ook wel wat ik verwacht had. Staan een aantal goede tips in dit forum ja! Wij vinden het natuurlijk interessant om te weten wat jouw idee is! Misschien heb je het al op het forum gezet, maar anders vinden wij het altijd interessant om het een en ander te horen en daar eventueel een comment of tips bij te geven
  6. @ Highio De link naar Decathlon geeft in feite weer wat het idee is ja :) Iets dergelijks in Nederland ken ik eigenlijk nog niet écht. Geeft in ieder geval wel aan dat er een bestaansrecht is voor een dergelijke site
  7. haha :) Nee ik laat me zelf niet snel uit het veld slaan. Ik wou gewoon eens wat feedback op het idee.. Als je over een jaar nieuwe sportkleding nodig hebt.. Weet je in ieder geval waar je moet zijn ;)
  8. Het wordt op die manier een lastige klus om op prijs te kunnen concurreren. Toch blijf ik erbij dat er iets dergelijks niet groots bestaat in Nederland en zeker een kans van slagen heeft. Maar dan meer gericht op het totaal concept i.p.v prijs. Het lastige is alleen dat er een grote voorraad nodig is om te kunnen starten. Vandaag besteld, over 2 weken in huis lijkt me geen optie voor de internet consument. In ieder geval bedankt voor de comments. Zo lijkt een goed idee toch lastiger uit te voeren dan je in eerste instantie denkt.
  9. @ Jeroen: Dat is interessant ja. Echter heb ik samen met de persoon waarmee ik dit eventueel mee wil gaan opzetten niet perse nodig. Maar in ieder geval bedankt voor de tip! Wat vind je verder van het idee?
  10. Onderscheidend vermogen is het totaal concept. Bestaande site's zijn nu of: -Van eigen merk (KWD bijvoorbeeld, wat in je links staat) -Van eigen retailketen (Perry Sport) Nadeel daarvan: Eigen merk: promoot alleen kleding van het eigen merk, bij mijn idee heeft de consument keuze uit alle merken Eigen retailketen: Zullen altijd duurder uit zijn dan mijn idee. Aangezien een retailketen niet het eigen retail kanaal gaan beconucerren door online veel goedkopere prijzen aan te bieden voor hetzelfde product. http://www.sport-thieme.nl zou een voorbeeld kunnen zijn van een concurrent. USP is het totaal concept, alleen dan professioneler uitgewerkt dan het hiervoor aangegeven voorbeeld. Alle merken, Alle assortimenten, te combineren met elkaar. Voor al je sportkleding op 1 plek op het juiste adres.
  11. Klopt ja ;D Nou voel ik me niet gebonden aan de domijnnaam sportkleding.nl Zo kan het ook een compleet andere naam krijgen. Als je genoeg naamsbekendheid weet te genereren En op internet AdWords groots inzet Wordt je ook gevonden. Probleem nu zijn vooraal de juiste url's ja
  12. Zal mijzelf eerst voorstellen: Jim Leeuw 23 lentes jong. HBO Commerciële Economie (HES Amsterdam) Zeer ondernemend en altijd vol "nieuwe" ideeën. Ik bestel vanmorgen nieuwe voetbalschoenen voor mijn sportieve bestaan. Kwam mij opeens een idee naar boven. Het idee: Sportkleding.nl Sportkleding.nl wordt dé nieuwe site voor sportend Nederland. Op deze site kan je voor alle mogelijke sporten kleding kopen via het internet. Gebruikersgemak, lagere kosten dan in de winkel en bovenal een totaal concept moeten USP van sportkleding.nl worden. Via deze "hoofdsite" zullen er talloze links komen naar: voetbalkleding.nl / tenniskleding.nl / basketbalkleding.nl / hockeykleding.nl komen. Via de site zijn alle kledingstukken op een digitale paspop te combineren. Losse spullen zijn bv 15% goedkoper dan in de winkel. Een totaal pakket (laat zeggen: voetbalschoenen, voetbalsokken, voetbalbroek, voetbalshirt) is 25% goedkoper dan in de winkel. Dit om additonele verkoop te stimuleren. Om dit een succes te laten worden zal er in 1 keer grote naamsbekendheid in Nederland komen. Dit moet bereikt worden d.m.v: advertenties in sporttijdschriften (VI / Sportweek / etc) AdWord is zeer belangrijk (gevonden worden op: voetbalschoenen, hockeystick, korte broek, fitnessshirt, t-shirt, hardlopen, sport, sporten, sportschoenen, etc, etc. Natuurlijk zal een tv campagne ideaal zijn, maar is erg prijzig. De site zal in een professionele uitstraling moeten hebben. Maar bovenal niet té zakelijk. De look-and-feel zal sportief, jong, uitdagend en gebruiksvriendelijk en overzichtelijk moeten zijn. Nu heeft dit idee een aantal haken en ogen: - Retail organisaties zullen dit als een grote bedreiging zien (mits het groots wordt opgezet) - Vinden van leveranciers (ben opzoek naar een groothandel in sportkleding die alles levert) - Consument is misschien nog niet klaar om alles on-line te kopen, wil vaak passen Dit idee heeft ook een aantal voordelen - Redelijk uniek in Nederland (momenteel zijn er geen site's met hetzelfde concept, alleen website's van retailers zelf) - Hoge marge's - Lage voorraadrisico's (mits goede contacten met leverancier) - Lage overhead kosten - Totaal concept voor consument - Aantrekkelijk voor adverteerders Nou is mijn vraag aan jullie: Schiet is op dit plan. Als ik net iets nieuws heb verzonnen zie ik vaak de échte haken en ogen van mijn idee nog niet. Is het vinden van een groothandel moeilijk? Is er een dergelijke groothandel te vinden? Waarom bestaat er nog zoiets dergelijks? Is de consument hier klaar voor? Waarom zou het nog niet écht bestaan? Retail organisaties zetten dit niet groots op omdat het hun eigen retail kanaal zal bedreigen denk ik. Benieuwd naar de reacties Jim Leeuw
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept