Heren, bedankt voor jullie antwoorden. Hier kunnen we wat mee. :)
@Fred: Wij laten die commissie inderdaad betalen door de drukker, dat is nu het idee. Dus zeg dat er normaal een toeslag van 15% over een order gaat, is dat voor de drukker nu 10%. De klant heeft niet direct een prijsvoordeel, je zit qua prijs namelijk gelijk. Maar aangezien we ons proberen te profileren als full-service partner kunnen we ons wel onderscheiden.
@René: Wellicht had ik toch wat meer moeten vertellen over de activiteiten. Dit 'drukwerk-verkopen' is een onderdeel van de totale werkzaamheden. Aangezien wij bij de drukker in dienst zijn hebben wij beiden veel grip op de zaak. We kunnen adequaat reageren op wensen van de klant en kunnen in een bijzonder geval zelfs met diegene aan de pers gaan kijken.
Onze inkomsten zullen we voornamelijk gaan halen uit concept-ontwikkeling, begeleiding en automatisering. Het wordt eigenlijk een full-service programma. Dat is dus ook één van onze speerpunten waar we mee proberen ons te onderscheiden van andere 'makelaars'. Andere punten zullen zijn: snelheid, flexibiliteit, kwaliteit en servicegerichtheid.
Tevens gaan we binnenkort eens om de tafel met onze werkgever, we willen voor hem ook 'werkgever' worden... ;D