Professio

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Nicolaas Beetsstraat 35, Groningen, 9721RK, Nederland
  • Voornaam
    Jan Steven
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Professio.nl
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    Mensen die kunnen en willen dienen als klankbord.
  • Mijn mening over innovatie
    Innovatie is onlosmakelijk verbonden met entrepreneurship.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Mijn mening over ondernemerschap is vooral gebaseerd op de term entrepreneurship. Entrepreneurship is niet het equivalent van "op de winkel passen". Entrepreneurship is durven, risico nemen, onzekerheid, kansen grijpen waar anderen het laten afweten en vooral vernieuwend bezig zijn. Maar entrepreneurship is ook vrijheid, hoe paradoxaal dat ook klinkt.

Professio's trofeeën

  1. Het testen van nieuwsbrieven alvorens te verzenden is inderdaad heel erg belangrijk. Vooral omdat iedere e-mailapplicatie de HTML-code in een nieuwsbrief anders interpreteert. Zo is Outlook 2007 bijvoorbeeld een crime voor nieuwsbriefontwerpers, aangezien dit programma het e-mailontwerp weer terugbrengt naar de beginjaren van het internet. Zo worden heel veel HTML- en CSS-codes niet ondersteund. Dus ontwerp je een nieuwsbrief, test het dan in zo veel mogelijk e-mailprogramma's. Je vertelt dat je een nieuwsbrief eerst door de W3C-validator haalt alvorens hem te verzenden. Je hebt mij er ook op gewezen dat er bij de templates het één en ander te verbeteren valt als je de template door de validator haalt. Bedankt daarvoor. Maar hoe heb de templates gevalideerd? Heb je simpelweg de HTML-code gekopieerd en geplakt in de validator? Want wat heel belangrijk is bij het verzenden van e-mailnieuwsbrieven is, zoals je zelf al aangeeft en ik hierboven ook al aangegeven heb, dat veel ontvangers verschillende e-mailprogramma's gebruiken. Zo worden webbased e-mailprogramma's steeds vaker gebruikt. Bij dit soort programma's is het onmogelijk om de doctype, de head, title, de body en al dat soort attributen te gebruiken, aangezien deze attributen al gegenereerd worden in de pagina waar je je nieuwsbrief in bekijkt. Om die reden worden bij onze templates dit soort attributen niet meegegeven. Wat bovendien heel belangrijk is, is dat je inline CSS gebruikt en niet gebruik maakt van CSS-declaraties in de head-sectie, aangezien deze declaraties door de meeste webbased e-mailprogramma's genegeerd worden. Het risico dat je dan loopt als je je nieuwsbrief door de W3C-validator haalt is dan dat je er van uitgaat dat je nieuwsbrief goed weergegeven wordt, terwijl de CSS dus in de meeste webbased e-mailprogramma's niet meegenomen wordt. En dan hebben we het al helemaal niet over Outlook 2007, waar veel attributen gewoonweg genegeerd worden. Een goede nieuwsbrief begint dus inderdaad met het testen, maar het testen kan niet simpelweg afgedaan worden door hem W3C-valide te maken, aangezien veel e-mailprogramma's hier geen rekening mee houden.
  2. Zoals eurotrade al aangaf, er mag vanuit gegaan worden dat vrijwel alle nieuwsbriefsystemen dit soort informatie aan de gebruikers verschaffen. Als provider kan ik hier weinig over zeggen, aangezien wij alleen inzicht hebben in de harde resultaten zoals de clicks, opens en bounces, maar wellicht zijn er gebruikers in deze topic die hier meer over kunnen/willen vertellen?
  3. Ik lees net het artikel nog even na en het slaat helemaal nergens op. Het is al laat :-[ In de huidige Telecommunicatiewet gaat het inderdaad alleen om particulieren, maar goed, het blijft natuurlijk netjes om een afmeldlink onder aan de nieuwsbrief te plaatsen en de meeste nieuwsbriefsystemen genereren dit gelukkig automatisch.
  4. Zie artikel 11.7 lid 2 Telecommunicatiewet: 2. Een ieder die elektronische contactgegevens voor elektronische berichten heeft verkregen in het kader van de verkoop van zijn product of dienst mag deze gegevens gebruiken voor het overbrengen van communicatie voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden met betrekking tot eigen gelijksoortige producten of diensten, mits bij de verkrijging van de contactgegevens aan de klant duidelijk en uitdrukkelijk de gelegenheid is geboden om kosteloos en op gemakkelijke wijze verzet aan te tekenen tegen het gebruik van die elektronische contactgegevens, en, indien de klant hiervan geen gebruik heeft gemaakt, hem bij elke overgebrachte communicatie de mogelijkheid wordt geboden om onder dezelfde voorwaarden verzet aan te tekenen tegen het verder gebruik van zijn elektronische contactgegevens. Artikel 41, tweede lid, van de Wet bescherming persoonsgegevens is van overeenkomstige toepassing. Dat gebeurt regelmatig. Zeker naar bestaande relaties is de stap om berichten te sturen een stuk kleiner als je even snel een tekstje kunt typen zonder echt met designtechnische zaken bezig hoeven te zijn. Ik weet overigens niet of het de acceptatiegraad beïnvloed, dan zou ik voor je in de database moeten duiken. Nieuwsbrieven kunnen overigens in zowel HTML als in plain-tekst verstuurd worden. Mobiele apparaten die geen HTML ondersteunen lezen dan als het goed is de plain-tekst versie, waarin over het algemeen verwezen wordt naar de online versie die in HTML opgemaakt is.
  5. Zelf maak ik gebruik van Mollie (http://www.mollie.nl) voor iDEAL-betalingen en PayPal voor betalingen via credit card en overschrijvingen. Payment providers hebben echter wel een paar grote nadelen. Zo betalen ze maar één of twee keer per maand uit, waardoor je niet direct over je geld kunt beschikken en in vergelijking met banken is er natuurlijk altijd het risico dat een payment provider failliet gaat. Als er dan nog duizenden euro's uitbetaald moeten worden, dan is de kans groot dat je hier naar kunt fluiten.
  6. Hier ben ik het niet geheel mee eens. Het is wettelijk verplicht om een afmeldmogelijkheid in je nieuwsbrief aan te bieden en bij Nederlandse nieuwsbriefsystemen wordt deze link over het algemeen automatisch gegenereerd. Bij ons is het in ieder geval zo dat een gebruiker nóóit meer een nieuwsbrief met ons platform kan versturen naar iemand die zich afgemeld heeft. Natuurlijk is het wel zo dat wanneer je spam krijgt van viagra, enlargements en andere bluisterige aanbieders, je dit bericht het beste kunt negeren en je er van uit mag gaan dat de verzenders door providers op een blacklist geplaatst worden. Afmelden of op een link klikken is bij dit soort spam inderdaad absoluut niet aan te raden. Wees overigens voorzichtig met het plaatsen van e-mailadressen op het internet in forumtopics en dergelijke. Er zijn diverse crawlers die e-mailadressen verzamelen en te koop aanbieden. Maar goed, ik denk dat de berichten in deze topic een beetje te ver verwijderd raken van de daadwerkelijke vraag hoe iemand het beste aan e-mailmarketing kan doen. Nogmaals, mijn advies, ga niet lukraak adressenbestanden spammen maar probeer door middel van een actie, hetzij telefonisch, hetzij via direct-mail aan e-mailadressen te komen. Dat levert minder irritatie en uiteindelijk meer resultaat op. Tot slot, wat is er mis met een goede adwords-campagne om aan klanten te komen? Het is goedkoop en uit eigen ervaring blijkt dat het zeer effectief is.
  7. Beste Henri, Kan het zijn dat je je e-mailadres geregistreerd hebt bij de Kamer van Koophandel? Daar ben ik het volledig mee eens. Ik moet toegeven, in eerste instantie was ik het absoluut niet eens met het toevoegen van bedrijven aan het spamverbod. Het zou immers mogelijk moeten blijven om gerichte aanbiedingen aan potentiële klanten te kunnen doen. Maar het loopt inderdaad de spuigaten uit. Adressenbestanden worden niet meer gescreend op relevantie, maar lukraak gebruikt om maar zo veel mogelijk "nieuwsbrieven" te versturen. En dat heeft mijn mening over de wijziging van de Telecommunicatiewet aanzienlijk veranderd. Helaas is het als aanbieder van een nieuwsbrievensysteem niet altijd te voorkomen dat een gebruiker de gebruiksvoorwaarden overtreedt. Het kwaad is immers al geschied. Wel kan er adequaat op gereageerd worden. Ten eerste dient de afmeldlink natuurlijk altijd aanwezig te zijn. Ten tweede dienen klachten van ontvangers altijd serieus genomen te worden en ten derde dient er streng opgetreden te worden tegen overtreding van de gebruiksvoorwaarden.
  8. Beste Bas, Ik denk dat dit met alle genoemde nieuwsbriefsystemen wel mogelijk zal zijn. Mijn advies blijft, ga niet lukraak naar verschillende adressen versturen. Dit is zeer vervelend voor de ontvangers en zal binnenkort door de wijziging van de Telecommunicatiewet zelfs verboden worden. Het voordeel van een nieuwsbrievensysteem blijft dat je regelmatig contact houdt met je eigen relaties. Op deze manier kan je bepalen waar de interesse van je relaties naar uitgaat, hoe je je producten en/of diensten het beste op je klanten af kunt stemmen en bovendien is het een goedkope manier om echte nieuwsfeiten naar je relaties te communiceren.
  9. Via Google in dit onderwerp beland en ik zou als eigenaar van BudgetMailer graag in willen haken. Hier een link naar een concurrent van mij. Afgezien van de hogere prijs, vind ik dit wel één van de toppers in e-mail marketing land: http://mailchimp.blogs.com/blog/2006/01/im_a_web_design.html Service is inderdaad van belang. Maar je moet wel bedenken welke service je wilt. Ga je voor een all-in pakket waar je nieuwsbrief door het betreffende bedrijf ontworpen, verzonden, geanalyseerd en teruggekoppeld wordt, dan ben je inderdaad veel meer geld kwijt dan bij een systeem als BudgetMailer, maar dan mag je er wel van uitgaan dat alles tot in de puntjes verzorgd wordt. Wil je vergelijkingen maken tussen systemen als BudgetMailer, Moshi-Toshi, MyMailMarket en andere systemen waarbij de gebruiker het meeste werk zelf doet, dan ben ik van mening dat prijs wel degelijk belangrijk is. In principe gaat het hier om een "homogeen product", namelijk de aflevering van e-mailnieuwsbrieven. De service tussen dit soort bedrijven zal niet zo veel verschillen. Wij reageren bijvoorbeeld heel erg snel op vragen en problemen via e-mail, terwijl je bij een ander systeem de telefoon kunt pakken om hulp te krijgen. Wel ben ik van mening dat het niet verstandig is om lukraak te mailen en ik mij meer kan vinden in een telefonische campagne vooraf. Dit verhoogt de response enorm. Bovendien, gezien de toekomstige wijziging van de Telecommunicatiewet treden wij behoorlijk streng op tegen gebruikers die dit lukraak doen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.