Jump to content

jeroenvano

Senior
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Bizz
    Dezaak
  1. In februari is mijn vof overgegaan in een EZ. Nu heb ik twee verzoeken van de Belastingdienst liggen voor de OB aangifte 1e kwartaal! 1 voor de vof en 1 voor de nieuwe EZ. Kan (mag) ik de OB aangifte voor de vof (t/m februari) op nul zetten en alles aangeven in de OB aangifte van de EZ. Dit is boekhoudtechnisch iets gemakkelijke lijkt mij.
  2. Is het mogelijk in een vof te zitten en een ez te hebben?
  3. De factuur is gedateerd okt. Maar heb deze meegenomen in de aangifte 3e kwrt. Volgens mij had dit 4e kwrt moeten zijn? Maakt dit niet zoveel uit omdat het nogwel allemaal om een en hetzelfde jaar gaat?
  4. Ik zie dat ik een aantal facturen (te betalen) uit oktober al in het derde kwartaal heb geboekt en ook OB terug ontvangen! Kan dit problemen opleveren o.i.d. is er iets specifieks dat ik nu moet doen? titel aangepast MOD
  5. Met kosten bedoel ik in dit geval de uitkoop-kosten van mijn (ex) partner. Zoals ik nu begrijp kan ik deze kosten NIET aftrekken! Dank allemaal..
  6. Mag ik de kosten voor het uitkopen van mijn partner (vof) opvoeren als kosten, zodat ik deze kan aftrekken?
  7. Recent een vof gestart. Facturering gaat automatisch via ons cms websysteem. Als test hebben wij een aantal klanten aangemaakt als test. Hieraan gekoppeld zitten automatische facturen. Hierdoor ontbreken nu een aantal factuurnummers die niet in onze boekhouding zitten. Als voorbeeld: factuurnummers 2008-0001 t/m 2008-0027 ontbreken. Ook ontbreekt 2008-0029 en 2008-0034 (waren ook een test). Vraag moet ik de ontbekende factuurnummers (waar ook geen klanten van zijn) fictief aanmaken als DEMO/Proforma o.i.d.? Hoe kan ik het ontbreken van nummers verklaren! voor mochten hier ooit vragen over komen.
  8. Recent ben ik een vof gestart. De vof wordt alweer beeindigd en omgezet naar een EMZ. Nu willen mijn partner en ik de boekhouding juist afsluiten (was en is, nog niet correct). Aan het begin hebben wij de websitebouw uit prive betaald. De VOF was toen nog niet officieel gestart. Bij de aangifte 3kwrt uiteraard BTW wel teruggevorderd. 1. Hoe noteren wij deze privebetaling correct in de boekhouding van de VOF.
  9. Samen met een vriend zijn wij een VOF gestart. (we hebben nog geen afspraken op papier vastgelegd). De bedoeling was dat we beide zouden stoppen bij onze werkgever. Nu wil mijn compagnon, toch liever (nog) niet stoppen met werken bij zijn werkgever, maar een aantal uren per week besteden aan onze onderneming. Ik vind dat je 100% inzet moet geven, wil onze ondernemning een succes worden. Hoe kunnen wij de verdeling nu goed afspreken, zonder problemen te krijgen en waar moet ik verder op letten? Ik heb geen inkomen de komende tijd en loop het risico. Bovendien is het wel erg gemakkelijk als het strakst wel loopt en mijn compagnong stapt in een warm bad!, zonder risico's. Vervelend vind ik het feit dat ik alle kastanjes uit het vuur haal en hij niet inziet dat 100% focus belangrijk is. Wel is het zo dat het aannemelijk is dat er geen 2 inkomens vanaf het begin uit gehaald kunnen worden. WIE!
  10. Thanks... (kunnen anderen dit bevestigen?)
  11. Recent ben ik met een vriend een vof gestart. Mijn hypotheek heb ik een aantal jaren geleden afgesloten toen ik nog in loondienst was. Verwacht iemand dat ik problemen met mijn bank krijg, ookal blijf ik de hypotheek gewoon netjes betalen. Bijvoorbeeld omdat zij meer risico lopen o.i.d.? of zie ik spookbeelden? Heeft iemand ervaringen met zo'n verandering.
  12. Ik wil je danken voor je aandacht en de input die je hebt gegeven. Een aantal suggesties hebben mijn aandacht. Denk dat ik dat verder ga uitwerken. Thanks...
  13. Ben opzoek naar een callcenter dat tegen een x % van de omzet wil gaan bellen. Doelgroep: MKBérs. Product: Klantenvertellen.nl. Kent iemand een callcenter dat ervaring heeft in constructies waarbij men een % van de omzet als vergoeding ontvangt?
  14. Precies wat ik bedoel te zeggen! Mijn angst is dat als ik toch de pdf-jes blijf versturen ik strakst een boete o.i.d. van de belasting dienst ontvang?, of zal dit wel meevallen?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept