Hoi allemaal,
Reeds een aantal jaar nu al is onze website hét belangrijkste marketingmiddel van onze firma. In maart 2007 nam ik dan ook een bureau onder de arm, dat onze volledige website optimaliseerde volgens de SEO regels, en tevens aan SMO (social media optimisation) en SEA (search engine advertising zoals google adwords) doet voor ons. Het budget voor google adwords bedraagt zo'n 6000 euro/maand...en dit budget wordt dan ook volledig opgebruikt als we dat willen (met pieken in het zomer en winterseizoen). Dit alles betekent dat onze website zo'n 500-1000 unieke bezoekers/dag trekt. Het probleem is nu echter dat we door google adwords zo'n 75% van deze bezoekers trekken, de overige 25% wordt door direct type ins en links via anders websites bekomen. Slechts 7-8% van de dagelijkse bezoekers zijn "gewone" google hits (zogenaamde organische hits)...
Dit laatste is, naar wat ik hoor, niet echt normaal en het zou in principe het omgekeerde moeten zijn (aangezien de clickthroughrate van onze google adwords advertenties ook maar rond de 1% ligt). Er zijn dus wel genoeg "searches", maar blijkbaar klikt er bijna niemand op onze website in de "normale" resultaten.
Het bedrijf wat onze site marketing beheert, heeft hier echter geen verklaring voor aangezien dat we in google voor de voor ons belangrijke keywords (diezelfde als waarmee we scoren met adwords) toch wel tamelijk hoog geklasseerd staan.
Nu is mijn vraag of andere ondernemers ook reeds te maken hebben gehad met ditzelfde probleem? Wat hebben zij hieraan gedaan? Of merkt iemand misschien een bepaalde oorzaak op die wij al die tijd over het hoofd hebben gezien?
Het gaat overigens om de website www.alfateak.be
De site is geoptimaliseerd voor Belgische bezoekers, dus als jullie een test doen, kan je best ff via google.be zoeken. :)
Alles suggesties, opmerkingen etc zijn welkom! ;D