Provisie varieert van 0, waarbij de klant dan wel een pittig abbonement voor zijn kiezen krijgt meestal, tot 100%. Kortom een doolhof. Vanaf 1 januari 2009 wordt iedereen die een financieel product verkoopt, w.o. dus verzekeringen, wettelijk verplicht de verdiensten cq kosten te openbaren aan de klient.
Tuurlijk zijn er slimmies die roepen dat ze provisie 'teruggeven'. De tarieven, die ze voor een abbonnement vragen, zijn vaak echter hoger dan de (soms 1 malige)provisie. Ook moet over die tarieven nog 19% btw worden gerekend.
Bos vangt nu 7.5%. Dus die lacht zich helemaal kapot.
Die vangt zomaar 11.5% extra over die honderden miljarden die aan premie betaald wordt.
Van die 'kleinigheden' waar niet over wordt gerept. Ook niet van de bonussen die weer verwerkt zitten in hun premie. Je wordt dus, hoe je het ook wilt bekijken, 'belazerd' als je dit zelf zo wilt benaderen.
Aan de andere kant is het vlees bij de vakslager duurder, maar ook veel en veel beter te vreten dan dat van de supermarkt, goede verstaander :P.
Dus dat gelul over die provisies, zeker bij schadeverzekeringen, moet inderdaad maar 's afgelopen zijn.
Wij doen al jaren ons best het juiste product voor onze klanten in te kopen voor de laagste prijs. Die klanten zijn uitermate content.
Ook omdat ze weten met wie ze te maken hebben. Verzekeren is altijd nog een van de ultieme vertrouwenszaken.
Persoonlijk heb ik al jaren zeer veel succes met mijn eigen site aardigzeker.nl.
Wij rekenen afhankelijk van het product 5% tot 10% provisie en halen daar zeeeeeeeeeeeeer veel klanten mee binnen. Heel relaxed.
Van de week nog een bedrijf met 50 auto's. Kijk voor de aardigheid ook 's naar de site premie.nl. Er gaat een wereld voor u open.