TJHP

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    T

TJHP's trofeeën

  1. de tijd van "Gentlemens agreement" is blijkbaar voorbij...het spelen met regeltjes is de nieuwe mode? zou diep triest zijn als het zo moet gaan...
  2. alles staat nu op losse schroeven, zoals het nu staat zal ik die 900 lijsten niet krijgen. maar stel dat alles goed zou zijn gegaan, ik heb dan wel 500 eurie voor de lijsten betaald...de leverancier is (zoals jij zegt) dan misschien niet verplicht om je als klant te houden, maar ik neem aan dat als ik 500 eurie betaal voor hoekmonsters, de leverancier ook verbonden is aan bepaalde voorwaarden om aan mij te leveren. het kan toch niet zo zijn dat ik 500 eurie betaal voor hoekmonsters en de leverancier me daar vrolijk mee laat zitten zonder ooit zaken te doen?!!?! het zou m.i. anders zijn als ik die hoekmonsters gratis zou krijgen...dan kan ik me voorstellen dat er geen wederzijdse verplichtingen zijn. mocht een leverancier niet willen leveren, dan zal er ook wel een reden voor zijn, ik denk dan aan slechte betalingsgeschiedenis o.i.d., maar ik heb nog niks betaald bij deze firma, nog geen rekening gezien enz. enz. ik neem aan dat voor een bedrijf elke klant welkom is, dus ik snap deze actie van "mijn" leverancier niet...maar wie ben ik ;D
  3. ik ben voor mijn vertrek overeengekomen dat ik 900 hoeklijsten geleverd zou krijgen à 500 euro vergoeding, hierbij is het pakketje passepartout karton inbegrepen...deze heb ik toen terplekke meegekregen omdat dat op voorraad lag. wat betreft andere leveranciers: er zijn genoeg en heb reeds contact gehad met een andere bekende leverancier, dus dat is niet zo'n probleem... ik heb het er overigens met een aantal vrienden over gehad en ik raak steeds meer overtuigd van het feit dat het als volg is gegaan: vertegenwoordiger praatte vanochtend met mijn concurrent over mij, concurrent zegt vervolgens "of je kiest voor ons, zekerheid van afname enz. enz. en je laat Teake als klant gaan....óf je kiest voor Teake met een onzekere afname enz. enz. en wij stoppen met jullie als leverancier" in dat geval kan ik de reactie van vertegenwoordiger goed begrijpen en z'n vaste klant wil houden en mij laat als klant laat gaan! vervolgens belt vertegenwoordiger met de administratie met het bericht "Teake belde net, kan het (bijvoorbeeld) financieel niet rondkrijgen en stapt op als klant bij ons...zijn bestelling van 900 lijsten kan dus gecanceld worden" ....op die manier is hij op een schone manier van mij af, z'n vaste klant tevreden en iedereen is blij....zonder dat iemand bij de leverancier iets vermoed van wat er gaande is. er deugt in ieder geval niks van!!!
  4. Beste, Ik ben nieuw op dit forum, dit mede door een probleem wat ik hier wil voorleggen. Ik ben sinds kort bezig met de oprichting van een lijstenmakerij en zocht hiervoor een groothandel voor hout, glas en aanverwante artikelen. Deze leverancier heb ik dichtbij huis gevonden, afspraak gemaakt, wezen kijken en een 1.5 uur durend leuk en gezellig onderhoud gehad met de betreffende vertegenwoordiger voor regio Friesland... ik heb daar ter plekke enkele zaken geregeld w.o. 900 soorten hoekmonsters en een bepaald merk passepartout karton welke in direct mee kon nemen (zo'n 125 showmodellen) De hoeklijsten moesten nog gemaakt worden en zouden later geleverd worden. Dit is zo'n 2 weken geleden gebeurd. Nu heb ik hemelsbreed nog een lijstenmaker aan huis zitten welke ook bij dezelfde leverancier zit als waar ik bij zit (/zat) en deze man heeft kennelijk geklaagd over concurrentie waardoor ik vanochtend 1100 uur een telefoontje kreeg van de vertegenwoordiger. Deze man vertelde me ik niet langer klant kon zijn omdat "hij al langer twijfels had over mijn kennis en kunnen enz enz"....flauwekul dus! Ik zei direct: de andere lijstenmaker heeft dus geklaagd...dat bleek dus ook! (hij gaf het toe) Het kwam er kortgezegd op neer dat ik geen klant meer kon zijn bij de betreffende groothandel en ik maar een ander moest zoeken!! Uiteraard schoot dit me verkeerd, dit aangezien ik o.a. afgelopen zaterdag een bevriende fotograaf op bezoek had welke 50 stuks grote passepartouts nodig heeft voor vrijdag a.s. Deze bestelling zou ik dus vandaag plaatsen...vandaag, de dag dat ik opeens afgewezen ben als klant! Ik kan op deze korte termijn niks voor deze klant betekenen, ik ben m'n leverancier kwijt (welke ik gekozen had omdat hij zo dicht in de buurt zit, waardoor ik dus ook snel kan afhalen én handelen..de rest van de leveranciers zitten allemaal dermate ver weg waardoor 1 x per week levering van toepassing is!) Wat kan ik hier nou tegen beginnen? De vertegenwoordiger was overigens vooraf al goed op de hoogte in welk dorp ik kom, en wat ik van plan was enz. enz. alleen heeft hij zich laten omlullen door mijn "concurrent". Mocht er al sprake zijn van een soort concurrentie beding, dan had die vertegenwoordiger dat m.i. moeten weten en er niet nu, 2 weken na dato, nogeens mee aankomen! Ik heb dus meerdere problemen met dit verhaal, dit aangezien ik al vele mensen heb verteld dat ik indien nodig vlotte service kan leveren (vandaag bellen, morgen klaar..dan haal ik zelf de artikelen op), ik niet aan de verwachte opening kan voldoen, ik nu met een redelijk haastige klant in de maag zit enz. enz. Al met al dus een achterbakse kl*testreek Wat kan je nou tegen dit soort praktijken doen?? Vr. groet, Teake
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.