Michael Oei

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Veemarktstraat 36, Breda, 4811ZC, Nederland
  • Voornaam
    Michael
  • Achternaam
    Oei
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Michael & Giso
  • Websiteadres
  • Skype

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Breda
  • Telefoonnummer
    +31765138860
  • Branche
    30

Michael Oei's trofeeën

  1. Dag importeurs en experts, Na het lezen van jullie berichten en reacties heb ik nog geen concrete oplossing gevonden voor mijn probleem. Casus Op het moment importeer ik goederen uit Thailand. Hiervoor heb ik een art. 23 vergunning en is de btw dus verlegd. De goederen worden ingeklaard door een Cargo company in Nederland en vervolgens bij ons bedrijf afgeleverd. Over de goederen betaal ik invoerrechten (12%) en inklaringskosten aan de Cargo company in Nederland. De goederen komen per vliegtuig deze kant op omdat de doorloopsnelheid (3-4 weken) voor ons belangrijk is. Vervolgens worden de goederen met PostNL naar de klant verstuurd binnen of buiten Nederland. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de transportkosten per bestelling erg hoog liggen. Gemiddeld betaal ik 8-9EUR aan verzending + invoerrechten van Thailand naar Nederland. Vervolgens komt daar per bestelling 3EUR bij voor verzending naar de klant binnen NL met PostNL en gemiddeld 10EUR voor verzending buiten Nederland. Nu ben ik benieuwd of jullie ervaring hebben met dropshipping. Waarbij de bestellingen direct vanuit de producent in Thailand naar de klant (wereldwijd) worden gestuurd. De bestelling heeft een waarde tussen de 99-139EUR, dat wil zeggen dat ik onder de grens zit van 150EUR, waardoor de invoerrechten (12% binnen de EU) komen te vervallen. Echter wordt mijn klant binnen de EU wel geconfronteerd met btw en inklaringskosten, welke geïnd worden door de vervoerder. Voor mijn klant is dit onbegrijpelijk omdat hij het product al heeft afgerekend in Nederland en hierover al btw betaald heeft. Verder heb ik begrepen dat als de bestelling vanuit Thailand als briefpost wordt verstuurd, de zending over het algemeen niet gecontroleerd wordt. Echter wanneer ik de bestelling verstuur als pakketpost (met EMS + track & trace) zal de zending wel onderhevig zijn aan controle. Verder wil ik ook de werkelijke waarde (99-139EUR incl btw) op de zending vermelden, omdat deze direct naar de klant wordt gestuurd en de klant dit bedrag ook betaald heeft. Na verschillende telefoongesprekken met de Douane en PostNL heb ik nog geen oplossing kunnen vinden. Beiden partijen erkennen dat het op dit gebied slecht geregeld is. Vanuit de Douane krijg ik het antwoord dat de klant altijd inklaringskosten en btw zal moeten betalen, zelfs wanneer deze klant al btw betaald heeft aan ons. De klant zou dan eventueel de btw kunnen terugvragen, maar dit is voor ons geen optie. Vanuit PostNL krijg ik het advies om de bestelling als briefpost te versturen waarbij in 99% van de gevallen de zending niet gecontroleerd zal worden. Kortom, wij willen het product snel van A (leverancier) naar B (klant) brengen zonder hoge verzendkosten. Het verzenden met Thaipost naar Nederland is slechts 3,80EUR, en zodra de bestelling klaar is kan deze al verzonden worden. Hierdoor hoeven wij niet te wachten op een batch van 100 bestellingen en ligt de doorloopsnelheid een stuk hoger. Ben benieuwd naar jullie reacties en mogelijke oplossing. Groet, Michael Oei
  2. We zijn aan het kijken naar web 2.0 en een open eCommerce oplossing voor de update. Tegelijkertijd hechten we inderdaad veel waarde aan uitstraling en belevening, en willen we de site geen standaard look-and-feel geven. Check de Michael & Giso site nogmaals. Komt eraan in de update. Bedankt voor de tip wat betreft Duitsland. Maatwerk is inderdaad voor iedereen persoonlijk. In de Store in Breda of op locatie bepalen wij samen met de klant de perfecte pasvorm. Wanneer je maten niet bekend zijn bij ons, kun je de overhemden op boordmaat bestellen. De pasvorm van de confectiematen is slim-fit. We zullen hierover nadenken, dit is met name interessant voor klanten die de overhemden de eerste keer op boordmaat bestellen. Na de update zullen de stofstalen sneller inladen. Ouderen willen we zeker niet uitsluiten, want dit is de grootst groeiende groep wat betreft het gebruik van internet. De site zal na de update ook een Nederlandse versie hebben. Bedankt voor de opmerking. We gaan hier naar kijken. De naam komt niet in het overhemd terecht. Wat bedoel je precies? Wij geven onze collectie shirts liever een naam dan een nummer. Raad jij aan om alle buttons in html te zetten, ook op de flash pagina's? Iedereen bedankt voor de input, tips en succes wensen.
  3. Wij leveren maatwerk en je ontwerpt zelf je overhemd. Ben het met je eens dat de aanbieders in overhemden met paddenstoelen uit de grond schieten. Op de langer termijn zouden wij ons dan ook willen onderscheiden op het gebied van design. Geen overhemden met 5 verschillende kleuren en stoffen erin verwerkt, maar stijvol en klassiek met een kleine twist. De discussie probeer ik meestal te vermijden, omdat wij op langer termijn een andere doelgroep voor ogen hebben. Waar andere aanbieders op prijs zitten, kiezen wij voor design met dezelfde kwaliteit stoffen van confectie overhemden van boven de €100. Het concept is dan ook niet gericht op massa, maar op herhalingsaankopen, belevenis en het behouden van je klant. We willen niet de grootste zijn, maar de beste en vandaar de focus op alleen maar overhemden. Het online concept willen we rustig uittesten en van leren. Momenteel is het een Online Store voor vaste klanten om herhalingsaankopen te doen zonder terug te hoeven naar de winkel. Van de honderden klanten die elke week worden ingemeten is dit voor meer dan de helft een uitkomst. De volgende stap zal online marketing worden. We zullen de Online Store volgend jaar in meerdere talen uitbrengen. De doelgroep spreekt goed Engels en op deze manier is de site ook toegangelijk voor onze klanten buiten Nederland.
  4. Omschrijving van je concept: Ladies & Gents, Michael & Giso is een nieuw winkelconcept gespecialiseerd in maathemden, speciaal bedoeld voor mannen die geen tijd of zin hebben om te winkelen. De eerste winkel is onlangs in Breda geopend. Bijzondere aan het winkelconcept is dat bij de klant eenmalig de maten worden opgenomen, waarna hij vervolgens zelf via internet de bestelling kan plaatsen. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Michael & Giso is ontstaan uit een passie voor het product. We zijn begonnen met een Corporate Service voor maathemden. Met deze service komen we op locatie de maten opnemen, veelal bij bedrijven en op events. Afgelopen jaar hebben we het eerste deel van het concept te weten te realiseren; een succesvolle winkel in de binnenstad van Breda. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Michael & Giso wil het ambachtelijke van het maatwerk combineren met het gemak van internet door de winkel in Breda en de Online Store volledig met elkaar te laten integreren. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: We onderscheiden ons door het hebben van zowel een online en een fysieke winkel in Breda. In de winkel kan men terecht voor advies, bekijken van stoffen en om ingemeten te worden. Daarnaast staan we veel op locatie bij bedrijven en events om de maten op te nemen. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Graag zou ik jullie mening willen hebben over onze Online Store die we vorige week hebben aangekondigd in het nieuwe programma van Jort Kelder, 'Bij ons in de BV'. Het is een website waar je zelf je overhemden kunt ontwerpen. De overhemden zijn op standaard confectiematen als op maat te bestellen als je door ons bent ingemeten. Ben vooral benieuwd naar jullie mening over de Design Studio en met name de gebruiksvriendelijkheid. Voordat jullie beginnen met schieten, verwijs ik jullie eerst naar de Instructie Video. Alvast bedankt voor jullie tijd en wees vooral kritisch. Michael & Giso
  5. Kun je wat vertellen over de voorbereidingen? Heb je jezelf aangemeld, hoe ben je geselecteerd, hoe verloopt zo'n dag en komt er nog wat achteraan van de KRO, of was het ' je ding doen' en veel succes verder? Ik weet inmiddels dat er meer HL-ers spelen met de gedachte in te zenden hiervoor, dus wellicht wat eerstehands achtergrondinfo kan interessant zijn Frans Via via zijn we binnengekomen bij de redactie en dat ging vrij gemakkelijk. Twee uur voor de opnames wordt je verwacht. Ze willen dan graag de pitch met je oefenen en alles wordt aan je uitgelegd. In het programma pitch je dus niet voor de eerste keer op de krijtstreep van Jort. Verder kregen wij de mogelijkheid om warm te eten en was de begeleiding zeer goed. In de kleedkamers heb je tijd om met andere de kandidaten kennis te maken en uiteraard met Jort. Vanuit de KRO komt er niks meer achteraan. Tenzij je de pitch wint, want dan kom je uiteindelijk de laatste week nog in de finale ronde.
  6. Mod-toelichting: Bovenstaande vraag stelde ik @michaelgiso via Twitter De winkel in Breda is het visitekaartje van Michael & Giso. Men kan hier terecht voor advies, vragen en het laten aanmeten van een maathemd. We zijn in het verleden begonnen met een Corporate Service voor bedrijven en de winkel is een uitbreiding op het concept. De pitch kwam inderdaad niet goed uit de verf. We mochten de pitch van te voren een aantal keer oefenen op de krijtstreep en dit ging vlekkeloos. Tijdens de uitzending wilden we de Online Store lanceren, dit bracht veel stress met zich mee die dag en uiteindelijk bereikten we de studio via de vluchtstrook :) Zal reageren op vragen in deze topic en wanneer de Online Store live gaat zijn jullie de eerste die mogen schieten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.