Jump to content

_ernie_1975

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Ik heb er even naar gekeken.... maar volgens mij kan er nog wel wat verbeterd worden. Ik hoop dat je wat met de feedback kan. Linkermenu Voor mij is het menu aan de linkerzijde verwarrend en overbodig. Waarom is het hoofdmenu bovenin niet genoeg? Alles onder startpagina komt terug in het hoofdmenu: dus dat is niet nodig Alles onder Babyinformatie kan je sowieso beter verwijderen. Even een willekeurige quote van 1 van die pagina's: Ik snap er niets van en krijg niet meer vertrouwen in je shop op deze manier. En alles onder "Sitemap" kan je in de footer kwijt (linkje naar de sitemap) Dan kan je de linker kolom voor zoeken, ideal logo en aanbiedingen ofso gebruiken. Navigatiepad Waarom is je navigatie-pad in het engels? Als ik naar een categorie in je winkel ga is het tweede item na home "SITEMAP WINKEL" dat is raar want dat pad heb ik niet gevolgd. ik heb nog niets met een sitemap gedaan in ieder geval. De enige twee links in het navigatiepad die werken zijn "Home" en "Sitemap Winkel" alles wat daarachter komt resulteerd in een foutmelding. Structuur van je site De structuur in je site ontbreekt: Als ik op het hoofdmenu-item "kraamkado pakketten" klik kom ik op dezelfde pagina uit als dat ik op het hoofdmenu-item "Baby textiel" klik. Maar dat is niet zo als ik op b.v. "Folie ballonnen" klik. (Het navigatie pad zegt dan dat ik op home ben) Als ik dan in het linker-menu op "Kraamkado pakketten" klik kom ik weer op een andere pagina uit. Zoekfunctie De zoekfunctie is vaag. Ik zoek op 'pakket' en het eerste resultaat is dit . Html/Css In Internet Explorer 6 valt het linkermenu helemaal naar beneden tot onder de content. In IE6 en Firefox3 is de ronde hoek linksonderin niet rond (de ronde hoek staat te hoog) Als je rechtsonderin over het linkje "Contact" heen gaat dan wordt de achtergrond wit en is de tekst niet meer leesbaar Als je naar deze pagina gaat zou het heel veel duidelijker zijn als het hoofdmenu-item "Kraamkado pakketten" een ander kleurtje zou krijgen zodat je weet dat je in dat menu zit. De linkjes in de lopende tekst zijn rood. Echter de rode tekst in je linker-menu en de rode "You are here" tekst is niet klikbaar. Misschien de linkjes in je teksten ook nog onderstrepen om het verschil duidelijker te maken? Als ik over de link "Stel een vraag over dit product" ga met mijn muis dan wordt de achtergrond rood... net als de tekst. Overig Als je naar een willekeurige pagina in je winkel gaat dan staat er altijd een dubbele titel. B.v. op Folie balonnen. Als eerste staat er "Folie balonnen" en direct daarna in een groter font "Folie ballonnen pagina". Het is trouwens goed dat het er minimaal 1 keer zo staat.... maar 1 keer is ook wel genoeg. :) Je contact pagina is onduidelijk. De pagina waar je contact formulier op staat is veel duidelijker. Ik zou de link in je footer en het hoofdmenu-item "Contact en vragen" direct naar het formulier laten linken. (Waarom staat er trouwens een streepje boven contact in de footer? Bij een link staat het streepje er normaal gesproken onder...) Er staan best wel veel producten in je winkel zonder afbeelding. Ikzelf zou nooit en trappelzak kopen zonder dat ik weet hoe hij eruit ziet.....
  2. Google is inderdaad allergisch voor 'dubbele content'. Als je dezelfde content aanbied via verschillende adressen kan/moet je dus inderdaad 301 (permanent verplaatst) redirects gebruikten. Single Sign On (SSO) is juist een methode om via 1 inlog-pagina in te loggen op meerder domeinen/webomgevingen. De betreffende webapplicaties sturen de gebruikers door naar de inlog-pagina. Na succesvolle authenticatie worden de gebruikers weer terug gestuurd naar de webapplicatie. Je gebruikers hoeven dus maar 1 keer in te loggen voor alle webapplicaties en je hoeft wachtwoorden en maar op 1 plek te beheren. Google heeft een redelijke uitleg Wat betreft de vraag van de topicstarter: Ik zou, op het moment dat je de meerdere websites hebt, een duidelijke intro pagina op www.mijnmerk.nl maken waar men kan kiezen voor de verschillende belangrijke onderdelen. Afhankelijk van de keuze die men maakt komt men dan op shop.mijnmerk.nl, werk.mijnmerk.nl, etc. uit. Mensen aan de telefoon kan je dus gewoon naar (www.)mijnwerk.nl sturen en op de juiste keuze laten klikken. Uiteraard kan je hostingprovider er ook voor zorgen dat www.shop.mijnwerk.nl gelijk werkt als shop.mijnwerk.nl. Ik zou adressen als mijnmerk.nl/shop vermijden omdat ik denk dat mensen die adressen minder goed onthouden als shop.mijnwerk.nl Een compleet andere domeinnaam als www.mijnmerk-werk.nl kiezen lijkt me overbodig en heel erg verwarrend voor bezoekers.
  3. Het was uiteraard ook niet mijn bedoeling om Joost tegen te spreken, ik geloof zeker dat de fiscus zo gaat redeneren. Maar ik vindt het gewoon een vage regel en het lijkt me voor de fiscus moeilijk om 'niet declarabele tijd' op waarde te schatten. De uiteindelijke situatie lijkt me dan niet zo verschillen: mijn vriendin behaalt naar verhouding minder omzet en zal dus als ze evenredig in de winst deelt dit volgens de fiscus wel aantoonbaar moeten 'verdienen'. (Uiteraard maakt het voor ons persoonlijk uiteindelijk niet uit... het komt toch op de gezamenlijke hoop)
  4. Wat vaag dat je niet mag besluiten om op basis van uren de winst te verdelen. Als mijn vriendin naast haar 3,5 dagen werk nog 1 dag per week met administratieve en ondersteunende zaken bezig zou zijn.... hoe bepaalt de fiscus dan wat die administratieve uren waard zijn? Voor mij zou dat 8 keer uurtarief X zijn. Maar mijn vriendin zit in een branche waar de uurtarieven helaas 2 keer zo laag liggen en dan zou het dus 8 keer uurtarief X/2 zijn. Een beetje fiscaal-gunstig ondernemen wordt je wel heel lastig gemaakt door de fiscus hoor. ;D Maar los van het eventuele fiscale voordeel biedt het vooral een aantal andere voordelen. Dus een VOF klinkt niet slecht. Kunnen we onze eenmanszaken nu nog omzetten en al onze inkomsten en uitgaven van dit jaar alsnog op 1 hoop gooien en vanaf nu dus 1 administratie gaan voeren? (Ondanks dat we dus al apart van elkaar omzetbelasting aangiften hebben gedaan etc.) Of is dat beter/eenvoudiger om dat op 1 januari te doen?
  5. Goedendag, Mijn vriendin en ik hebben beide een eenmanszaak. Ik vraag me af of het (fiscaal gezien) voordelig is om deze om te zetten naar een VOF? Mijn vriendin doet schrijf- en vertaalwerk, ik doe webapplicaties en -hosting. Maar veel klanten willen ook graag een tekstschrijver/vertaler voor hun website dus onze activiteiten zijn eventueel te combineren. :) Enkele feiten: - Omzet-kosten van vriendin 30.000,- - Omzet-kosten van mij 95.000,- Ik werk fulll-time, mijn vriendin 3-3,5 dag. Dus in een VOF kunnen we de winst wel redelijk gelijk verdelen als we stellen dat mijn vriendin daarnaast b.v de administratie doet. In de eenmanszaak-situatie kom ik dus in de 52% groep en mijn vriendin niet. Ik zou dus denken dat kan ons 10% besparen van alles wat ik boven de 53.860 zit wat betreft "fiscale belastbare winst" mits mijn vriendin er genoeg onder zit. Opzich niet een heel indrukwekkend voordeel maar volgens mij toch zo'n 1200,- per jaar dus. (met dank aan: http://www.esset.nl/brutonetto2008.htm) Daarnaast zie ik wat meer voordelen maar die weet ik niet zeker: - We hoeven dan nog maar 1 keer per kwartaal aangifte te doen voor BTW i.p.v. 2 keer voor iedere eenmanszaak? - We hoeven nog maar voor 1 onderneming een verlies en winstrekening, balans e.d. te maken? Die kunnen we dan beiden gebruiken bij onze IB aangifte? Nog wat voordelen die ik zie: - We voegen onze activiteiten samen en hebben dus nog maar 1 telefoonnummer nodig en nemen dus nooit meer de verkeerde telefoon met de verkeerde naam aan. - We hebben nog maar 1 zakelijk rekening nodig en 1 administratie bij te houden (die wel 2 keer zo groot wordt) - We hoeven nog maar 1 website te onderhouden. Kunnen we nu in het lopende jaar de eenmanszaken omzetten naar een VOF (en dus ook het kleine fiscale voordeel meepakken) of is dat heel erg lastig en kunnen we dat beter aan het begin van het volgend jaar doen? Zijn er nog nadelen verbonden aan deze opzet die ik lijk te vergeten?
  6. Daar ben ik weer. Het antwoord op de vraag waarom de fiscale eenheid verbreken geld moet kosten is: Ik heb als volgt getracht uit te leggen dat dit niet klopt: Uiteraard zie ik dit helemaal verkeerd en is het verbreken van de FE geen optie (omdat dit dus in zijn ogen minimaal 60.000 per jaar gaat kosten :-\ ???). Hij kan me dus enkel een dienstverband (met dus ruim 40.000 minder salaris) + bonusregeling bieden+eventuele opbrengsten bij eventuele verkoop. Ik moest natuurlijk niet vergeten welke voordelen een vast dienstverband me biedt (doorbetalen bij ziekte, eventueel WW) ..... maar in mijn ogen zit een net gestarte redelijk draaiende ondernemer daar helemaal niet op te wachten. :) In ieder geval .... voor zijn voorstel ga ik mijn bedrijf(je) niet opgeven en dus gaan we er helaas niet uitkomen :(
  7. Even een on-topic bericht van de topicstarter. ;) Ik heb vandaag een gesprek met de desbetreffende opdrachtgever gehad. Hij is stellig overtuigd dat het ontbinden van de fiscale eenheid hem geld gaat kosten, maar kan mij niet uitleggen waarom. Hij komt er van de week op terug met een antwoord van zijn boekhouder. @FFen: Dat is inderdaad exact zoals we afgelopen jaar hebben gewerkt. Wat mij betreft kunnen we nog wel een jaar op dezelfde voet verder, aan de andere kant heb ik er weinig vertrouwen in dat over een jaar de situatie heel anders is. Want voor dit jaar heb ik ook al meer dan een half jaar voor de betreffende opdrachtgever gewerkt. Dus na meer dan anderhalf jaar moeten we toch wel weten wat we aan elkaar hebben.
  8. Beste Fred, Kees en Joost, Super bedankt voor de verhelderende antwoorden. 'Het goede gevoel' bij de deal is voor mij al zo'n beetje weg sinds mijn voorgestelde aandelen constructie niet mogelijk zou zijn. Ik kon zelf ook geen reden bedenken waarom dit hem een (hoop) geld zou moeten kosten. Daarnaast kan ik zijn voorstel inderdaad niet voor mezelf goedpraten vanwege de zeker 40k die ik bruto mis ga lopen.... Het is fijn om dit door neutrale/onafhankelijk personen bevestigd te zien. Ik ga nog wel wat vragen voorleggen aan hem. Wellicht krijg ik nog een antwoord waar Joost (en ook ik) iets van kan leren met betrekking tot fiscale eenheden. ;)
  9. Hij kan me wel uitleggen waarom het voor moor mij een goede deal zou zijn alleen ben ik het daar niet mee eens of begrijp ik het niet. Of dat dan aan zijn commerciële vaardigheden ligt of aan mijn begrijpende vaardigheden dat weet ik niet en dat maakt in principe ook niet uit. Je zou het ook om kunnen draaien: als ik hem niet kan uitleggen waarom mijn voorstel een goede deal voor hem is dan ontbreekt het mij aan de commerciële vaardigheden. We kunnen het uit onderhandelen tot een deal waar we beide een goed gevoel bij hebben of dat lukt misschien uiteindelijk niet.... Maar ik zie momenteel door alle "fiscale eenheden, DGA, 5% aandelen percentages, optieregelingen, minimaal 30% verdienen als duurste werknemer en nog meer regels" de mogelijkheden even niet meer .... vandaar de vraag om tips/neutrale blikken op de zaak. Je hebt helemaal gelijk dat de deal alleen nut heeft als we er beide helemaal tevreden over zijn. :)
  10. Ik denk dat het vooral een verstandshuwelijk is. We kunnen het goed vinden en kunnen af en toe samen een biertje drinken.... maar het is niet zo dat we buiten de zaken om elkaar zien of afspreken. We zijn beide begin 30 terwijl de 3 werknemers alle 3 rond de 25 zijn.... dus wat dat betreft hebben we wat aan elkaar tijdens de lunch als het over allerlei zaken gaat die van ver na onze tijd zijn. ;D Ik zie het vooral als een zakelijke afspraak. Zoals gezegd denk ik dat we elkaar goed aanvullen en vul ik een gat in binnen zijn bedrijf (net zoals hij een gat zou kunnen invullen in mijn eenmans-bedrijf )
  11. Beste mensen, Ik heb een aantal vragen. Dit is de situatie: Verleden jaar ben ik als freelancer/ZZP-er begonnen. De zaken gaan goed. Nu ben ik door een van mijn opdrachtgevers benaderd om partner te worden binnen zijn bedrijf. Aangezien hij commerciëler is en ik meer technisch lijkt me dit wel een goede combinatie. Echter willen de onderhandelingen niet zo vlotten. Mijn eis was dat ik een aandelen belang van 25% in het bedrijf opbouw, DGA wordt en een management fee in een eigen BV ontvang. Hij kan mij echter geen aandelen en/of opties bieden omdat zijn fiscale eenheid tussen zijn werk- en beheer BV dan vervalt en dit hem te veel geld zou kosten. Dus we spreken contractueel af dat ik 25% van de waarde van het bedrijf krijg als ik vertrek of het bedrijf verkocht wordt. Daarnaast spreken we contractueel af dat ik zeggenschap krijg en we gezamenlijk besluiten nemen over de bedrijfszaken. So far so good. Hij biedt mij nu een salaris dat 40.000,- per jaar onder mijn huidige omzet (min kosten) ligt. Mijn omzet van afgelopen jaar had zelfs 20.000,- hoger kunnen zijn als ik niet 1000 uur voor deze opdrachtgever voor een gereduceerd tarief had gewerkt. De rest van mijn salaris zou ik krijgen uit een winstafhankelijke bonus (maar er is niet zoveel winst en dat wat er is willen we investeren) en uit de mogelijk opbrengst van de waardestijging van het bedrijf. Ik vindt dit niet heel realistisch omdat ik in mijn eerste jaar al een goede omzet draai en verwacht dat deze minimaal op hetzelfde niveau zal blijven. De groei van zijn bedrijf is uiteraard nog afwachten, en aangezien we op hetzelfde gebied opereren is de kans groot dat beide bedrijven zullen groeien (of krimpen als de economie tegenzit). Goed volgens de opdrachtgever denk ik verkeerd en moet ik mijn freelance bedrijf niet vergelijken met zijn bedrijf (BV met 3 man personeel en daarnaast hij en ik) en doet de huidige waarde van zijn bedrijf er niet toe. Maar in mijn ogen is een overstap alleen maar zinvol als die 25% minimaal 5 keer 40.000 waard wordt. En eigenlijk veel meer omdat ik mijn eigen onderneming opgeef en daarmee ook vrijheid en de potentie die ik in mijn onderneming zie. Nu zit ik met de volgende vragen: - Hoe weet ik wat dat bedrijf nu ongeveer waard is? ik neem aan een aantal keer de brutowinst + goodwill? Maar hoeveel keer de brutowinst is realistisch? En goodwill is wat de gek er voor geeft.... maar is daar ook niet een soort richtlijn voor? - Ik sta op de loonlijst. Het voordeel van DGA met eigen BV leek me juist dat ik (tot op zeker hoogte) zelf kan bepalen wanneer ik welk geld als salaris uitkeer en dat ik in die BV ook de eventuele opbrengsten van mijn 25% belang kan onderbrengen. Of mis ik ook nog heel veel nadelen van een eigen BV i.c.m. DGA. Of is er nog een andere constructie mogelijk met andere/meer voordelen? - Als ik gewoon op de loonlijst sta hoe ziet de fiscus dan de contractuele afspraak van 25% belang? Ik pieker me suf .... elke tip is welkom :) PS: Uiteraard moet ik een adviseur inschakelen, maar dat heeft pas zin als we het in grote lijnen eens zijn volgens mij.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept