EWAR

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

EWAR's trofeeën

  1. Ik ben eerlijk, maar begrijp wat je bedoeld. Ik ben hier ook niet om mijn frustratie te uiten, maar voor advies. Ik heb met de account manager en de directeur om tafel gezeten om mijn wensen vooraf te bespreken. Ik heb expliciet aangegeven dat het voor mij zeer belangrijk was om bepaalde producten wekelijks te rapporteren aan een grote computer fabrikant voor behoud van mijn marge. Zij hebben mij toch echt gezegd dat dat mogelijk was met deze software, maar praktijk wees anders uit. Rapporteren was mogelijk maar niet op de manier waar ik om had gevraagd, wat resulteerde in uren overwerk in het weekend. Zij hadden mij vooraf kunnen wijzen welke opties niet aanwezig waren in hun software en niet mij de indruk geven dat alles mogelijk was. Een winkel met voorraad heeft een inventarisatie functie nodig, maar deze ontbrak. Alles moest handmatig worden gedaan. Verder werkte hun POS systeem niet juist. Klanten waren moeilijk op te zoeken in het systeem en bij het in scannen van een barcode kwamen er regelmatig verschillende artikelen op het scherm. Dit veroorzaakte rijen wachtende klanten bij de kassa's en helaas dus ook irritatie. Dit laatste heeft echt klanten gekost. Als je als producent van administratie software ook de detailhandel wil bedienen zul je wel moeten weten wat voor zaken essentieel zijn voor die bedrijfstak naar mijn idee. Toen het bedrijf daadwerkelijk begreep dat de problemen dermate ernstig waren en niet opgelost konden worden, waren zij niet meer bereid om om tafel te gaan zitten. Zij legden de schuld bij mij neer en houden nu hun poot stijf. Het betreurt mij dat zij nu ook nog eens zo moeilijk doen over het opzeggen van hun service abonnement en dat zij mij factureren voor een dienst waar ik al maanden geen gebruik meer van maak. Om precies te zijn per mei 2008 omdat ik in april heb aangegeven te stoppen met hun software. Zij kunnen dat nagaan lijkt mij in hun administratie. Ik voel mij benadeeld, maar noem verder geen namen en heb ook niet de intentie om het betreffende bedrijf zwart te gaan maken.
  2. Bedankt voor je antwoord StevenK! Zij waren inderdaad op de hoogte dat ik met de software wilde stoppen. Op 4 april van dit jaar heb ik een mail gestuurd naar hun account manager met de mededeling dat ik wilde stoppen met hun pakket. Daarop is enig email verkeer ontstaan omdat zij niet blij waren met het feit ik zo ontevreden was over hun product. Zij gaven toen aan dat ik hun niet de kans heb gegeven de problemen op te lossen, terwijl zij juist in de tijd dat de problemen waren ontstaan heel passief zijn geweest. Een medewerker van hun help desk gaf toen aan dat de wensen die ik had niet konden worden gerealiseerd. Ik had dus ook geen andere mogelijkheid op te stoppen en over te gaan naar een ander software pakket. Ik heb ze aangegeven dat mijn business er onder te lijden had. Ik en mijn shop manager hebben ook nog telefonisch een aantal maal met deze account manager gesproken over de gerezen problemen, waarna uiteindelijk de directeur zich er mee heeft bemoeid. Hij was niet bereid om rond de tafel te gaan zitten en zeker niet te compenseren. Alles was aan mijzelf te wijten. Service tot aan de deur praktijken. Doordat ik het toen te druk heb gehad en met teveel zaken bezig moest houden heb ik mij er toen met een wrange smaak bij neergelegd. Dat heb ik hun overigens niet gemeld. Ik heb nog via een dealer van hun, die op de hoogte was van de problemen, geprobeerd om voor mij op te treden. Helaas hebben zij de zaak niet opgepakt.
  3. Hoi, Ik zit met een probleem wat betrekking heeft op een service abonnement welke een aantal dagen te laat is opgezegd en waar ik nu weer voor een jaar aan vast moet zitten. Van dit bedrijf heb ik een totaal pakket gekocht vorig jaar voor zowel POS (point of sale), voorraadbeheer en administratie. Daarnaast was er een service abonnement afgesloten voor een jaar met stilzwijgende verlenging van telkens een jaar. De opzegtermijn is 2 maanden van te voren. Het pakket bleek in demonstratie allemaal prima te werken, maar eenmaal live was het een en al ergernis. Ik heb aangegeven dat er niet met het pakket viel te werken en dat er meerdere essentiële onderdelen missen waar ik eerlijk gezegd niet aan had getwijfeld dat die onderdelen er niet in zouden zitten en het daarom ook niet heb aangehaald van te voren. Bijvoorbeeld inventariseren. Dit was niet met het pakket mogelijk en moest met de hand worden gedaan en de voorraad handmatig worden ingevoerd in de software. Daar koop je dan een duur POS met voorraadbeheer pakket voor. (Er is wel door het bedrijf geprobeerd wat zaken op te lossen vanuit de help desk maar zonder succes.) Uiteindelijk ben ik met een maand of 4 gestopt met de software en het bedrijf was niet bereid enige tegemoetkoming mijn kant te doen, terwijl ze aangaven dat zij met de wensen die ik had mij niet konden helpen. Het was uiteindelijk allemaal mijn eigen fout doordat ik met de demonstratie wel enthousiast was. Nu heb ik een aantal maanden geleden de activiteiten van de B.V. verkocht, maar de B.V bestaat nog en zal uiteindelijk wel weer actief gaan worden. Helaas was ik helemaal vergeten rekening te houden met de 2 maanden opzegtermijn van het service abonnement welke toch zo'n 2800 Euro incl BTW moet kosten. Per 1 oktober j.l had het moeten worden opgezegd en ik heb de brief op 3 oktober verstuurd. Volgens de directeur van het bedrijf was mijn brief op 8 oktober binnengekomen en het abonnement zal dan ook pas per 30 november 2009 worden beëindigd. Ik heb er nog een brief achteraan gestuurd waar ik in aangeef dat een opzegtermijn van 2 maanden voor een dergelijk jaarabonnement wettelijk gezien erg lang is en dat zij nog voldoende tijd hebben het abonnement voor 30 november te beëindigen. Ik had iets dergelijks op internet gelezen en daar werd verteld dat zo'n geval indien een bedrijf niet uit coulance meewerkt voor de rechter zal moeten worden uitgevochten. Meestal beslist de rechter dan dat 2 maanden te lang is voor een administratief eenvoudige handeling voor het opzeggen en deze ontbindt dan alsnog de overeenkomst. Ik heb ze wel aangegeven dat er momenteel geen activiteit is in de B.V. en dat ik niet in staat ben zo'n hoge factuur te betalen en al sinds mei 2008 niet van hun service gebruik maak. Heel verhaal, maar zou graag willen weten wat de mogelijkheden zijn. Kan iemand mij wat tips geven? Alvast bedankt. Erwin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.