Ik ben eerlijk, maar begrijp wat je bedoeld. Ik ben hier ook niet om mijn frustratie te uiten, maar voor advies.
Ik heb met de account manager en de directeur om tafel gezeten om mijn wensen vooraf te bespreken. Ik heb expliciet aangegeven dat het voor mij zeer belangrijk was om bepaalde producten wekelijks te rapporteren aan een grote computer fabrikant voor behoud van mijn marge. Zij hebben mij toch echt gezegd dat dat mogelijk was met deze software, maar praktijk wees anders uit. Rapporteren was mogelijk maar niet op de manier waar ik om had gevraagd, wat resulteerde in uren overwerk in het weekend. Zij hadden mij vooraf kunnen wijzen welke opties niet aanwezig waren in hun software en niet mij de indruk geven dat alles mogelijk was. Een winkel met voorraad heeft een inventarisatie functie nodig, maar deze ontbrak. Alles moest handmatig worden gedaan. Verder werkte hun POS systeem niet juist. Klanten waren moeilijk op te zoeken in het systeem en bij het in scannen van een barcode kwamen er regelmatig verschillende artikelen op het scherm. Dit veroorzaakte rijen wachtende klanten bij de kassa's en helaas dus ook irritatie. Dit laatste heeft echt klanten gekost. Als je als producent van administratie software ook de detailhandel wil bedienen zul je wel moeten weten wat voor zaken essentieel zijn voor die bedrijfstak naar mijn idee. Toen het bedrijf daadwerkelijk begreep dat de problemen dermate ernstig waren en niet opgelost konden worden, waren zij niet meer bereid om om tafel te gaan zitten. Zij legden de schuld bij mij neer en houden nu hun poot stijf. Het betreurt mij dat zij nu ook nog eens zo moeilijk doen over het opzeggen van hun service abonnement en dat zij mij factureren voor een dienst waar ik al maanden geen gebruik meer van maak. Om precies te zijn per mei 2008 omdat ik in april heb aangegeven te stoppen met hun software. Zij kunnen dat nagaan lijkt mij in hun administratie.
Ik voel mij benadeeld, maar noem verder geen namen en heb ook niet de intentie om het betreffende bedrijf zwart te gaan maken.